שתף קטע נבחר
צילום: אבי מועלם

שיבא: מנהל ביה"ח איים על המתמחים בתביעה משפטית

הנהלת תל השומר נגד המתמחים: בתגובה לנטישת המתמחים את המחלקות איים מנהל בי"ח ד"ר ארי שמיס כי אם לא יחזרו לעבודה סדירה - יוצאו להם צווי מניעה והם עלולים לעמוד בפני תביעה. ביה"ח: "נטישת התורנים היא חציית קו אדום"

מחאת המתמחים - שלב האיומים: הבוקר נטשו מתמחי המרכז הרפואי שיבא בתל השומר את המחלקות, בדומה לעמיתיהם מבתי החולים רמב"ם, מאיר, איכילוב, קפלן ושלוותה, לאות מחאה על ההסכם המתגבש מול האוצר. המתמחים התכנסו בחצר בית החולים בתל השומר לכנס מחאה ובתגובה הגיע מנהל בית החולים ואיים עליהם בתביעה - אם לא יחזרו לעבודה סדירה.

 

 

"התכנסנו הבוקר כדי למחות על ההסכם הנוראי הזה, שלא יביא לכל שיפור

במערכת הבריאות והוא בעצם לרעתנו", מספרת ל-ynet אפרת (שם בדוי. השם המלא שמור במערכת), אחת המתמחות שהייתה במקום. "תוך כדי כך הגיע ד"ר ארי שמיס ואיים עלינו בצווי מניעה ובתביעה משפטית כנגד כל מתמחה שלא ישוב בחזרה למחלקה".

 

"כולנו מבינים שהחולים סובלים, אבל אם לא יהיה שיפור דרמטי במצב הרפואה הקטסטרופה רק תלך ותחמיר", מוסיפה עינת (שם בדוי. השם המלא שמור במערכת), מתמחה נוספת. "אנחנו לא יכולים יותר לעמוד מנגד ולהסכים להסכם נוראי שכזה וזוהי זכותנו הלגיטימית, לאחר כל כך הרבה שנים של שתיקה, למחות. במקום שההנהלה תהיה בעדנו מגיע ד"ר שמיס ומאיים עלינו בתביעות וצווים".

 

מעניין לציין כי פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, היה ממובילי מחאת המתמחים בשנות ה-80. אתמול בראיון שנערך עימו אף הדגיש כי הוא תומך במתמחים ולו היה כיום מתמחה היה מוחה אף הוא.

 

בתגובה לפניית ynet מסר דובר בית החולים שיבא אמיר מרום: "בפתיחת דבריו לפני המתמחים הודיע ד"ר שמיס שהנהלת בית החולים מצדדת במאבקם. מכאן ועד נטישת התורנים את המחלקות, שמשמעותה השארת החולים בכל מחלקות בית החולים למשך שש עשרה שעות ללא השגחה רפואית, יש בבחינת חציית קו אדום - שלו ד"ר שמיס אינו יכול להסכים ויש לו משמעות ארגונית וגם אישית לתורנים".

 

לאחר פרסום הכתבה, הוסיף הדובר: "ד"ר שמיס שוחח עם הרופאים בחדר דיונים באופן מסודר אך ורק על נושא נטישת התורנות ולא על נטישת המחלקות וההבדל ברור ומשמעותי. ד"ר שמיס לא איים על אף רופא ואף ציין שמאבקם מוצדק, אבל ייפגע בהם עצמם אם ינטשו את התורנויות וחולים ייפגעו – עובדה שתגרום לאיבוד התמיכה בהם בקרב האזרחים".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית החולים תל השומר. "יש למחאה משמעות ארגונית ואישית לתורנים"
באדיבות יח' הצילום שיבא
המנכ"ל תומך - המנהל מאיים. מנכ"ל שיבא פרופ' זאב רוטשטיין
באדיבות יח' הצילום שיבא
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים