שתף קטע נבחר

ברק הדיח את מפקד גל"צ יצחק טוניק

בעודו שוהה באירוע הפרידה מדובר צה"ל, קיבל טוניק הודעה מפתיעה מטעם שר הבטחון על מינוי ועדה לאיתור מחליפו. לשכת ברק: הקדנציה שלו הסתיימה באוקטובר והוארכה עד עכשיו. מפקד התחנה לשעבר נחמן שי: "זה נראה כמו מחטף"

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק קיבל היום (ה') הודעה מפתיעה מראש אכ"א אלוף אבי זמיר, כי שר הביטחון אהוד ברק מינה ועדה לאיתור מחליף לתפקיד בו הוא מחזיק. המשמעות היא כי טוניק, שנכנס לתפקיד באוקטובר 2007 לאחר שהחליף את אבי בניהו, יודח בתקופה הקרובה. באופן אירוני, בשעת פרסום הדברים טוניק שהה במסיבת הפרידה של בניהו, שסיים לאחרונה את תפקידו כדובר צה"ל.

 

"שר הביטחון אהוד ברק, מינה היום ועדה לאיתור המפקד הבא של גלי צה"ל", נמסר מלשכת יועץ שר הביטחון לתקשורת. "בראש הוועדה יעמוד האלוף במיל' יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בוועדה יהיו חברים קצין חינוך ראשי תא"ל אלי שרמייסטר והפרשן הצבאי אלכס פישמן. מפקד גלי צה"ל הנוכחי יצחק טוניק,יסיים את תפקידו בתקופה הקרובה לאחר מינוי מחליפו". 


על מה ולמה? ברק עם חיילים בשטח (צילום: הרצל יוסף)

 

ל-ynet נודע כי טוניק קיבל את ההודעה כאמור בערב הפרידה שנערך לבניהו, שם הוא נמצא לצד בכירי צה"ל, שקיבלו אף הם בהלם את ההחלטה. לפי גורמים הנמצאים באירוע, טוניק לא מבין מדוע הוחלט להחליפו במהלך מפתיע שכזה, לפני תום כהונתו. מי שהחליט ואישר את מינויו של טוניק לפני כארבע שנים היה שר הביטחון דאז ברק.

 

על מינויו של טוניק המליצו גם הרמטכ"ל דאז, רב אלוף גבי אשכנזי. בוועדת האיתור שהוקמה לשם מציאת מחליף לבניהו, בראשות אלוף במיל' עמוס ירון, היו חברים העיתונאית דליה יאירי וקצין חינוך ראשי תת אלוף אלי שרמייסטר.

 

"התחנה היא לא רכושו הפרטי של שר הביטחון"

"התהליך פה נראה לי לחלוטין משובש. זה נראה כמו משהו חפוז ממשפחת המחטפים". אמר בתגובה מפקד גל"צ לשעבר, ח"כ נחמן שי (קדימה). "יש לי רושם שהאופן בו זה נעשה הוא מאוד מעליב, לא תרבותי ולא הוגן, כי האיש לא ידע. מפקדים בגל"צ באים והולכים, אורך הקדנציה הוא לא קבוע ואפשר לערוך שינויים, אבל צריך קודם לזמן את האיש". 


ח"כ שי. "צריך לפעול בשקיפות ורגישות" (צילום: נעם מושקוביץ')

 

"התחנה היא לא רכושו הפרטי של שר הביטחון", קבע שי, והסביר: "צריך לפעול בתהליך של שקיפות ורגישות מתבקשת ממעמדה המאוד מיוחד של גלי צה"ל. זה לא עוד מינוי צבאי, יש גם היבט אנושי והיבט כללי - איך עושים את התהליך הזה".

 

גורמים במערכת הפוליטית סיפרו כי יתכן ומעורבותו של טוניק במאבק תחנת הרדיו להאריך את ההיתר לשידור חסויות ותשדירי שירות,

פגעה במעמדו. "יכול להיות שהפעלתנות של טוניק במערכת הפוליטית והציבורית בשבועות האחרונים, במהלכם היה פעיל מאוד בכנסת ובחוגים פוליטיים, לא מצאה חן בעיניו של ברק".

 

מלשכת ברק נמסר: "כהונתו של טוניק היתה אמורה להסתיים באוקטובר 2010, אך הוארכה בשל עניין שידור חסויות ותשדירים בתחנה הצבאית. לאחר ישיבת הממשלה, שהתקיימה ביום ראשון האחרון, לפיה הוחלט כי הוראת השעה שמאפשרת לגל"צ לשדר חסויות ותשדירים תוארך בשנה נוספת, הוחלט להודיע לטוניק על סיום תפקידו".

 

בשלב זה, טרם התקבלה תגובתו של טוניק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טוניק. למה הוחלף?
צילום: שאול גולן
לאתר ההטבות
מומלצים