שתף קטע נבחר

הסיוט הפך למציאות: ריבר פלייט ירדה ליגה

התפילות בכותל לא עזרו: הקבוצה הכי מעוטרת בארגנטינה סיימה ב-1:1 את הגומלין מול בלגראנו (3:1 בסיכום שני המשחקים) ונשרה לליגה השנייה לראשונה מזה 110 שנים

תתרגלו לצירוף המילים הבלתי נתפס הזה - ריבר פלייט בליגה השנייה. אחרי 110 שנות קיום, המועדון הכי מעוטר בארגנטינה ירד הערב (א') ליגה בפעם הראשונה אחרי שסיים ב-1:1 במשחק הגומלין של משחקי המבחן מול בלגראנו (3:1 בסיכום שני המשחקים).

 

 

אחרי ההפסד ביום רביעי האחרון, האמינו בשכונת נונייס כי השחקנים יתעוררו ברגע האמת ויזכרו כי מאחוריהם מסורת אדירה. אך ברגע האמת, ולמרות התפילות בכותל של נציגי האוהדים בארץ, הנס לא קרה וריבר לא הצליחה להשיג את הניצחון בהפרש של שני שערים. ההיסטוריה הזו השאירה את מספר הקבוצות במדינה שלא ירדו ליגה מעולם על שתיים - בוקה ג'וניורס ואינדפנדיינטה.


אוהדי בלגראנו, חוגגים על חשבון ריבר (צילום: AFP)

 

הפתיחה דווקא היתה אופטימית עבור המיליונרים, וכבר אחרי שש דקות היציעים באצטדיון מונומנטאל רעדו. מריאנו פאבונה, שחזר להרכב והיה מצוין, קיבל כדור על סף רחבה, הסתובב ובעט שטוח ומדויק כדי לקרב את קבוצתו למטרה. עד ההפסקה ריבר המשיכה להציג כדורגל מצוין והגיעה ללא מעט הזדמנויות, אבל לא הצליחה לכבוש את השני, גם בגלל שקופחה כאשר לא קיבלה פנדל שהגיע לה.

 

בפתיחת המחצית השנייה הגיע החלוץ המצטיין של הקבוצה מקורודבה, ססאר פריירה, להזדמנות אדירה, אולם החמיץ בצורה רשלנית. כשכבר נדמה היה שהשער השני והיקר של ריבר באוויר, הקהל שלה נכנס להלם בדקה ה-62. טעות איומה בהגנה, אפשרה לגיז'רמו פארה לבעוט חזק מתוך הרחבה לרשת ולהציב את המארחת שוב במרחק שני שערים ממקום בליגה הראשונה.


אוהדי ריבר, מותקפים בגל של מים (צילום: רויטרס) 

 

20 דקות לסיום, פאבונה יכול היה להחזיר את התקווה לאוהדים המקומיים, אחרי שלאנדרו קארוסו הוכשל ברחבה, אולם הפנדל שלו נעצר בקלות על ידי שוער

בלגראנו, חואן קרלוס אולאבה. זה כבר הוציא לשחקנים של חואן חוסה לופס את הרוח מהמפרשים, ועד הסיום הם התקשו להגיע לשער של האורחת מהעיר קורדובה.

 

עם הכניסה לתוספת הזמן, התקשה הקהל של ריבר להשלים עם רוע הגזירה, החל להשליך אבנים למגרש ואחדים מהם אף ניסו לפרוץ למגרש, מה שחייב את השופט לשרוק לסיום לפני הזמן החוקי. אחרי מספר דקות, כשהשחקנים על הדשא ממררים בבכי, נרגעו מעט האוהדים והחלו לעכל את הבשורה המרה - לראשונה בתולדותיהם הם ישחקו בליגה השנייה.

 

חימנסיה תגיע לגומלין עם פיגור מינימלי

הלילה גם נערך המפגש הראשון בין סן מרטין מסן חואן מול חימנסיה לה פלאטה במסגרת משחקי המבחן. כמו במקרה של ריבר, גם הפעם ידה של הקבוצה מהליגה השניה היתה על העליונה והיא תגיע לגומלין ביום חמישי עם יתרון 0:1 אחרי ששער עצמי של אוליבר בניטס בדקה ה-33 הכריע את ההתמודדות בצפון ארגנטינה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מריאנו פאבונה
צילום: רויטרס
מומלצים