שתף קטע נבחר

דו"ח: אסון "אייר פראנס" - בשל כשל בחיישנים

כ-4 שעות אחרי שהמריא מריו דה ז'ניירו ובגובה 35 אלף רגל, אירעה תקלה בחיישני המהירות של טיסה 447, בה ניספו 228 בני אדם. הדו"ח קובע כי הקברניט לא היה בתא הטייס בעת התקלה ומטיל על הטייסים אחריות מסוימת לאירועים

דו"ח הביניים של ועדת החקירה לבחינת נסיבות התרסקות מטוס "אייר פראנס" באוקיינוס האטלנטי ב-2009, קובע כי כ-4 שעות לאחר ההמראה, בגובה של כ-35 אלף רגל, אירעה תקלה בחיישני המהירות של המטוס, דבר שהוביל אותו במהירות למצב של הזדקרות (STALL).

 

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פרסם הבוקר (יום ג') חלקים מדו"ח הביניים, שעתיד לצאת לאור בסוף השבוע הקרוב. על-פי הדיווח, מהקלטות שנשמרו בקופסה השחורה שנמצאה במעמקי הים שנתיים אחרי האסון, עולה כי הקברניט מארק דובואה לא היה בתא הטייס בזמן קריסת החיישנים, ולכן הוא מטיל על צוות הטיסה אחריות מסוימת לכך שלא הצליח להתמודד עם המצב שנוצר.


הקופסה השחורה נמשת ממעמקי הים (צילום ארכיון: AP)

 

הכשל בחיישנים גרם למטוס להאט עד שנעצר לחלוטין. כתוצאה מכך נותק הטייס האוטומטי, אך צוות הטיסה לא הצליח להשתלט על המצב גם באופן ידני - ייתכן שעקב קריאות כוזבות של המכשור האלקטרוני.

 

טיסה 447 של חברת התעופה הצרפתית התרסקה בעת שעשתה את דרכה מריו דה ז'ניירו לפריז. על סיפון המטווס היו 228 נוסעים ואנשי צוות. איש מהם לא שרד את ההתרסקות.

 בין ההרוגים: 80 ברזילאים, 73 צרפתים, 18 גרמנים ואזרחים מ-21 מדינות נוספות. רק בחודש אפריל האחרון, אחרי ארבעה סבבי חיפושים בסיוע צוללות בלתי מאוישות, אותרו חלקים גדולים מגוף המטוס בעומק 3,900 מטרים - דבר שאפשר חילוץ חלקי גופות ממנו.

 

הזדקרות נגרמת כתוצאה מהאטת מהירות ואיבוד פתאומי של העילוי, מדובר בתקלה שטייסים מאומנים להתמודד איתה. מומחי תעופה סיפרו לסוכנות הידיעות AFP כי על מנת לצאת מהזדקרות על הטייס לשמור על אף המטוס בגובה נמוך ולחכות שכוח הכבידה יעניק לו תאוצה - דבר שלא קרה במקרה זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברי המטוס (ארכיון)
צילום: AFP
מומלצים