שתף קטע נבחר

איראן: ציונים לא עגנו כאן, אולי עם דגל זר

ראש אגף הנמלים באיראן אמר כי "ספינות השייכות לקווי ספנות אמריקנים, ובמיוחד של המשטר הציוני, לא עגנו בשנים האחרונות בנמלי איראן". עם זאת, הוא לא שלל את האפשרות "שספינות, שהגיעו תחת דגל לא ישראלי, עגנו"

באיראן ממשיכים להכחיש כל קשר לסמי עופר - אבל לא פוסלים את האפשרות שספינות שבבעלותו עגנו במדינה. ראש אגף הנמלים בארגון הנמלים והימאות האיראני, מוחסיין סאדקי פר, הכחיש כי ספינות ישראליות עגנו בנמלי הרפובליקה האיסלאמית בשנים האחרונות. עם זאת, הוא לא שלל אפשרות "שספינות, שהגיעו תחת דגל לא ישראלי, עגנו באיראן". בלשכת ראש הממשלה אמרו הבוקר כי המוסד או כל גוף אחר לא נתן אישור לחברה לעגון במדינה.

 

 

אתמול נחשף ב"כלכליסט" כי בשנים 2004 ועד 2010 עגנו לפחות שבע מכליות נפט של החברה "טנקר פסיפיק" של סמי עופר בנמל האיראני שבאי חארק.

בין היתר במאי 2004 עגנה הספינה קוסמיק ג'ואל, שהניפה את דגל ליבריה, בנמל האיראני. באפריל 2010 עגנה הספינה קרמן סי באיראן. אותה ספינה יצאה מיפן ולאחר מכן המשיכה לצרפת.

  

הפקיד האיראני צוטט אמש (יום א') בסוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א באומרו כי "ספינות השייכות לקווי ספנות אמריקנים, ובמיוחד של המשטר הציוני, לא עגנו בשנים האחרונות בנמלי איראן". לדבריו, מצב כזה הוא בלתי אפשרי "ולא מציאותי", שכן "ספינה שמגיעה משני המקומות האלה צריכה לקבל אישור ממשרד המסחר או המכס האיראני, דבר שכמובן לא מונפק להן".

 

הוא הוסיף כי "קו הספנות של המשטר הציוני נקרא 'צים', וספינותיה של חברה זו אף פעם לא מעזות לעגון בנמלי איראן".

 

ראש אגף הנמלים האיראני לא התייחס במפורש לחברה של סמי עופר, אך לאחר שהכחיש באופן כללי קשר כלשהו עם ישראל, בעיקר לצרכי פנים, אמר כי "קווי ספנות רבים בעולם

 מנוהלים בכמה מדינות. ייתכן שמניות החברה שייכות למספר מדינות, אנחנו לא בודקים למי שייכות מניות החברה".

 

המשמעות היא שלמעשה הוא לא הצליח לסתור באופן חד משמעי את הפרסומים לפיהם אוניות שבבעלות חברת טנקר פסיפיק מנג'מנט, חברה בת של האחים עופר, שהניפו דגל זר, עגנו בנמלי איראן, הנחשבים לתחנת ביניים פופולרית בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים