שתף קטע נבחר

האם אריק ובנץ הם פעילי שמאל?

הסופר והעיתונאי בן שפירו טוען בספרו החדש "Primetime Propaganda" כי יוצרי "רחוב סומסום" אמרו לו שמטרתם, מאז פיגועי 11 בספטמבר, היתה לשפר את תדמית המיעוטים בארצות הברית. ואילו עוד סדרות מוטות שמאלה?

האם הטקסים המוכתבים לדמויות ב"רחוב סומסום" הם למעשה מסרים חתרניים שמאלניים? כך טוען לפחות הסופר והעיתונאי בן שפירו, בספרו החדש "Primetime Propaganda" ("תעמולה בפריים-טיים"). על פי שפירו, משיחות עם יוצרי תוכנית הילדים, הסיק כי "מטרתם מאז 11 בספטמבר היתה לשפר את תדמית המיעוטים בארצות הברית".

 

עוד תרבות גם בעמוד הפייסבוק שלנו

 

במרכז ספרו של שפירו, טענה שבחן לפיה מפיקי טלוויזיה ובעלי ערוצים עסוקים באופן מכוון בהפצת רעיונות ליברליים-שמאלניים בתוכניות, בהן גם כאלה מדוברות ומוכרות, המצויות בלב לבו של לוח השידורים. עוד טוען שפירו כי מדובר במגמה הנמשכת שנים ארוכות. "כלי התקשורת החזק בתולדות האנושות הפך לרכב המפיץ אג'נדות קיצוניות לכיוון השמאלי של המפה הפוליטית", הוא כותב.

 

צפו בפרודיה של "רחוב סומסום" על "POX News"

 

בספרו ראיין שפירו עשרות יוצרי טלוויזיה, חלקם כאמור הודו ביצירה החד-כיוונית המכוונת. "נעשה ניצול בוטה של תעשיית הבידור ההוליוודית", טוען המחבר, "שמטרתה לחזק את התדמית השמאלנית של אמריקה".

 

כאמור, לא רק בסדרות המשודרות כיום עוסק הספר, כי אם גם בכאלה ששודרו בעבר וזכו לפופולריות רבה, בהן "מאש", "ימים מאושרים" ועוד, ששודרו לפני 30 ו-40 שנה, והפיצו מסרים כנגד המלחמה בווייטנאם. 

 

אין זו הפעם הראשונה בה מואשמים יוצרי "רחוב סומסום" בנטייה פוליטית לכיוון השמאלי של המפה. ב-2009 שודר פרק בו נראה דייר פחי הזבל, אוסקר,

משמש ככתב רשת החדשות POX, במה שנראה כפרודיה על רשת החדשות FOX, הנחשבת לימנית. עובר אורח אמר לכתב הירקרק מהפח: "מהיום והלאה אני צופה ב-POX, סוף סוף יש רשת חדשות זבלית".

 

האחראי על תלונות הציבור ברשת PBS המשדרת את "רחוב סומסום" לא הכחיש את הטענות באותם ימים, ואמר "אני לא יודע מה חלף בראשם של המפיקים, הם לא צריכים לומר מה שהם חושבים דרך הילדים". גורמים לא רשמיים ב-PBS אמרו אז: "המפיקים היו צריכים להימנע מליצור את המערכון הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים