שתף קטע נבחר

פישר ייצג את ישראל בהשבעת נשיא חוף השנהב

נגיד בנק ישראל ואלסן אואטרה התיידדו כשעבדו זה לצד זה בקרן המטבע בשנות התשעים. בסוף השבוע ייצג פישר את ישראל בטקס השבעתו לנשיאות של חברו הוותיק. "הוא איש חכם וכלכלן מצויין", אמר ל-ynet

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יהיה הנציג הישראלי בטקס ההשבעה של נשיא חוף השנהב, אלסן אואטרה, בסוף השבוע. פישר, ידיד קרוב של הנשיא הנכנס, ישתתף בטקס לצד מדינאים בכירים כמו מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

 

בטקס הממלכתי שיתקיים בשבת הקרובה ימונה אואטרה באופן רשמי להחליף את הנשיא הקודם לורן גבאגבו, שהפסיד בבחירות אך במשך תקופה ארוכה סירב לוותר על כסאו, מה שהוביל למלחמת אזרחים במדינה האפריקנית.

 

פישר, שקיבל הזמנה אישית לטקס, ייצא לחוף השנהב לצד נציג משרד החוץ. "אואטרה ואני

נפגשנו לראשונה כאשר הייתי בבנק העולמי לפני 20 שנה", סיפר הנגיד ל-ynet, "הפכנו לידידים קרובים כשעבדנו יחד כסמנכ"לים בקרן המטבע בין 1994 ל-1999, אז הוא חזר לחוף השנהב להתמודד בבחירות לנשיאות. כבר אז הוא אמר שכשיושבע - ניפגש בטקס".

 

"אני מכיר את אואטרה כאיש חכם, כלכלן מצוין, ומעל הכל כמנהיג שיוכל להחזיר את חוף השנהב לימיה המפוארים", הוסיף נגיד בנק ישראל, "רודה רעייתי ואני נרגשים להיות בטקס הכתרתו לנשיא".

  

בתוך כך, במשרד החוץ בודקים מתי יתאפשרו התנאים לפתוח מחדש את שגרירות ישראל באבידג'אן באופן קבוע. מאז הקרבות העזים בעת חילופי השלטון, במהלכם פונו אנשי השגרירות במבצע צבאי תחת אש, נותרה השגרירות ללא נציגים ישראלים.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטנלי פישר. נרגש לקראת הטקס
צילום: חגי אהרון
"יחזיר את הימים המפוארים". אואטרה
צילום: AFP
מומלצים