שתף קטע נבחר

אחרי ספטמבר: הפלסטינים דחו בחירות מקומיות

על רקע ההכנות להכרה באו"ם ובעקבות הסכם הפיוס בין הפלגים, הודיעה הרשות כי הבחירות המוניציפאליות יתקיימו באוקטובר - שלושה חודשים אחרי המועד המקורי. הפלסטינים זקוקים לזמן נוסף כדי להסדיר את הקלפיות גם ברצועת עזה

גל המחאה בעולם הערבי הוביל להודעה על בחירות גם ברשות  - אבל אחרי 6 שנים בהן לא הצביעו לרשויות המקומיות, הפלסטינים יצטרכו להמתין עוד שלושה חודשים. הרשות הפלסטינית הודיעה היום (ג') על דחיית הבחירות המוניציפאליות שתוכננו להיערך ב-9 ביולי. המועד החדש נקבע ל-22 באוקטובר, חודש אחרי התאריך המוצהר לפנייה לאו"ם להכרה במדינה פלסטינית.


הבחירות ב-2006. הסיבה הרשמית לדחייה - ההכנות בעזה (צילום: רויטרס)

 

לפי הודעה רשמית של הממשלה הפלסטינית, הוחלט לדחות את מועד הבחירות אחרי התייעצות עם ועדת הבחירות המרכזית בשל קשיים טכניים בהיערכויות. בעקבות הפיוס עם חמאס, הוסכם כי ההצבעה תתקיים גם ברצועת עזה. הכנת הקלפיות לבחירות דורשת זמן נוסף, ולכן הוחלט על הדחייה.

 

המועד המקורי לבחירות נקבע באופן חד צדדי על ידי הממשלה ברמאללה, על רקע חשש שגל המהומות הפרו-דמוקרטי בעולם הערבי יגלוש לגדה. אחרי ההודעה של הרשות, הודיע חמאס על החרמת הבחירות כיוון שלטענת מנהיגי הארגון היא חסרת תוקף משפטי.

 

בעזה כינו לפני הפיוס את הבחירות "פארסה - שלא נהיה שותפים להשלכות שלה". מנגד דובר הממשלה הפלסטינית ברמאללה, רסאן חטיב, הודיע לפני שלושה חודשים כי אם חמאס יסרב לקיים את הבחירות ברצועה, הן יתקיימו בשטחי הגדה בלבד.

 

הבחירות המוניציפאליות האחרונות שנערכו ברשות הפלסטינית היו ב-2005. בחמאס גרפו אז הישג מרשים בקלפיות, כשתפסו את השלטון המקומי בכמה ערים בגדה המערבית. ההצלחה של הארגון הייתה סימן ראשון למהפך שהתרחש כשנה אחר כך, בבחירות למועצה המחוקקת ב-2006 שהסתיימו בהשתלטות חמאס על עזה.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משעל ואבו מאזן. בחירות משותפות
צילום: AP
צילום: איי אף פי
כך זה נגמר אז. חגיגות חמאס ב-2006
צילום: איי אף פי
מומלצים