שתף קטע נבחר

צילום: אלי אלגרט

מכתב לפרננדז: בשביל מה החזרת את זהבי?

"לפתע התפתח פרופיל מהמציקים ביותר - הגינונים והדיבורים של כוכב - היכולת ממש לא". שימי ששון מתעצבן מההתנהגות של הרכש של פאלרמו ומאוכזב מהזימון המחודש שקיבל

לא מעט שגיאות עשה לואיס פרננדז מאז נכנס לתפקיד מאמן הנבחרת, אולם אני הספקתי לשכוח לו כמעט את כולן - גם כי מדובר באדם אמיתי ונחמד, וגם כי הח"מ כבר רגיל לטעויות של מאמנים לאומיים, ועייף מזמן מלהתעכב עליהן. עם זאת, יש לי בעיה אחת קשה עם לואיס, אותו אני מחבב, שעליה קשה לי לעבור לסדר היום.

 

 

הכישלון החמור ביותר של פרננדז עד כה, כלל לא נרשם על כר הדשא. מאז מינויו חל פיחות דרסטי ביוקרתה של חולצת הנבחרת ומדובר באשמתו הבלעדית, בעיקר בגלל רכבת השחקנים שעברה בכחול-לבן, כשהוא יוצר רשימת זימונים - חלק לא מבוטל מהם לא ראויים - שטרם נראתה במחוזותינו.


שם ללעג את הנבחרת, ההתאחדות והאוהדים. זהבי (צילום: ראובן שוורץ)

 

בשבוע שעבר , דווקא אחרי תקופה קצרה בה שככה משהו קדחת הזימונים, שב לואיס לחטוא והוסיף לעצמו נקודות חובה בקטגוריית 'זילות החולצה'. הצרפתי שוב שגה, הפעם שגיאה חמורה במיוחד, כשזימן את ערן זהבי לנבחרת ישראל, פחות מחודשיים אחרי שקשרה לעתיד של פאלרמו שם ללעג את הנבחרת, ההתאחדות והאוהדים בכחול-לבן.

 

הרשו לי להזכיר, למי ששכח, את האירועים שקדמו לניפויו של זהבי מהסגל לפני המשחק מול לטביה במרץ האחרון: השחקן קיבל אישור לצאת לחינה של אחיו, חזר למלון באיחור של מספר שעות, ובבוקר אף לא התייצב לארוחת בוקר עם חבריו. זאת, עוד בנוסף למאמצים שהשקיע על מנת להשתחרר מהמשחק לטובת חתונת אחיו, ממנה לא יכול היה להחמיץ שעתיים, למען הנבחרת הלאומית. אם כן, כיצד ייתכן שאותו שחקן יעלה מחר בערב על כר הדשא בריגה, עם אותה חולצה אותה הוא לא כיבד?


הצרפתי שוב שגה, הפעם שגיאה חמורה במיוחד (צילום: עוז מועלם)

 

כן, זהבי אוברייטד

מלבד הסלידה הברורה שיש לי מכל שחקן שלא מכבד את הקבוצה שאמורה להיות החשובה ביותר עבורו, הנבחרת הלאומית, יש לי בעיה עם ערן זהבי עצמו, או לפחות ערן זהבי כפי שהוא מצטייר דרך התקשורת, שהרי אינני מכיר אותו אישית. סלחו לי על הבוטות, אבל די קשה לי לסבול את האיש, שהולך ומתבסס ככוכב השחצן של דורו, אף על פי שעל התואר הראשון מבין השניים אפשר לוותר.

 

למקרה שלא שמתם לב, הולך ונבנה כאן פרופיל מהמציקים ביותר - הגינונים והדיבורים של כוכב, היכולת ממש לא. שחצן, למרות שאין לו ממש על מה. נכון, ברזומה שלו לא מעט שערים יפים וחשובים, אבל את זה אני מייחס בעיקר למזל, מה שחלק מגדירים כ'ווינריות'.


הגינונים והדיבורים של כוכב, היכולת ממש לא (צילום: אלי אלגרט)

 

ככלות הכל, מדובר בשחקן בינוני, ותו לא. אוברייטד מושלם. העובדה שקיבל חוזה בקבוצת מרכז טבלה בסרייה A, מעידה בעיקר על היחלשותה של הליגה האיטלקית, שהרי בשנות ה-90 שחקן ברמתו של זהבי היה מקבל חוזה באיטליה רק בסרייה C1, הליגה השלישית.

 

מי מספר 1?

האמת, שעד לא מזמן כלל לא הייתי מודע לאופיו השחצן של זהבי. סלדתי ממנו בעקבות פרשת הנבחרת, אך לא בדיוק הבנתי למה אנשים סביבי מכנים אותו כ'השחצן הזה'. ואז הגיע הדרבי התל אביבי. "לא מתאים מה שאלי עשה. זכותו של המאמן להגיד מה שהוא רוצה, אני לא חושב שהתיקו הזה בגללי. לפני שמאשימים אותי, צריך להגיד תודה על הרבה דברים", הגיב זהבי לאותו חילוף חינוכי מוצדק של גוטמן.


זהבי, מה עם הכרת תודה לגוטמן? (צילום:עוז מועלם)

 

האמת, לא האמנתי למשמע אוזניי. ייתכן ששחקן העביר ביקורת שכזו על הסמכות המקצועית העליונה בקבוצה? ייתכן ששחקן ששיחק בסה"כ שלוש עונות במועדון כבר מתנהג כאילו הוא מינימום אלסנדרו דל פיירו? מה עם הכרת התודה לגוטמן והפועל, שלקחו אותו מרמה"ש כל הדרך לצ'מפיונס? או שאולי זה רק אני וערן זהבי עשה את הפועל ת"א, ולא להפך?

 

ואם כבר דל פיירו, בכל שנותיי כמעריץ אדוק שלו, מעולם לא שמעתי אותו מותח ביקורת כזו על מאמן בתפקיד (גם לא לאחר שנכנס למשחק כמחליף בדקה ה-89, כמו ילד, בעידן קאפלו), וגם לא מבקש הכרת תודה על שירותו למען המועדון, למרות שעשה עבור יובה קצת יותר משעשה זהבי עבור הפועל.


הוא מעולם לא היה מתנהג ככה. דל פיירו (צילום: EPA)

 

אם זה לא מספיק, בשבוע שעבר הגיע השיא. במספר ראיונות בכלי התקשורת, הוא ביקש להתנער מתדמיתו השחצנית אבל איך לומר, זה לא בדיוק הצליח לו. הוא לא היסס להיכנס במועדון שטיפח אותו, הצהיר כי 'הבליג' בתקרית עם גוטמן והתפאר ביכולת הבעיטה שלו. אה כן, הוא גם הזכיר לי עד כמה התגעגעתי לשחקנים שמדברים על עצמם בגוף שלישי. בקיצור, רוזנרי יקרים, שחקני פאלרמו, 'איל קאפו די טוטי קאפי' מגיע לרנצו ברברה, ושמישהו יעז לעצבן אותו.

 

איפה שלמה כשצריך אותו?

בשורה התחתונה, כל זה לא היה מעניין אותי יותר מדי, אלמלא זהבי היה משחק בקבוצה שלי, של כולנו, נבחרת ישראל. כזה אני- מפריע לי ששחקנים שאיני אוהב משחקים בקבוצה שאני אוהד. לצערי, הטיפול בפרשת זהבי היה אידיוטי כדרכה בקודש של ההתאחדות, ובמקום הרחקה עד סוף הקמפיין- כזו שאולי תלמד אותו איך צריך להתייחס למדים הלאומיים- זהבי הורחק משום מה ממשחק ליגה, אבל מחר על הדשא בלטביה הוא יהיה גם יהיה. היגיון, כמו שהבנתם, הוא לא הצד החזק של ההתאחדות.


פרננדז, תלמד משלמה שרף (צילום: ניר שוקו כהן)

 

אף על פי כן, יכול היה פרננדז לצאת חכם אמיתי בין חכמי חלם, אם היה פשוט מתעלם מזהבי ומלמד אותו לקח. צעד זה היה נכון גם מבחינה מקצועית, שהרי אפילו מעריצי השחקן יתקשו להסביר לי מדוע מגיע לו הזימון לנבחרת ,שכן בחודשים האחרונים הוא אפילו לא מציג את היכולת הבינונית הרגילה שלו.

 

בקיצור, לואיס, אם שלמה שרף ניפה חצי נבחרת - חיים רביבו, אבי נמני, ניר קלינגר, דויד אמסלם ופליקס חלפון, שחקנים טובים בהרבה מגיבורנו - בעקבות פרשת 'מטרו', לפני משחק גורלי מול קפריסין במוקדמות צרפת 1998 - אז גם אתה, יקירי, יכולת להסתדר מול לטביה בלי ערן זהבי. כולה ערן זהבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לואיס פרננדז
צילום: עוז מועלם
מומלצים