שתף קטע נבחר

היעד של נתניהו לספטמבר: 30 נגד פלסטין

רה"מ ציין לראשונה מהו הקו התחתון אליו שואפת ישראל, כחלק מתוכנית "הרוב המוסרי" באו"ם. "יש לקדם יוזמה של 30 מדינות שיאמרו לא להכרה חד צדדית בעצרת הכללית", אמר

ראש הממשלה מציב את היעד לספטמבר - 30 מדינות שיתנגדו באו"ם למדינה הפלסטינית, מתוך 192 החברות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש אמש (יום ג') עם יו"ר הפרלמנט האירופי, פרופ' ייז'י בוז'ק והתייחס לכוונה הפלסטינית לפנות לעצרת הכללית ולקבל הכרה במדינה. "לפני שנגיע לספטמבר יש לקדם יוזמה של 30 מדינות ויותר שיאמרו לא להכרה חד צדדית בעצרת הכללית של האו"ם", אמר נתניהו, תוך שהוא מציין לראשונה מהו הקו התחתון אליו שואפת ישראל, כחלק מתוכנית "הרוב המוסרי".

 

 

נתניהו, שגם לו ברור כי הפלסטינים כי יזכו לרוב באו"ם - אם אכן תתקיים הצבעה בעצרת הכללית - אמר כי "לא יהיה רוב למדינות שמתנגדות להכרה, אך יושג איזון". הוא ציין כי אם הפלסטינים יקבלו את מה שהם רוצים "הם יתאהבו בזה, ולא יהיו מוכנים לפשרות מצידם".


העצרת הכללית של האו"ם (צילום ארכיון: רויטרס)

 

ראש הממשלה אמר כי הוא לא מציב תנאים מוקדמים למשא ומתן, "למרות שיכולתי לומר לאבו מאזן שיבוא אלי כשישלוט בעזה. צריך לומר את האמת, שלום פירושו - לא שישראל מוותרת על חלקי ארץ, אלא שהפלסטינים מוותרים על הרצון להשמיד את ישראל. שישה ראשי ממשלה קיבלו את פתרון שתי המדינות, אך ההסכם לא הושג משום שהפלסטינים לא מוכנים לקבל מדינה יהודית ולומר שש מילים - I wiil accept the jewish state. זה רוח הרפאים שלהם".

 

יו"ר הפרלמנט בוז'ק טען מצידו כי לאירופים "אינטרס לפתוח במשא ומתן, לנוכח נקודת הזמן הנוכחית הרגישה, ועל הרקע הסכנה האיראנית". גם שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, שאף הוא ביקר בישראל לאחרונה, אמר כי פריז לא תרים ידיים ותמשיך לנסות לחדש את השיחות ולארגן ועידת שלום. "אנחנו עדיין לא נואשנו מהרעיון לכנס את הקוורטט בפריז, כדי להניע את התהליך ולמנוע את העימות בספטמבר באו"ם", אמר ז'ופה באסיפה הלאומית.

 

אמש אמר שר החוץ, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים בירושלים עם עמיתו הגרמני, גידו וסטרוולה, כי הוא "מסכים שיש צורך חיוני לפתיחה מחודשת במשא ומתן על רקע ההתפתחויות באזור, ואנחנו פתוחים ומוכנים בכל רגע נתון לשבת סביב השולחן ולדון בכל הסוגיות". עם זאת, ליברמן הדגיש כי מה שקורה בסוריה ובלוב הוא שצריך לעמוד כעת בראש סדר היום העולמי: "עם כל החשיבות של המצב עם הפלסטינים, הכל תחת שליטה ובקרה, ועם כל החיכוכים והמתח אי אפשר להשוות את המתיחות למה שרואים בסוריה".

 

פרט לווסטרוולה ובוז'ק, נמצאים כעת בישראל גם שליחים אמריקנים בכירים, בהם דניס רוס ודיוויד היילי. הם הגיעו ארצה כדי לנסות למצוא נוסחה לחידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים, ולעצור את תהליך ההכרה בפלסטינים באו"ם.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. "לא מציב תנאים"
צילום: EPA
מומלצים