שתף קטע נבחר

שיחות חינם מיד: שאל אותי כיצד

אין סיבה אמיתית לשלם למפעילות הסלולריות על שיחות. אם יש לכם חיבור WiFi, או חבילת גלישה סלולרית טובה, יש מספיק דרכים לדבר עם דודה שרה בחיני-חינם

<< רוצים להעלם מגוגל?

 

למפעילות הסלולריות יש סיבה לפחד. למכשירים חכמים יש אפליקציות שמסוגלות לעקוף את השירותים הבסיסיים ביותר שהם מספקים. ראינו כבר שניתן לעקוף את השימוש בסמס, ולהשתמש באפליקציות המנצלות את החיבור לרשת כדי לשלוח הודעות בין משתמשים. עכשיו נראה איך אפשר לנצל את חבילת הגלישה גם כדי לבצע שיחות טלפון.

 

מהמכשיר הסלולרי שלכם 

האפשרות הכי זולה היא להשתמש במכשיר הסלולר שלכם על שירות WiFi, רצוי כזה שניתן לכם בחינם במקום ציבורי או דרך שכנים רחבי-לב. אם אין WiFi בנמצא, חשוב שתוודאו שיש לכם חבילת גלישה טובה - לפחות 1 גיגהביט בחודש. ברגע שתתחילו לעשות שימוש בכלים, האלו עקבו אחרי צריכת חבילת הגלישה הסלולרית שלכם כדי שלא יהיו הפתעות. אחרי חודש או חודשיים של שימוש תדעו מה החבילה שאתם צריכים. אם אתם טסים לחו”ל הקפידו לקנות סים מקומי עם חבילת גלישה מתאימה, או לקחת מהארץ שירות כמו Webbing

 

סקייפ

קשה להאמין שיש משתמשי אינטרנט שלא מכירים את שירות השיחות של סקייפ. השירות הוא הוותיק והגדול מאלו שמספקים שיחות על גבי תשתית האינטרנט, וכולל מעל לחצי מיליארד משתמשים רשומים ברחבי העולם. לשירות שני מודלים: שיחות חינם בין משתמשים, ואפשרות להוציא שיחות לטלפונים וסלולרים ברחבי העולם בשבריר מהמחיר שתשלמו בכל חברה אחרת. כדי להפעיל את האפשרות הראשונה הורידו את האפליקציה למכשיר שלכם ואז:

  1. בחרו באפשרות Create Account;
  2. מלאו את הפרטים הנדרשים.
  3. בסיום יהיה ברשותכם שם משתמש וססמה.

 


 

כעת תוכלו להזמין חברים ולשוחח איתם בעזרת טקסט, שיחות קוליות או וידאו (על מכשירים בעלי מצלמה קדמית). בנוסף, תוכלו להשאיר את התוכנה פועלת ברקע. אם מישהו ירצה לשוחח אתכם הוא יוכל ליזום שיחה והמכשיר יצלצל. אותו אדם יוכל לשלוח לכם הודעת טקסט ולהתכתב אתכם, גם זה תוך שימוש בחבילת הגלישה.

 

איכות הקול בסקייפ טובה, אך יש שירותים טובים אחרים. הייתרון הגדול של סקייפ נובע מכך שהוא נמצא על כל הפלטפורמות. אתם יכולים לבצע שיחות מהאייפון שלכם אל חבר שנמצא על המחשב בבית, והוא יכול להוסיף לשיחת הועידה חבר אחר שלכם שנמצא על אנדרואיד.

 

FaceTime

FaceTime הוא שירות מבית אפל שמבוסס על קוד פתוח, כך שבתאוריה היה אפשר לאמץ אותו לפלטפורמות שונות. מעשית אף אחד לא אימץ אותו כך שהוא זמין רק על כמה מליוני מכשירים: אייפון 4, אייפוד טאצ’ דור 4, אייפד 2, וכל מק שמריץ את מערכת ההפעלה 10.6.6 לפחות. השירות מאפשר לבצע שיחות וידאו על גבי רשת אלחוטית, כאשר בעדכון הבא של מערכת ההפעלה iOS, ניתן יהיה לבצע שיחות וידאו גם על גבי הרשת הסלולרית.

 

איכות הווידאו של FaceTime היא ברמה גבוהה מאוד, היא נחשבת טובה יותר מזו של סקייפ. מצד שני סקייפ משרתת הרבה יותר משתמשים.

 


 

Tango

טנגו היא אפליקציה המשרתת רק בעלי סלולרים חכמים. לאחר הרישום תוכלו לראות מי מאנשי הקשר שלכם זמין לשיחה ולצלצל אליו. תוכלו לבצע שיחות קול, או שיחות וידאו, ממש כמו FaceTime. שני הבדלים עיקריים הופכים את טנגו לקצת יותר שימושי מהשירות של אפל. ראשית, האפליקציה זמינה גם על מכשירי אנדרואיד, כך שתוכלו לדבר עם כל החברים שלכם. שנית, כבר מרגע ההשקה האפליקציה אפשרה לבצע את שיחות הווידאו על גבי הרשת הסלולרית.

 

 


 

מהמחשב שלכם 

פופלריים ונפוצים ככל שיהיו המכשירים הסלולרים, המחשבים היו פה קודם. יש יותר שירותים מתקדמים למחשבים, והרבה יותר נוח לשבת מול מסך גדול כדי לבצע שיחות וידאו. במיוחד כשאתם יכולים לדבר עם עשרה אנשים במקביל.

 

הזולה של גוגל פלוס

מעבר לעבודה שהיא כנראה הדבר החם ביותר בעולם הרשתות החברתיות, גוגל פלוס כוללת גם כלי שיאפשר לכם לדבר עם חברים, קרובים ומאהבים ללא תשלום. Hangout, או זולה על פי הממשק העברי, היא כלי לשיחות וידאו התומך בעד עשרה אנשים. כדי להפעיל אותו כל מה שצריך לעשות הוא:

 


 

  1. להכנס לממשק של גוגל פלוס;
  2. לבחור ליצור Hangout חדש;
  3. לאחר מכן חלון יפתח והמצלמה תתחיל לעבוד;
  4. בחרו את המעגל, או המעגלים, או האדם הבודד איתו אתם רוצים לקיים את שיחת הווידאו ואתם יכולים להתחיל.

 

 

גוגל הודיעו שהם יביאו את השירות גם למכשירים הסלולרים, אך לא ידוע מתי.

 

פייסבוק צ’ט

 עם כל הכבוד לגוגל פלוס, פייסבוק עדיין לא מתה ולאחרונה הציג מארק זאקרברג את השירות המדליק החדש שלהם - שיחות וידאו המבוססות על השירות של סקייפ. כדי ללמוד איך להשתמש בכלי הזה בחשבון שלכם אתם יכולים לקרוא את המדריך הזה שהכנו לכם.

 

סקייפ

לסיום אנחנו חוזרים לשירות איתו התחלנו - סקייפ. השירות החל את דרכו ככלי לתקשורת בין משתמשים על המחשב וזהו עדיין המקום בו הוא מצטיין. סקייפ על המחשב מאפשר לבצע שיחות ועידה בוידאו (בתמורה לתשלום נוסף), או שיחות ועידה קוליות. לאור העבודה שזה מחשב, אמיתי, עם חלונות רבים, סקייפ מאפשר לכם לדבר עם לקוח בשיחת טקסט בזמן שאתם מרכלים עליו בשיחת וידאו עם חברים.

 

כדי להרשם לשירות סקייפ על המחשב:

 

  1. פתחו את הדפדפן האהוב עליכם;
  2. הכנסו לאתר של סקייפ;
  3. בחרו באפשרות Join Skype;
  4. מלאו את הפרטים הנדרשים.

 

כעת הורידו את האפליקציה לפלטפורמה המתאימה (מק או חלונות) והקלידו את שם המשתמש והסיסמה.

 

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים