שתף קטע נבחר

שריפה בשמורות: שישה מטיילים נפגעו קל בגולן

השישה, שטיילו בעין תינה, נפגעו משאיפת עשן, חבלה ברגל וחרדה. אישה בחודש התשיעי להריונה פונתה עם צירים. המטיילים פונו גם משמורת ג'ילבון, שהאש מתקדמת לעברה

שעות של אש בצפון. שישה בני-אדם נפגעו בצהריים (יום ה') באורח קל מאוד, משאיפת עשן, חבלה ברגל וחרדה, כתוצאה משריפה שפרצה בשמורת עין תינה שלמרגלות רמת הגולן. כ-150 איש פונו מהשמורה, ובהמשך פונו גם כ-100 בני אדם משמורת נחל ג'ילבון הסמוכה, שהאש מתקדמת לעברה. הכבאים טרם השיגו שליטה על האש, שכילתה עד כה מאות דונמים - בעיקר קוצים ומעט חורש טבעי.

 

צוותי מגן דוד אדום טיפלו בנפגעים. צוותי כיבוי פינו את עשרות המטיילים מהמקום, ופתחו בסריקות לוודא שאין אנשים נוספים בשמורות. מבית החולים זיו בצפת נמסר כי לחדר המיון הגיעו זוג הורים עם שני ילדים, בני 8 ו-3, כשהם סובלים משריטות וחבלות קלות. בנוסף, הגיעה אישה, תושבת המרכז בת 32, בחודש התשיעי להריונה, כשהיא סובלת מחרדה והחלה לחוות צירים

 

סגן מפקד שירותי כבאות גליל עליון גולן, יאיר אלקיים, סיפר ל-ynet: "ארבעה צוותי כיבוי מקריית שמונה, בסיוע ארבעה מטוסי כיבוי מהאוויר, נלחמים בשריפה המכלה שטחים נרחבים בשמורה ובסביבתה. בנוסף לכוחות הכיבוי הוזנק גם מסוק משטרה וכן פקחים של רשות הטבע והגנים. טרם הושגה שליטה על האש ונסיבותיה אינן ברורות". ברמת הגולן שורר היום עומס חום כבד והטמפרטורות הגיעו עד ל-34 מעלות.


ארבעה צוותי כיבוי פועלים מהאוויר ברמת הגולן (צילום: אביהו שפירא)

 

גם באזור העמקים פרצו כמה שריפות בשטחים פתוחים. סמוך לבסיס צבאי באזור נאעורה משתוללת שריפה המסכנת בונקרים של תחמושת. במקום פועלים חמישה צוותי כיבוי מתחנת עפולה-יזרעאל וכן מטוסי כיבוי. שריפות נוספת פרצו בין איכסאל לנצרת, באזור כעביה ובין בית רימון לצומת המוביל.

 אחר הצהריים פרצה שריפה גדולה גם במטעים חקלאיים של הקיבוצים יטבתה וגרופית שבערבה, וארבעה צוותי כיבוי פועלים לכבותה. שני בתי קירור ומחסן של הקיבוצים עלו באש.

 

מוקדם יותר היום פרצו שריפות חורש טבעי במדרונות הסמוכים לכפר נחף שבגליל. שלושה צוותי כיבוי, בסיוע שני מטוסים, פעלו במטרה להשתלט על האש. משירותי הכבאות נמסר כי הדליקה מסכנת את שמורת הר מירון.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אחיה ראב"ד ואהובה מאמוס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עשן שחור בעין תינה
צילום: אביהו שפירא
מומלצים