שתף קטע נבחר

ארה"ב: לחיזבאללה יותר טילים מלרוב המדינות

חודש לפני פרישתו מהתפקיד הזהיר שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס מפני התחמשות ארגון הטרור ומהאפשרות שהוא מחזיק בנשק כימי וביולוגי: "לספינות האמריקניות נשקף איום מצד טילי השיוט של חיזבאללה, שיכולים להגיע לטווח של 100 ק"מ"

במערכת הביטחון הישראלית תמיד ידעו שחיזבאללה אוגר כלי נשק רבים לקראת עימות עתידי עם ישראל. אך האם הם ידעו שלארגון הטרור האיסלאמי יש טילים מאשר לרוב המדינות? כך לפחות טוען שר ההגנה האמריקני היוצא. בדברים שנשא במכון מחקר בוושינגטון, הזהיר רוברט גייטס, ולא בפעם הראשונה, מפני התחמשות חיזבאללה בלבנון ומהאפשרות שארגונו של חסן נסראללה מחזיק בנשק כימי וביולוגי. כך דיווחה הלילה (יום ד') רשת החדשות האמריקנית CNN.

 

 

"לארגון חיזבאללה יש טילים מלרוב המדינות", אמר שר ההגנה האמריקני, אך לא סיפק הוכחות לדבריו - אותם נשא גם בשנה שעברה. בדבריו על הטילים, התייחס גייטס לאיום הנשקף על ספינות אמריקניות מצד טילי השיוט של ארגון הטרור - טילים בעלי טווח של למעלה מ-100 קילומטרים. 


"הם מחזיקים בנשק כימי וביולוגי". עצרת חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)

 

אם אכן לארגונו של נסראללה טילים מלרוב המדינות, הוא בוודאי מנסה להסתיר אותם היטב - והם לא הדבר היחיד הנסתר מהעין.

לפני חודשיים העביר גורם ביטחוני ישראלי ל"וושינגטון פוסט" מפה ובה מסומנים לא פחות מ-550 בונקרים של הארגון בדרום לבנון, 300 מתקני האזנה ו-100 אתרים אחרים.

 

הרוב הגדול של האתרים המסומנים במפה, שפורסמה על ידי העיתון האמריקני נמצא מדרום לנהר הליטני, ואף ניתן לראות מתקני האזנה שנמצאים ממש על גבול הצפון. גם מאות הבונקרים השונים ממוקמים, רובם ככולם, בדרום לבנון.

 

ב"וושינגטון פוסט" העריכו כי המפות מוצגות במטרה לנסות למנוע מראש ביקורת בינלאומית על תקיפה עתידית של אתרים שכאלו, שרבים מהם ממוקמים בתוך הכפרים הלבנוניים - ליד בתי חולים, בתי ספר ובתוך בתי תושבים.

 

ראשי הצבא אמרו כי הם רוצים למנוע תגובות דומות למבצע הגדול האחרון של צה"ל - "עופרת יצוקה" ב-2008, שאחריו פורסם דו"ח גולדסטון. "המטרה שלנו היא להראות לעולם שחיזבאללה הפך את הכפרים לאזורי מלחמה", אמר לעיתון האמריקני קצין ישראלי בכיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איום על ספינות אמריקניות? תמונת נסראללה
צילום: רינת מלכס
הזהיר מהתחמשות חיזבאללה. גייטס
צילום: AFP
מומלצים