שתף קטע נבחר

מצרים: 12 שנות מאסר נגזרו על שר הפנים

חביב אל-עדלי, שר הפנים הידוע לשמצה שעמד בראש המשטרה בזמן המהומות, יישלח לכלא בגין עבירות שחיתות וישלם קנס של 2.5 מיליון דולר. הוא יישפט גם על חלקו בדיכוי ההפגנות

פסק דין ראשון נגד אחד האישים השנואים במצרים. בית המשפט המצרי גזר היום (יום ה') 12 שנות מאסר על שר הפנים לשעבר, חביב אל-עדלי, שהורשע בהלבנת כספים והתעשרות באמצעים בלתי חוקיים. בית המשפט גם הטיל על עדלי קנס בשווי 2.5 מיליון דולרים והורה להחרים את נכסיו.

 

מצרים רבים עוקבים בעניין אחר גורלו של אל-עדלי, אחד מבכירי משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, בשל האכזריות שבה נקט כוח המשטרה שבפיקודו בזמן המהומות שהובילו למהפכה.

 

בנוסף לאישומי השחיתות, עדלי יעמוד למשפט גם בגין הרג מפגינים. אם יורשע ייתכן שיוצא להורג. בנוסף לעדלי מואשמים בשימוש לא חוקי בכספי ציבור גם

ראש הממשלה לשעבר אחמד נזיף, ושר הכלכלה לשעבר יוסף בוטרוס-ראלי.

 

דו"ח ממשלתי ראשון של ממשלת מצרים שבחן את האירועים שהביאו להדחה ופורסם בחודש שעבר, הטיל את האשמה בהרג המפגינים על עדלי. "הוראה שפרסם משרד הפנים אישרה את השימוש באש חיה לפיזור מפגינים", קבע צוות השופטים שהוסיף כי גורמי השלטון הבכירים ביותר התירו את הירי. השופטים קבעו שהאחריות מוטלת גם על מובארק.

 

מובארק: "עדלי שיקר כשהאשים אותי"

מדיווחים על חקירתו של מובארק, עולה כי לטענתו שר הפנים עדלי שיקר כשאמר שמובארק הוא שהורה לירות במפגינים. לא נתתי כל הוראה שכזאת", אמר מובארק, אך החוקר הקשה: "ומה תגיד על מה שאמר שר הפנים לשעבר, הגנרל חביב עדלי, כי אתה הורית לפזר את ההפגנות בכל דרך?". מובארק השיב: "אכן ביקשתי לפזר את המפגינים אך לא אמרתי להשתמש בירי חי או בכדורי גומי".

 

ובינתיים הנשיא המודח מובארק מוחזק בבית החולים בשארם א-שייח. לפני מספר ימים הוא איבד את הכרתו ככל הנראה, אך הצוות הרפואי שטיפל בו הצליח להשיבו להכרה.

כלי תקשורת במצרים דיווחו כי מובארק איבד את הכרתו מספר פעמים תוך כמה ימים.

 

עוד דווח כי בית הכלא "טורה" בקהיר, בו שוהים כל הבכירים שנעצרו, בהם שני בניו של מובארק, עלא וגמאל, לא יהיה כשיר לקלוט את מובארק החודש.

 

לפני מספר ימים אמר שר המשפטים של מצרים, מוחמד ג'ינדי, כי "מובארק עשה את מרבית הונו מעסקת ייצוא הגז לישראל באמצעות חברה הנמצאת בבעלות חבר שלו". ג'ינדי אמר לפני כן כי אם מובארק יורשע בנתינת ההוראה לירות במפגינים נגד שלטונו - הוא יעמוד בפני גזר דין מוות. בראיון לעיתון המצרי "אל אהרם" ציין השר המצרי כי מובארק, שני בניו ואשתו סוזן עומדים גם בפני האשמות שחיתות. הוא אמר כי סוזן מובארק, תיחקר בקרוב, בהתאם למצבה הבריאותי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל-עדלי. אם יורשע בהרג מפגינים, ייתכן שיוצא להורג
צילום: AFP
מומלצים