שתף קטע נבחר

ספרד: גרנדה בליגה הראשונה אחרי 35 שנה

הקבוצה מחבל אנדלוסיה סיימה בתיקו 1:1 בחוץ עם אלצ'ה, במשחק הגומלין של גמר הפלייאוף בליגת המשנה, והעפילה לליגה הבכירה בזכות הפרש שערים (0:0 במשחק הראשון)

גרנדה היא העולה השלישית לליגה הראשונה בספרד. הקבוצה מחבל אנדלוסיה סיימה הערב (ש') בתיקו 1:1 בחוץ מול אלצ'ה במשחק הגומלין בגמר הפלייאוף של הליגה השניה. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 0:0 ולפיכך העפילה גרנדה בזכות שער החוץ שכבשה.

 

  

גרנדה חוזרת כעת לזירה המרכזית של הכדורגל הספרדי אחרי שנעדרה ממנו מאז שנת 1976. את הדקה ה-28 במשחק יזכרו האוהדים לדורי דורות, בזכות שער היתרון המרהיב של אודיון איגהאלו. החלוץ הניגרי חלף על פני השוער חיימה וגילגל לרשת.


יזכרו את השער שלו לדורי דורות. אודיון איגהאלו (גטי אימג'ס)

 

לפני סיום המחצית הראשונה זעמו שחקני אלצ'ה בגלל שער חוקי שכבשו ואשר נפסל בטענת נבדל בלתי מוצדקת. הבלם סרחיו פלגרין הבקיע אחרי ששוער גרנדה רוברטו הדף נגיחה של אנחל רודריגס, אבל השופט פסק שלא בצדק שהוא עמד בנבדל בזמן הבעיטה.

 

אלצ'ה הצליחה בכל זאת להשוות עשר דקות לפני סיום המשחק. אדו מסר מצד שמאל ומארקו חומטרה שעמד סמוך לקורה הרחוקה דחק מקרוב לרשת. הדקות האחרונות היו רוויות עצבים, כאשר השחקנים החליו דחיפות ומאמן גרנדה פאברי גונסאלס הורחק בשל מחאה כלפי החלטת שיפוט.

 

כל זה לא מנע את החגיגות של קבוצתו בסיום. גרנדה סיימה את העונה הרגילה במקום החמישי בלבד, אבל עלתה לאחר שהתגברה קודם לכן בחצי גמר

 הפלייאוף על סלטה ויגו. היא מצטרפת לריאל בטיס וראיו וייקאנו, שהבטיחו קודם לכן את עלייתן לאחר שתפסו את שני המקומות הראשונים.

 

ההישג של גרנדה מרשים במיוחד לאור העובדה שלפני שתי עונות היא שיחקה עדיין בליגה השלישית (עלתה לליגה השניה ב-2009/10) ובין השנים 2002 עד 2006 היא אף שיחקה בליגה הרביעית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים