שתף קטע נבחר

לבנת: "חוק טוהר המידות? אנו באותו מקום"

שרת הספורט התייחסה בדיון בכנסת לתיקון חוק הספורט-טוהר המידות. על פרשת 'הכדור המרכזי': "יש לבדוק את הרישום הפלילי של אנשים"

בדרך לטוהר המידות. ועדת החינוך והספורט של הכנסת דנה היום (ב') בתיקון לחוק הספורט-טוהר המידות. זאת בהמשך לבקשתה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, על רקע החשדות החמורים שעלו בפרשת "הכדור המרכזי".

 

 

השרה לבנת הורתה למשרדה לפעול כדי לקיים דיון הכנה בוועדה בהקדם האפשרי, על מנת להשלים במהירות את הליכי החקיקה שלו בקריאה שניה ושלישית לפני פגרת הכנסת.


לימור לבנת. אין התקדמות בנושא (צילום: גיל יוחנן)

 

לבנת אמרה בדיון: "אתמול היתה ישיבה של משרד המשפטים ונציגות האיגודים והיתה התקדמות. אני לא יודעת בדיוק איפה היא עומדת, שלא הגיעה לכלל השלמה. עיקר העניין הוא מי יבדוק את הרישום הפלילי מבחינת החוק, משום שרק משרד ממשלתי רשאי לבדוק.

 

"היתה איזו הצעה שאולי יהיה אפשר לפתור את זה אחרת, אבל זה לא הסתיים עדיין. אנחנו נמצאים באותו מקום. אפשר לתת איזה זמן מסוים מוגבל מאוד כדי לקיים את הדיונים האלו עם משרד המשפטים. היה שהדבר לא יקרה, הוועדה תצטרך לקבל החלטה".

 

כך התגלגלה הפרשה

פרשת "הכדור המרכזי" החלה כאשר תומר סיני וגל חצור, הבעלים של הפועל פ"ת, נעצרו בשורה של חשדות. סיני בחשד לקבלת דבר במרמה, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים וחשדות נוספים, בעוד שחצור בעריכת חוזים כפולים, הטיית משחקי אימון ומתן שוחד.

 

בנוסף, חושדת המשטרה כי סיני וחצור שכרו "שופט מתחזה", אדם ששפט בעבר כדורגל אך לא עשה כן בשנים האחרונות, וזאת על מנת שישפיע על תוצאת משחק אימון מול קבוצה רוסית.

 

בין הנחקרים היו גם אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ניצן שירזי, מאמן הפועל חיפה ודמויות נוספות מעולם הכדורגל. לאחרונה שוחררו סיני וחצור ממעצר ולא פורסמו התפתחויות נוספות בפרשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לימור לבנת
צילום: גיל יוחנן
מומלצים