שתף קטע נבחר

סנטור אמריקני לא רוצה שתדלגו ישר ל-Accept

סנטור ממינסוטה דורש מגוגל ואפל לחייב את מפתחי האפליקציות שלהן לספר איזה מידע אוסף כל יישום - ובצורה ברורה ותמציתית. לדבריו, משתמשים פשוט מדלגים ישר לכפתור האישור, ונופלים קורבן לריגול

<< סבל של אסיר סיני בשביל חרב של אורק 

 

נמאס לכם שאפליקציות סמארטפון עוקבות אחריכם, אוספות עליכם מידע ומעבירות אותו לשרתי גוגל ואפל? נמאס לכם שהפרטיות שלכם היא בדיחה בעיני שתי החברות? גם לקומיקאי (ועכשיו סנאטור) אל פרנקן נמאס. הוא שלח מכתב זועם בנושא לסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל וללארי פייג'.

 

הטיימס דיווח שפרנקן, סנטור ממינסוטה, לא מבקש מהחברות שיפסיקו לעקוב אחרי המשתמשים, אלא דורש משהו הרבה יותר ריאלי: לדבריו, אפליקציות צריכות "לספק מדיניות פרטיות שמפרטת בבירור איזה סוג של מידע מיקום נאסף מהמשתמשים, איזה שימוש נעשה בו וכיצד הוא מועבר לחברות צד שלישי". אם תשאלו אותו, גוגל ואפל הן אלה שצריכות לאכוף את הנושא, בתור מפעילות חנויות האפליקציות הגדולות ביותר.

 


אתם מסתכלים במכשיר, המכשיר מסתכל עליכם

 

פרטיות? אין לי כוח לקרוא

מחקר שערכו חברות Harris Interactive ו-TRUSTe גילה שפחות מעשרים אחוז מ-340 האפליקציות הפופולריות ביותר בחנויות המקוונות כוללות לינק למסמך מדיניות פרטיות רשמי, שמסביר איזה מידע אוספת עליכם האפליקציה. פרנקן טוען שחברות טכנולוגיות צריכות לנהוג בשקיפות מלאה מול הלקוחות שלהן, בכל הנוגע לאיסוף מידע. לטענתו, משתמשים רבים לא מתעניינים בהגדרות הפרטיות משום שברור להם שהם לא יבינו מהמסמך שום דבר.

 

התוצאה: משתמשים שמדלגים ישר ל-Agree או Accept ולא טורחים כלל לקרוא, מה שמאפשר לאפליקציות לרגל אחריהם בחופשיות (או לעשות משהו גרוע בהרבה, לפי סאות'פארק). "לא קוראים? מגיע להם", בטח חושבים חלקכם. אבל מתי בפעם האחרונה קראתם מסמך משפטי מבלבל, סותר ומורכב שפרוס על חמישה עמודים רק כדי להיות בטוחים שאנגרי בירדס לא מרגל אחריכם?

 

הסוגיה עלתה לאחרונה לכותרות עת נחשף היקף הריגול שמתבצע במערכות אנדרואיד ו-iOS בחודש שעבר. גורמים רשמיים בממשלת ארצות הברית דרשו מגוגל, אפל, מיקרוסופט, RIM ונוקיה להציג איזה מידע אוספות מערכות ההפעלה שלהן.

 

בקשה שתואמת את מדיניות החברות

פרנקן הסביר במכתב שאימוץ ההמלצות שלו על ידי אפל וגוגל יהווה צעד טבעי לאור המדיניות שהפגינו לאחרונה: לאחר שזכו לביקורת נוקבת על המעקב שמבצעות מערכות ההפעלה שלהן, טענו שתי החברות שהן מחויבות לפרטיות המשתמשים. אפל טענה גם שהעברת מידע המיקום בוצעה בגלל תקלה. הבקשה של פרנקן נראית הוגנת והגיונית. מדבריו משתמע שמדובר בצעד ראשון, בדרך לפעולה נרחבת יותר בנושא כריית המידע שמבצעות חברות טכנולוגיות דרך מכשירים ניידים למיניהם. גוגל ואפל טרם הגיבו לפנייתו של פרנקן.

 

מזל טוב לחתול הכי מפורסם באינטרנט >>

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים