שתף קטע נבחר

פרקליטה בכלא: מאסר לעו"ד שהבריחה סמים

בית המשפט גזר שבעה חודשי מאסר על עו"ד ליאורה ברקו שהעבירה קוקאין וכדורי ויאגרה לשני עבריינים בכלא השרון

סנגוריתם של העבריינים - לכלא. שבעה חודשי מאסר נגזרו בצהריים (יום א') על עו"ד ליאורה ברקו, שהבריחה סמים לעבריינים איציק בר מוחא ואלירן דריי, בעת שישבו בכלא. בנוסף, גזרה שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, נאווה בן-אור, שנת מאסר בפועל על בר-מוחא, וחמישה חודשי מאסר בפועל על דריי, בגין החזקת סם. 

 

בגזר הדין מותחת השופטת בן-אור ביקורת קשה על עו"ד ברקו. "ביזתה במעשיה את מקצוע עריכת הדין", כותבת, "הציבור בכללותו ובתי המשפט בפרט רואים בעורכי הדין נציגים נאמנים של החוק, 'קציני בית משפט' והנה לנגד עינינו עשתה ברקו מעשה השומט את בסיסו הערכי של המקצוע".


עו"ד ברקו. "ביזתה במעשיה את המקצוע". (צילום ארכיון: אוהד צויגנברג)

 

היא מוסיפה: "ברקו פגעה בראש ובראשונה בציבור עורכי הדין, אשר מתוכם באה, בדימויים הציבורי כאנשי חוק ובאמון שהמערכת אכיפת החוק רוחשת להם. לפגיעה באמון עלולות להיות השלכות מעשיות, כגון הטלת תנאי פיקוח מחמירים על פגישות של עורכי דין עם לקוחותיהם בין כותלי הכלא".

 

לדבריה, "לשם ביצוע מעשה כזה נדרשת תעוזה רבה, התרסה כלפי החוק... מדובר בפעילות הדורשת זמן ובמהלך הזמן יכולה היתה ברקו לתת לעצמה דין וחשבון כיצד היא מידרדרת למקומם של לקוחותיה. הרהור כזה, לו חלף במוחה היה מונע ממנה ומכל אוהביה את ההשפלה הכרוכה בירידה מאיגרה רמא לבירא עמיקתא".

 

בנוסף, קובעת השופטת כי ענישה שלא תכלול מאסר, לא תבטא את חומרת העבירה שביצעה הפרקליטה. עם זאת, היא התחשבה בנסיבותיה האישיות ובהשלכות ההרשעתה על עתידה המקצועי של עו"ד ברקו. בנוגע לבר מוחא, קבעה בן-אור כי הוא ניצל את קשריו עם הפרקליטה כדי שתעביר לו סמים.

 

"אנחנו לא היינו מרוצים מהכרעת הדין כי סברנו שהיא צריכה להיות מזוכה", אמר סנגורה, עו"ד ירון ברזילי, אחרי מתן גזר הדין, אך הוסיף: "גזר הדין הוא בהחלט מתון ביחס למה שהיה

יכול".

 

בית המשפט הרשיע את עו"ד ברקו לפני כחודשיים. לפי כתב האישום שבגינו הורשעה, בנובמבר 2007 הגיעה הפרקליטה לכלא השרון לצורך פגישה עם לקוחותיה, בר מוחא, המוכר כראש "הכנופיה הירושלמית", ודריי. ברשותה של ברקו נמצא שפתון מסוג "labello" שהכיל בתוכו 2.93 גרם סם מסוג קוקאין, עשרים כדורי קלונקס, שני כדורי ויאגרה וכן מיכל דבק פלסטי.

 

עוד נטען בכתב האישום כי במהלך הפגישה מסרה ברקו את השפתון ואת מיכל הדבק לדריי, בהוראתו של בר מוחא. דריי החביא את השפתון ומיכל הדבק בתחתוניו. הפרקליטות האשימה את השלושה באספקת סם אסור והחזקתו שלא לצריכה עצמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איציק בר מוחא
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים