שתף קטע נבחר

וול סטריט נסגרה בירידות; סלקום איבדה כ-2%

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.38%, מדד S&P 500 ירד ב-0.62% ומדד נאסד"ק ירד ב-1.63%. סלקום דיווחה היום על ירידה של 2.5% ברווח הנקי ברבעון הראשון

המדדים המובילים בוול סטריט נסגרו היום (ב') בירידות שערים, על רקע בקשת יוון לתוספת חילוץ על מנת להתמודד עם החוב הלאומי.

 

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.38% ל-12,548.37 נקודות, מדד S&P 500 ירד ב-0.62% ל-1,329.47 נקודות, ומדד נאסד"ק ירד ב-1.63% ל-2,782.31 נקודות.

 

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הזהיר במכתב לקונגרס כי אם לא תעלה תקרת החוב האמריקני העומדת עתה על 14.294 טריליון דולר, הדבר יגרור העלאות ריבית, יגרום לשחיקה בהכנסות משקי הבית ועלול אף להוביל למיתון כפול. היום עתיד החוב של הממשל האמריקני להגיע לתקרה.

 

בקרן המטבע הבינלאומית לא חיכו עד שיתבהרו כל הפרטים סביב מעצרו של היו"ר דומיניק שטראוס קאהן, וכבר שעות ספורות לאחר שהורד על ידי משטרת ניו יורק מהמטוס בנמל התעופה קנדי מונה סגנו, ג'ון ליפסקי, לתפקיד היו"ר בפועל. כתוצאה מכך מתגברות הספקולציות סביב השאלה מי ימונה למחליפו הקבוע.

 

המניות באסיה ננעלו בירידות שערים כשהמדדים ביבשת השלימו את רצף הירידות הארוך מאז חודש מרס. האירו נחלש למול הדולר על רקע החששות כי שרי האוצר של האיחוד האירופי לא יצליחו היום בפגישתם להפסיק את הספקולציות בדבר הסדר חוב אפשרי של יוון. מדד האנג סנג ננעל בירידה 1.2% ומדד ניקיי השיל 0.9%.

 

בתוך כך, יוון ביקשה היום תוספת לחילוץ בגובה 110 מיליארד אירו (155 מיליארד דולר) שקיבלה מממשלות אירופה וקרן המטבע הבינלאומית. הבקשה צפויה לעבור במהלך השיחות המתוכננות, אולם מעצרו של יו"ר קרן המטבע דומיניק שטראוס קאהן מעיב על כך.

 

שטראוס-קאהן הופיע היום לראשונה בבית המשפט בניו יורק מאז מעצרו. שופטת ביהמ"ש הניו יורקי החליטה על הארכת מעצרו ללא אפשרות לשחרור בערבות.

 

האיחוד האירופי אישר את חבילת הסיוע בגובה 78 מיליון יורו לפורטוגל. שני שליש מהסכום ימומנו על ידי קרנות החילוץ של האיחוד בעוד היתר ימומן על ידי קרן המטבע.

 

מחירי הנפט והזהב נסגרו בירידות על רקע המצב הכלכלי באירופה וההצפות במיסיסיפי. הנפט ירד ב-2.3% ונסגר על 97.37 דולר לחבית בעוד הזהב איבד 3 דולרים והגיע ל1,490.6 דולר לאונקיה.

 

מאקרו

פעילות הייצור צמחה באזור ניו יורק בחודש מאי בשיעור נמוך יותר מאשר באפריל, כך עולה ממדד הייצור אמפייר סטייט שפרסם הפדרל רזרב של ניו יורק. המדד נפל לרמה של 11.9 נקודות בחודש מאי מרמה של 21.7 נקודות באפריל, שהייתה הרמה הגבוהה ביותר מזה שנה.

 

מדד ה-TIC, המודד את ההפרש בין רכישת ני"ע זרים שנרכשו על ידי אזרחי ארה"ב לני"ע שנרכשו על ידי זרים, צפוי לעמוד החודש על 57.7 מיליארד דולר. דו"ח זה מייצג את האיזון בין השקעה מקומית וזרה.

 

מניות במרכז

לואי'ס, הקמעונאית לכלי בית, דיווחה כי הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון ירד ב-5.7% בעקבות ירידה של 1.6% במכירות נטו. הרווח הנקי של החברה עמד על 461 מיליון דולר.

 

ישראליות בוול סטריט

אלביט מערכות בניהולו של יוסי אקרמן, הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק דיווחה היום על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011 והציגה ירידה של 20% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון הראשון ב-38.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-48.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

סלקום דיווחה הבוקר על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011 הכולל לראשונה את השפעת הורדת דמי הקישוריות ב-70%. מדוחות החברה עולה כי הורדת דמי הקישוריות אומנם השפיעה על ההכנסות פר-לקוח (ARPU) אך בשורה התחתונה נרשמה ירידה קלה של 2.5% ברווח הנקי ל-306 מיליון שקל, זאת בעיקר בשל גידול בעלויות המימון של החברה. מניית סלקום ירדה בכ-2%.

 

טבע הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת 57% מהמניות בחברת התרופות היפנית הפרטית Taiyo תמורת 460 מיליון דולר במזומן שישולמו לבעלי מניות פרטיים. במסגרת העסקה, כלולה גם הצעת רכש לשאר בעלי המניות של החברה. דבר העסקה נחשף בעיתון הניקיי ביום שבו רכשה טבע את ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר.

 

"אנחנו לא מנהלים את המניה. אנחנו מפוקסים על העסק. אם החברה תהיה טובה המניה תגיב בהתאם". כך אמר אתמול דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים בכנס של אופנהיימר ישראל.

 

סרגון נטוורקס הנסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב דיווחה היום על דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011 והציגה הפסד של 857 אלף דולר ברבעון ראשון של 2011, זאת לעומת רווח נקי ברבעון הראשון של 2010 של 4 מיליון דולר.

 

היום נודע כי קיים חשש לסגירת מפעל זיקוק של אלון USA בלואיזיאנה האחראי לזיקוק של 83 אלף חביות ביום, וזאת עקב פתיחה של תעלת ניקוז שאמורה למנוע הצפה של נהר מיסיסיפי.

 

חברת קליקסופטוור הודיעה היום כי חברת המים והביוב הגדולה בבריטניה בחרה בפתרונות ניהול כ"א ואופטימיזציית השירות של החברה. העיסקה מוערכת בכמה מיליוני דולרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים