שתף קטע נבחר

צ'ילה הזמינה חברי כנסת לביקור, אך איש לא נענה

כבר יותר משבועיים מתגלגלת הזמנה רשמית לחגיגות ה-200 להיווסדות הפרלמנט בצ'ילה בין יו"ר הכנסת וסגניו, אולם טרם נמצא איש שיוכל להתפנות לשם כך למשך שבוע. מסתמן: באירוע שיתקיים באוגוסט לא ישתתף אף נציג ישראלי

צ'ילה הזמינה נציג ישראל לביקור חגיגי - אך בכנסת לא מוצאים מישהו שייסע. הזמנה רשמית של הפרלמנט בצ'ילה להשתתף בחגיגות לציון 200 שנה להיווסדו, נותרה בימים האחרונים מיותמת, וככל הנראה אף גורם רשמי מישראל לא ייקח חלק באירוע הרשמי שיתקיים בתחילת אוגוסט.

 

הפנייה מצ'ילה, שהציעה לנציגי ישראל לקיים במקביל גם שורה של פגישות עבודה עם חברי הפרלמנט, התקבלה בכנסת עוד לפני יותר משבועיים. בדרך כלל יו"ר הכנסת או אחד מסגניו מייצג את ישראל באירועים כאלו, אולם במקרה זה סבר היו"ר, ראובן ריבלין, כי משך הביקור, שעתיד להתפרס על פני שבוע, ידרוש היעדרות ממושכת מדי מהמשכן.

 

ריבלין העביר את ההזמנה לסגניתו, ח"כ רוחמה אברהם, אך לאחר שבדקה את הלו"ז, הודיעה כי גם היא לא תוכל לנסוע מפאת נסיבות משפחתיות. אז התגלגלה ההזמנה לפתחו של חבר הכנסת דני דנון, שגם הוא הגיע למסקנה כי לא יוכל לדחות את עיסוקיו בשבוע, ולשכתו השיבה בשלילה להצעה. אחריו, דחה את ההזמנה ח"כ אופיר אקוניס, שטען כי ההתרעה קצרה מדי וכי הלו"ז שלו כבר נקבע מראש.

 

בלשכת יו"ר הכנסת ניסו למצוא נציגים נוספים שיוכלו ליטול על עצמם את המשימה, אך טרם הצליחו. עתה צפויים להודיע בלית ברירה למשרד החוץ כי בניגוד לשנים קודמות, הפעם לא ישתתף בחגיגות בצ'ילה אף נציג ישראלי.

 

לו"ז הביקור אליו הוזמנו חברי הכנסת כלל הגעה לעיר מילה ביום ראשון, השתתפות בטקסים הרשמיים לציון 200 שנה לבית הנבחרים הצ'יליאני, וכן פגישות עבודה שהוגדרו "חשובות מאוד", בשגרירות צ'ילה. הפעילויות היו מתוכננות להסתיים ביום חמישי, והנציגים הישראליים היו שבים ארצה ביום שישי.

 

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר: "מפאת תפקידו של היו"ר והעובדה שהנסיעה כרוכה בהיעדרות מישיבות הכנסת, ביקש היו"ר שאחד מסגניו ייצג את הכנסת". ח"כ רוחמה אברהם הדגישה בתגובתה כי "אני רואה בנסיעה הזאת כבוד גדול, אך בשל נסיבות משפחתיות לא אוכל להשתתף. צר לי שנבצר ממני להשתתף בנסיעה החשובה, שכבר לקחתי בה חלק בעבר".

 

ח"כ דני דנון נימק בעקבות פניית ynet, כי "לאור פרק הזמן הקצר של המושב הנוכחי, מצאתי לנכון להקדיש את מירב המשאבים לעבודת הכנסת". ח"כ אופיר אקוניס ציין בתגובה: "ההזמנה הגיעה אליי בהתרעה קצרה מדי ולא התאימה עם לוחות הזמנים שנקבעו כבר לעבודה בארץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריבלין. לא יכול להיעדר מהמליאה
צילום: נועם מושקוביץ
אברהם. נסיבות משפחתיות
צילום: גיל יוחנן
דנון. מעדיף לעסוק בעבודת הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ
אקוניס. הלו"ז כבר נקבע
צילום: גיל יוחנן
מומלצים