שתף קטע נבחר

גירושין בגלל התמכרות למשחקי מחשב

סקר שערך אתר 'גירושין אונליין' הבריטי בחן עשרות תביעות גירושין שהוגשו בבריטניה בין החודשים ינואר-אפריל 2011 בגין התנהגות בלתי סבירה. ב-15 אחוז מהמקרים, נשים התלוננו שהבעלים מעדיפים משחקי מחשב על פניהן

התמכרות למשחקי מחשב היא אחת הסיבות הנפוצות לתביעות גירושין בבריטניה. סקר חדש הראה, שבעלים מתענגים יותר על וורלד אוף וורקראפט ועל קול אוף דיוטי מאשר על נשותיהם. הסקר, שערך אתר גירושין אונליין, בחן עשרות תביעות גירושין שהוגשו בבריטניה בין החודשים ינואר-אפריל 2011 בגין התנהגות בלתי סבירה. ב-15 אחוז מהמקרים, נשים התלוננו שהבעלים מעדיפים משחקי מחשב על פניהן.

 

בואו לדבר על זה גם בפייסבוק של ערוץ יחסים

 

אחת המתלוננות, ג'סיקה אליס, בת 24 מלונדון, התחתנה עם מייקל בדרום אפריקה ב-2008, ואז הם עברו לבריטניה. מייקל אמנם שיחק במשחקי רשת גם לפני כן, אבל ב-2009 זה השתלט עליו לגמרי. "הוא היה מכור לוורלד אוף וורקראפט ושיחק מידי פעם גם משחקים אחרים. כשזה הגיע לשמונה שעות ביום - איימתי לעזוב אותו. הוא הפסיק לזמן מה עם וורלד אוף וורקראפט ועבר לשחק ב-קול אוף דיוטי, אבל מספר שעות המשחק שלו גדל בהתמדה, עד שלא יכולתי לשאת זאת יותר. זה נעשה כל כך חמור, עד שהוא תכנן לשחק אונליין גם ביום הנישואין השני שלנו". ממצאי הסקר, ועדותה של ג'סיקה אליס, מצוטטים בהודעה לעיתונות של אתר סורס-ווייר.

 

לדברי אליס, היא ניסתה לשכנע אותו להפחית את שעות המשחק, אבל הוא לא חשב שיש לו בעיה, "עד שאמרתי לו שאני עוזבת, אבל אז זה כבר היה מאוחר מדי".


אולי זה הפתרון? (צילום: Shutterstock)

 

 רייאן ואן קליב, מומחה להתמכרות למשחקי מחשב ומחבר ספר על התמכרות -  Unplugged: My Journey Into The Dark World Of Video Game Addiction - אומר שרבים אינם מודעים לכך שמשחקי מחשב עלולים להפוך להתמכרות.


מקצוענים מתחרים במשחקי מחשב (צילום: Shutterstock)

 

"רבות מהבעיות שניצבות לפני מכורים למשחקי מחשב הן שבן/בת הזוג שאינם משחקים לא מבינים שזאת התמכרות. כלומר, זו אינה בחירה לבזבז זמן כה רב בסביבה וירטואלית לעומת זמן עם בן/בת הזוג והמשפחה. זה כורח בלתי נשלט. ניסיון להסביר התמכרות למשחקי מחשב למי שאינו מכור זה כמו להסביר לדג איך לנהוג במכונית. אין פלא ש'אלמנות השחקנים' מרגישות כל כך פגועות וזנוחות ושהעצה הנפוצה ביותר הניתנת ל'אלמנה' כזאת בצ'טים ובאתרי תמיכה היא 'נוסי על נפשך'," אומר ואן קליב.

 

ואן קליב מוסיף, עם זאת, שעם תמיכה מקצועית נכונה, גם מכור למשחקי מחשב, כמו כל מכור אחר, יכול להתגבר על ההתמכרות.

 

מארק קינן, מנהל אתר גירושין אונליין, שערך סקר לגבי 200 תביעות בגין התנהגות בלתי נאותה שהוגשו בידי נשים, אומר: "ייתכן שהגידול במספר המכורים למשחקי מחשב הוא תוצא השל המיתון, או שגברים מסוימים משתמשים בזה כדי להימלט מנישואין שממילא אינם מאושרים".

 

נמסר כי דרך אתר גירושין אונליין הבריטי (www.divorce-online.co.uk) הוגשו יותר מ-68,000 זוגות תביעות גירושין בלי להזדקק לעזרת עורכי דין.

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמו להסביר לדג איך לנהוג במכונית
צילום: shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים