שתף קטע נבחר

טורקיה: לשקול מחדש את המשט לעזה

בעקבות פתיחת מעבר רפיח בין מצרים לרצועת עזה, קרא אחמט דבוטאולו למארגני המשט לשקול מחדש את תוכניותיהם. שר החוץ הטורקי גם שלח מסר לישראל: "כדי להימנע מלחזור על הטרגדיה של השנה שעברה, גם עליה למלא את חלקה"

אנקרה משנה את עמדתה בנוגע למשט? שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו, קרא היום (ב') למארגני המשט לעזה להמתין ולראות כיצד פתיחת מעבר רפיח תשפיע על חיי הפלסטינים ברצועה. מדובר בפעם הראשונה שבה שר החוץ הטורקי קורא למארגני המשט, שצפוי להפליג לקראת סוף החודש, לשקול מחדש את תוכניותיהם.

 

עד כה דחה דבוטאולו את הבקשות של ארצות הברית וישראל לנסות לעצור את המשט, בטענה שמדובר ביוזמה אזרחית וכי הממשלה לא יכולה להתערב. הוא התעקש כי על הקהילה הבינלאומית להסיר את המצור על רצועת עזה, במקום לנסות לעצור את המשט. 


"המרמרה" מוכנה למשט. "על ישראל למלא את חלקה"

 

היום, בראיון לעיתון הטורקי "הורייט", שב שר החוץ הטורקי על דבריו, שלפיהם טורקיה אינה יכול לעצור את הפעילות של ארגון אזרחי. עם זאת, הוא אמר כי עליהם להמתין כדי לראות אם התנאים ברצועת עזה משתנים לאחר שמצרים הסירה פתחה את מעבר רפיח ולקראת הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית.

 

"כדי להימנע מלחזור על הטרגדיה של השנה שעברה, גם על ישראל למלא את חלקה", אמר דבוטאולו, "ישראל צריכה להמתין להקמת הממשלה הפלסטינית החדשה ואז להסיר את המצור על רצועת עזה".


הפלסטינים בעזה מתכוננים למשט

 

בנוסף, אמר שר החוץ הטורקי כי שוחח לאחרונה עם הנשיא הפלסטיני אבו-מאזן, שציין שהממשלה הפלסטינית החדשה תקום בשבועיים – שלושה הבאים. "מה ישראל אמרה לפני כן? היא אמרה שלא תסיר את המצור על עזה, בגלל שהיא לא מכירה בחמאס", אמר דבוטאולו, "מאחר שלא יהיה יותר ממשל עזה ברגע שתוקם ממשלת האחדות, נראה איך הממשלה החדשה

מתפקדת".

 

בראיון שהעניק לפני חמישה ימים, אמר דבוטאולו כי היחסים בין ישראל לארצו לא ישובו להיות מה שהיו, אלא אם הממשלה בירושלים תתנצל על אירועי המשט בשנה שעברה ותפצה את משפחות הקורבנות. "אנו מקווים שישראל לא תשוב על מעשיה במים הבינלאומיים", אמר והדגיש: "ים התיכון אינו שייך לישראל. זה צריך להיות ידוע לכולם"

 

אתמול התייחס הנשיא הטורקי, עבדאללה גול, לדרישות מארצו לעצור את המשט והדגיש אין באפשרותה לעשות זאת, מאחר שמדובר ביוזמה אזרחית. לדבריו, "לא יעלה על הדעת שמדינה תארגן או תכוון פעילות של ארגון לא ממשלתי כלפי פעילות מסוימת".

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים