שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות חדות

נאסד"ק טיפס ב-2.2%, דאו ג'ונס עלה ב-0.9% ו-S&P 500 הוסיף 1.3% על רקע התקווה כי תוצאות הצבעת האמון בפרלמנט היווני בהמשך הערב יהיו חיוביות

המסחר בוול סטריט נסגר אמש (ג') בעליות שערים, על רקע הציפייה לצבעת האמון בפרלמנט היווני בעקבות משבר החוב במדינה.

 

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.91% ל- 12,190.01 נקודות, מדד הנאסד"ק עלה ב-2.19% ל-2,687.26 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-1.34% ל-1,295.52 נקודות.

 

"משבר החובות במדינות החלשות של גוש היורו מאיים לחסל את התאוששותו הכלכלית של האזור ועשוי לגרום להפרעה כלכלית גלובלית אם לא ייעצר", כך הזהירה אמש קרן המטבע הבינלאומית.

 

סוכנות הדירוג פיץ' התייחסה למשבר החוב של יוון וארה"ב, ומסרה כי אם התוכנית של יוון לשתף את הנושים הפרטיים בחילוץ המדינה ממשבר החוב תצא אל הפועל, הם יכריזו על החוב של המדינה כחדלות פרעון - חוב שלא ניתן להחזיר.

 

קרן הגידור של ג'ון פולסון הודיעה כי המשקיעים שלה מצפים להפסד אפשרי של 720 מיליון דולר עקב מכירת האחזקות בסינו פורסט - חברה סינית שהואשמה בכך שניפחה את דו"ח אחזקות הקרקע שלה.

 

בורסות אסיה רשמו אתמול עליות שערים אחרי 5 ימים של ירידות על רקע דבריו של ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד ג'אנקר, המכהן כראש שרי האוצר באיחוד האירופי, כי ימצא פיתרון לבעיה של יוון - זאת אחרי שאתמול נדחתה ההצבעה בין שרי האוצר על הסיוע ליוון. מדד ניקיי ביפן עלה ב-1.1%%, ההאנג סנג בהונג קונג והמדד המשולב בסין טיפסו ב-1.2%.

 

מחירי הנפט למסירה ביולי ובאוגוסט, כמו גם מחירי הזהב, נסגרו היום בעלייה. החוזה העתידי למסירת נפט ביולי נסגר על 93.40 דולר לחבית, בעוד החוזה לאוגוסט הגיע ל-94.17 דולר. הזהב נסגר בעלייה זה היום השישי ברציפות והגיע ל-1,546.4 דולר לאונקיה.

 

מאקרו

מכירות בתים קיימים בארצות הברית נפלו בחודש מאי ב-3.8%, זאת על אף ירידה במחירים. האיגוד הארצי של סוכני הנדל"ן דיווח כי המכירות נפלו לשיעור שנתי מותאם עונתית של 4.81 מיליון יחידות, השיעור הנמוך ביותר מאז נובמבר.

 

מדד ZEW של המרכז למחקר הכלכלה האירופי, שעוקב אחר הסנטימנט הכלכלי בגרמניה, נפל מעבר לתחזיות לרמה של מינוס 9 בחודש יוני, לעומת קריאה של 3.1 בחודש מאי.

 

מניות במרכז

אורמת טכנולוגיות (עלתה ב-0.7%), חברה הבת של אורמת תעשיות, הודיעה כי התקשרה בחוזה עם חברת (Tikitere Geothermal Limited (TGL לפיתוח מאגר גיאותרמי, אספקה ,הקמה הפעלה ובעלות לתקופת ההפעלה, של תחנת כוח שתוקם באזור הגיאותרמי הסמוך לרוטורואה בניו זילנד.

 

בית המשפט העליון של ארה"ב פסק בהחלטה תקדימית בתחום התביעות הייצוגיות כי לא ניתן לתבוע את רשת חנויות וול-מארט ( 53.22 0.34% ) באשמת אפליה בשמן של מיליון עובדות פוטנציאליות.

 

מכונות ה-Exadata X2 של אורקל (עלתה ב-2.2%) מאושרות כעת להרצת יישומי SAP, וזאת למרות צעדים שמבצעת לאחרונה SAP במטרה להרחיק את לקוחותיה מפלטפורמות בסיס הנתונים של אורקל.

 

בנק אוף אמריקה (עלה ב-1.7%) ימכור חלק מאחזקותיו ב-CCB, צ'ינה קונסטרקטשן בנק. הבנק מחזיק מניות בשווי של 21 מיליארד דולר של CCB. מטרת המהלך היא חיזוק ההון העצמי של הבנק.

 

רשת הספרים המובילה בארה"ב, בארנס אנד נובל, דיווחה על גידול בהפסדיה ברבעון הפיסקאלי הרביעי. החברה הפסידה 59.4 מיליון דולר, או 1.04 דולר למניה, למרות שהכנסותיה עלו ומכירותיה ברשת זינקו ב-54%.


פורסם לראשונה 21/06/2011 23:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוחרים בוול סטריט
צילום: רויטרס
מומלצים