שתף קטע נבחר

ישראלי שרצח ונמלט מהכלא נעצר בתאילנד

לוי בן-דוד נשלח למאסר עולם כפול אחרי שרצח בבלגיה שני תכשיטנים, אחד מהם ישראלי, וברח ארצה. בספטמבר 2000 יצא לחופשה מכלא אילון, ונעלם. לפי התקשורת בתאילנד, הוא חי עם בת זוג בבנגקוק, והיא ילדה לו ילדים אף שידעה על עברו

כלי תקשורת בתאילנד דיווחו היום (ד') כי המשטרה המקומית עצרה את לוי בן-דוד, אזרח ישראלי שנכלא בארץ לפני 20 שנה בגין רצח אכזרי של שני יהלומנים, אחד מהם ישראלי, שביצע בבלגיה. בן-דוד יצא לחופשה בת 48 שעות מהכלא בשנת 2000, ומעולם לא חזר.

 

בן-דוד התגורר בבלגיה החל מ-1982, ועבד שם בעסקי התכשיטים של משפחתו. במסגרת עיסוקו זה נהג לרכוש תכשיטים מיוסף יעקובי, יבואן תכשיטים ישראלי, שהיה נשוי ואב לשניים, ומשותפתו, דניאל הימלר. הם ניהלו את עסקם במשרד ליד בורסת היהלומים באנטוורפן.

 

ב-1992 נקלע בן-דוד לקשיים כספיים, אחרי שעבודתו בעסק המשפחתי הופסקה משום שבני משפחתו לא אהבו את העובדה שהתרועע עם אשה בשם ליליאן שטרר. בשל קשייו הכלכליים תכנן בן-דוד יחד עם חברו, גיא גוגלשווילי, לשדוד ולרצוח את התכשיטנים. בן-דוד רכש אקדח מצויד במשתיק קול, וקבע עם התכשיטינים פגישה, בטענה כי חברו, המבקש לפתוח עסק של תכשיטים, רוצה לרכוש מהם תכשיטים.


הדיווח ב"ידיעות אחרונות" על היעלמות בן-דוד

 

הפגישה נערכה ב-29 במאי 1992 במשרדם של התכשיטנים, ובמהלכה הציגו יעקובי והימלר לגוגלשווילי תכשיטים שונים. בן-דוד נרתע מביצוע השוד באותו יום, וקבע פגישה נוספת עמם ליומיים אחר-כך - ב-31 במאי 1992. היה זה יום ראשון, יום המנוחה בבלגיה, ואזור הבורסה היה שומם מאדם. לפגישה הזו נלוותה ליליאן, והיא המתינה במכונית בשעה שבן-דוד וגוגלשווילי עלו למשרד.

 

מלכת היופי שסייעה לרצח הוסגרה

במהלך הפגישה, אחרי שהתכשיטנים הציגו בפניהם תכשיטים שונים, ירה בהם בן-דוד באקדחו. הם נפצעו, ורציחתם הושלמה כשבן-דוד שדקר אותם במספריים וגוגלשווילי היכה בהם בפסל עץ ובמכשיר טלוויזיה. אחרי הרצח אספו בן-דוד וגוגלשווילי את התכשיטים בשני תיקים ועזבו את הבניין, כשכל אחד מהם נושא תיק מלא שלל. בסך הכל היה שווי השלל כ-300 אלף דולר. בן-דוד, שמכנסיו הוכתמו בדם, לבש את מכנסיו של גוגלשווילי, והאחרון נותר עם תחתוני בוקסר.


אחד הדיווחים בתקשורת התאילנדית על המעצר היום

 

בן-דוד וליליאן יצאו מבלגיה עוד באותו היום כשברשותם השלל, וכעבור שבועיים נמלטו לישראל בזהויות בדויות ובעזרת דרכונים הולנדיים מזויפים. בהמשך הגיע לישראל גם גוגלשווילי. בספטמבר אותה השנה נעצרו השלושה, וליליאן הוסגרה לבלגיה. שני הרוצחים, בשל היותם אזרחי ישראל, הועמדו לדין בארץ, אחרי שהוגשו נגדם שני כתבי אישום נפרדים. בית

המשפט גזר על בן-דוד מאסר עולם כפול בגין רצח כפול ושוד מזוין. הפרשה זכתה לסיקור נרחב בעולם, גם משום ששטרר הייתה סגנית מלכת היופי של רוטרדם.

 

ב-29 בספטמבר 2000, ערב ראש השנה, יצא בן-דוד לחופשה של 48 שעות מכלא אילון, ולא חזר. לרשויות החוק לא היה מושג לאן נעלם. ההערכה הייתה שהוא משתמש בשם בדוי ומסתובב בעולם, אחרי שנמלט מהארץ בעזרת דרכון מזויף.

 

היום דיווחו כלי תקשורת בתאילנד כי אחרי כמעט 11 שנים הוא נעצר על-ידי משטרת בנגקוק כשהוא מסתתר עם אשתו. לפי הדיווחים, בן-דוד חי תחת השם הבדוי דמיטרי מיליי, ונכנס לתאילנד בעזרת דרכון מזויף של האיים המלדיביים. לפי הפרסומים, יש לו שני ילדים מבת הזוג שאיתה חי, והיא ידעה על עברו. בתאילנד דיווחו כי הוא יוסגר לישראל בקרוב.

 

המידע הראשוני התקבל באימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלא בתאילנד. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים