שתף קטע נבחר

פשרה מסתמנת: מסי תאגידי המים ילכו לרשויות

שר האוצר שטייניץ הודיע כי לפי הסיכום המתגבש, כספי המסים שמוטלים על רווחי תאגיד מים ילכו לקופת הרשות המקומית שבה הוא פועל ולא אל קופת המדינה. כך יפוצו הרשויות אובדן ההכנסות מהעברת הבעלות על אספקת המים

משרד האוצר הגיע לפשרה עם נציגי השלטון המקומי, בנוגע להפעלתם של תאגידי המים, במסגרת סיכום המסתמן בוועדת ניסן, לפיו כספי המסים על רווחי התאגידים יועברו לרשויות המקומיות, ולא אל קופת המדינה.

 

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט היום (ב') להותיר את מס החברות, המס על הדיבידנדים ומס על הלוואות הבעלים של תאגידי המים בידי הרשויות המקומיות. משמעות ההחלטה היא שהרשויות המקומיות יפצו את עצמן על אובדן ההכנסות הנגרם להן מהעברת הבעלות על אספקת המים לתאגידי המים.

 

התקנות החדשות יכנסו לתוקף בכפוף לחתימת כל הגורמים על ההמלצות הסופיות של וועדת ניסן, בה חברים נציגי האוצר, רשות המים, משרד הפנים ונציגי השלטון המקומי.

 

"התאגידים הוקמו על מנת להבטיח השקעה מלאה ונכונה בתשתיות המים, על ידי יצירת גוף מפוקח עליו מוטלת מלוא האחריות למשק המים העירוני ויצירת שקיפות בכל הקשור להתנהלותו בנושא, ולא על מנת לייצר מקור הכנסה נוסף למדינה", אמר היום שר האוצר.

 

עוד הוסיף השר כי "ההחלטה מחזקת את התמריצים לייעול התנהלות תאגידי המים ואף מעודדת את הרשויות המקומיות לסייע להם בכך".

 

בפורום תאגידי המים בירכו על ההחלטה ומסרו כי "שר האוצר הוא מוצא דרכים יצירתיות להטיב את מצבם של ראשי הרשויות שלא על חשבון תאגידי המים ופיתוח תשתיות המים והביוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שטייניץ. לא מקור הכנסה נוסף למדינה
צילום: דנה קופל
מומלצים