שתף קטע נבחר

אוקלהומה סיטי ניצחה בדאלאס: 1:1 בגמר המערב

הספסל של הת'אנדר בראשות ג'יימס הארדן (23), עשה את העבודה וקטע 7 ניצחונות פלייאוף רצופים של המאבס, עם 100:106 גדול בטקסס. 29 של נוביצקי לא הספיקו

גם במערב 1:1. אחרי הניצחון של מיאמי בשיקגו בגמר המזרח, רשמה גם אוקלהומה סיטי הישג ענק בהיסטוריית הפלייאוף הקצרה שלה, עם 100:106 גדול בדאלאס. עכשיו עבר יתרון הביתיות לת'אנדר, שיחפשו סדרת גמר ראשונה עבור הפרנצ'ייז מאז 1996, אז עוד שיחקה הקבוצה בסיאטל.

 

 

OKC יצאה מפיגור 28:17 בזכות כמה סלים גדולים של קווין דוראנט, שעלה לדאנק אדיר מול ברנדון הייווד הענק, במהלך שהביא לקבוצתו הרבה ביטחון. דוראנט וראסל ווסטברוק סגרו את המחצית ביתרון 57:59 עם ריצת 0:5 שנמשכה לתוך המחצית השניה עד 57:65.


סטיבנסון, נוביצקי וצ'נדלר מנסים לעכל את ההפסד (צילום: AP)

 

אבל דאלאס כמו דאלאס, מצאה את הדרך לחזור. היתרון עבר מצד לצד, עד שמאמן האורחת, סקוט ברוקס, החליט ללכת על שני שחקני הספסל שלו - ג'יימס הארדן ואריק מיינר, במקום ווסטברוק וסרג' איבאקה. השניים נלחמו על כל כדור בהגנה ונתנו תפוקה אדירה בהתקפה, במשחק, אמיץ אבל פשוט.

 

דאלאס יכולה היתה לכפות הארכה, אחרי שניק קוליסון החטיא פעמיים מהקו בדקות הסיום ודשון סטיבנסון הוריד ל-102:98. קוליסון גאל את עצמו מיד לאחר מכן, עם שתי זריקות עונשין מוצלחות ועבירה שהשתלמה על דירק נוביצקי. הג'מינייטור שטחן 24 קליעות מוצלחות מהקו במשחק הראשון, החטיא אחת משלוש ואחר כך גם פג'ה סטויאקוביץ' החטיא שלשה קריטית.


ווסטברוק מראה לכולם מי בעל הבית, הלילה מול דאלאס (צילום: MCT)

 

הארדן סיים עם 23 נקודות ושיחק לאורך כל הרבע האחרון, כשהוא תורם גם 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. מיינר הוסיף 13 ודוראנט נתן את התפוקה הרגילה עם 24 נקודות משלו. ווסטברוק, שעודד את חבריו מהספסל לאורך דקות ארוכות, קלע 18 לפני שיצא אחרי איבוד כדור שטותי בסוף הרבע השלישי ולא חזר.

 

אוקלהומה תתגאה בדרך בה עצרה לאורך מרבית המשחק את דירק נוביצקי, שקלע 48 במשחק הראשון והפעם נעצר "רק" על 29. דירק עמד הפעם רק 10 פעמים על הקו ואת מרבית נקודותיו, ייצר ברבע האחרון. טייסון צ'אנדלר רשם אולי את משחקו הטוב ביותר בפלייאוף (15 ו-13), אבל זה לא עזר. גם לא 13 ו-7 אסיסטים של ג'ייסון קיד ו-11 ו-4 של ג'יי ג'יי בראה.


נוביצקי לא ממש מסתדר מול ההגנה של הת'אנדר (צילום: AP)

 

"נוביצקי לא נגע מספיק בכדור"

"כשקולעים 100 נקודות בפלייאוף, זה בדרך כלל אמור להספיק, אבל אני לא זוכר משחק בו הקבוצה היריבה קלעה באחוזים כל כך גבוהים מולנו", סיכם מאמן המאבס, ריק קרלייל, שאחרי שישה ניצחונות השמיט משחק ביתי ראשון בפלייאוף הנוכחי.

 

"אנחנו פשוט חייבים לעשות עבודה טובה יותר, בעיקר במלחמה על הדברים הקטנים. דירק לא נגע מספיק בכדור, אבל צריך לתת קרדיט ליריבה. לפעמים אתה מקבל בעיטה בתחת ואתה צריך לקבל את זה כמו גבר ולהחזיר במשחק הבא. הם תקפו אותנו ואני מאוכזב מאיך שהגבנו".


"נתנו לעצמנו לנוח קצת בהגנה". נוביצקי בסיום המשחק (צילום: רויטרס)

 

"ההגנה שלנו היתה רעה", המשיך נוביצקי. "גם במשחק הראשון לא היתה לנו הגנה טובה, אבל צריך לתת להם קרדיט. הם רצו את זה יותר, באו מוכנים

 והניצחון הגיע להם. זה הפסד לא קל, אבל יש לנו קבוצה שיכולה לנצח בחוץ. עשינו את זה בפורטלנד ובלוס אנג'לס. מבחינתם, הם ניסו למנוע ממני את הכדור, אבל ברבע הרביעי החברים שלי מצאו אותי - חבל שזה לא עזר.

 

"אנחנו קבוצה שתמיד מסיימת חזק, אבל לא השגנו מספיק עצירות וכשעשינו את זה וסגרנו את הפער, זה היה מאוחר מדי. אולי אחרי הסוויפ על הלייקרס נתנו לעצמנו לנוח קצת בהגנה. הם יותר אתלטים מהיריבות הקודמות שלנו, יותר מהירים ומכניסים יותר תנועה במשחק שלהם. מגיע להם להיות כאן ועכשיו יש להם גם מומנטום, אותו נצטרך לעצור".


איבאקה באקסטזה, נוביצקי עוד לא מעכל (צילום: AP)

 

כוכב האורחת, קווין דוראנט, התייחס לתרומת הספסל של הרעמים: "ג'יימס ואריק שיחקו חזק כל השנה וצריך לראיין אותם כי הם ניצחו את המשחק. הארדן היה עצבני אחרי ההפסד במשחק הראשון והוביל אותנו ברבע האחרון. אריק עזר לכולם ושניהם עבדו קשה. עשינו את זה קשה יותר עבור דירק, אבל הוא עדיין קלע. יהיה כיף אצלנו".

 

המאמן ברוקס סיכם: "ההגנה במחצית השניה היתה טובה. אמרתי לשחקנים שאי אפשר לשחק מושלם, אבל אפשר לשחק חזק ואני חושב שזה מה שעשינו אחרי ההפסקה". על אי שיתופו של ווסטברוק ברבע האחרון אמר ברוקס: "עשיתי את זה כמה פעמים במהלך השנה, ראסל שחקן נהדר, אבל לא קיבלנו ממנו כמה דברים שאריק הצליח לעשות. ההחלטות היו טובות יותר והזריקות הגדולות נכנסו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יימס הארדן בטירוף
צילום: MCT
מומלצים