שתף קטע נבחר

רבנים בברכת הדרך לנתניהו: גלה עוז וכבוד לאומי

רגע לפני פגישת נתניהו - אובמה, שולחים רבנים בכירים בימין, איגרת תמיכה ו"ברכת הדרך" לראש הממשלה: "אנו מזכירים כי עליך להדגיש בכל מקום, כי זכותנו הלאומית ההיסטורית הינה על מרחבי ארצנו כולה"

בדרך לוושינגטון – ברכת הדרך מקריית ארבע: שישה רבנים בכירים בימין שיגרו בצהריים (ד') איגרת חיזוק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ביום שישי הקרוב, ונאומו בפני בתי הקונגרס האמריקנים.

 

  • הצטרפו לפייסבוק של ynet וקבלו עדכונים חמים וסרטונים בלעדיים

     

    "עלה והצלח בעמידתך מול הלחצים והאיומים, למען כבוד עמנו וארצנו", מאחלים הרבנים במכתבם. "תזכה לקדש שם שמים, ולרומם את כבוד מדינתנו לעיניי הגויים כולם".

     

    "למען העם היושב בציון"

    הכותבים הם חברי "בית ההוראה לענייני ציבור" שהוקם לאחרונה, ובהם רבה של קריית ארבע, דב ליאור, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, הרב פרופ' נחום אליעזר רבינוביץ' - ורב אזור השומרון, אליקים לבנון. "לרגל נסיעתך לחו"ל לטפל בנושאים מדיניים הקשורים בעתידה של מדינת ישראל, שלוחה לך ברכת הדרך", כתבו. "ה' אלוקי מערכות ישראל ישלח לך את עזרו מקודש, להצלחת שליחותך הלאומית לטובת העם היושב בציון".

     

    במכתבם מפרטים הרבנים את המצופה, מבחינתם, מראש הממשלה, לקראת הנסיעה: "כשליח העם היושב בציון, אנו מזכירים כי עליך להדגיש בכל מקום כי זכותנו הלאומית ההיסטורית הינה על מרחבי ארצנו כולה, ארץ שהובטחה לנו מפי הגבורה, וגם אנשים ישרים מעמים אחרים יודעים זאת. אין לנו ספק שאם תגלה עוז וכבוד לאומי, גם הגויים יעריכו זאת, וגם תצליח בפגישותיך".

     

    לפני כשנתיים - ערב הצגת תוכניתו המדינית - קיבל נתניהו מכתב חיזוק דומה מהרב צבי טאו, הנחשב למנהיג הזרם הממלכתי בציונות הדתית. ראש ישיבת "הר המור" קרא לנתניהו לא להיכנע ללחצים, ולעמוד איתן מול אובמה.

     

    "בשעה גורלית זאת עיני כל ישראל נשואות אליך. אותך הקימה ההנהגה העליונה להרים את כבוד ישראל על-ידי העמידה מול לחצי האומות, המתעמרות בעצמאותנו ומתערבות בעניינינו..." כתב הרב טאו. "הלא זו דרכם, דרכה של האנטישמיות, מאז, להביא אותנו להרוס במו ידינו את כוחנו, את בנייננו, את תקוות עתידנו. להיות תלושים מארצנו, נודדים ונרדפים, כדי שאז יוכלו הם להיות המרחמים עלינו. כל הציונות היא קריאת תגר כנגד זה. אומות העולם יעברו מן העולם, אבל – 'נצח ישראל לא ישקר'".
  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחזקים. בית ההוראה מתכנס
    צילום: בית ההוראה לענייני ציבור
    מומלצים