שתף קטע נבחר

הבוחשות בקדירה: נשים עושות חומוס

שתי נשים שמשתתפות בפסטיבל חומוס פתחו לנו את ביתן וגילו את סוד החומוס הביתי, שלא מוגש באף מסעדה והמתכון שלו עובר בירושה במשפחה. ויש גם טיפים ומתכונים שיעניקו לכם טעמים חדשים של המאכל האהוב

בפסטיבל "מרחבא" איתרו עשר משפחות מרמלה, יפו, אבו גוש, דלית אל כרמל, עכו, ואדי ניסנאס בחיפה ופאראדיס, המכינות חומוס ביתי מיתולוגי, והן יפתחו את בתיהם לקהל הרחב שיוכל ליהנות מחומוס מתוצרת בית, מעשה ידיהם של מומחי חומוס אנונימיים, רובם ממתכונים שעברו שנים במשפחה, והם תולדה של אהבה גדולה; אהבה למשפחה ולחברים למענם מכינים בכל פעם את המנה ואהבה גדולה לחומוס עצמו. שלוש מתוך 10 המשתתפים בפסטיבל הן נשים ואנחנו פגשנו שתיים מהן: את סאמיה מפאראדיס ואת זאהייה מחיפה.


 

כל הכפר מכיר את החומוס של סאמיה וזאהייה

החומוס של שתי נשים אלו ידוע באזור בו הן מתגוררות. סאמיה היא אמא לשמונה ילדים, ארבעה בנים וארבע בנות, וכמו כל "אשה טובה", לדבריה, כבר בגיל צעיר החלה ללמוד את רזי המטבח. עם השנים כל הכפר גילה את כישוריה ובהם שניים עיקריים: החמוצים והחומוס.

 

לשתיים יש כמה טיפים חשובים: סאמיה טוענת שהסוד לחומוס טוב מתחיל עם בחירה בגרגרים קטנים ולא גדולים והבחירה בטחינה איכותית. טיפ נוסף חשוב – אם על הגרגירים יש נקודות שחורות קטנטנות, זה אומר שיש תולעים בחומוס, או כפי שהיא קוראת להם "דודה".

 

את זאהייה פגשנו בחיפה; אישה עצמאית ומודרנית, עובדת בבית מרקחת ואם לשתי בנות. סוד החומוס שלה הוא שילוב בין המתכון של אמא, אותו היא מכירה מהילדות, לבין שדרוגים שהכניסה לאורך השנים. כך שמדובר במתכון שהוא שילוב בין מסורת לבין מה שהיא מביאה למסורת הזו. פעם בשבועיים מתקיימת חפלת חומוס בבית, משהו משפחתי; החומוס הוא מוטיב משפחתי, סביבו מתכנסת המשפחה כולה.

 

מתכוני אליפות לחומוס ביתי טעים טעים, בכתבת הווידאו

 

 

 

פסטיבל מרחבא, מתקיים ב- 27-28 ביולי ביוזמת "צבר".

 


 

עוד כתבות בלאשה

אירועי השבוע בסטייל: חדשות האופנה

מופע האימים של איימי: פרידה מאיימי ווינהאוס

המלון המעוצב של דיזל במיאמי
בריסל מפתיעה באופנת רחוב מעניינת




 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדוך או בסיבוב?
צילום: ירון ברנר
זאהייה מחיפה: המתכון של אמא, השיפורים שלה
צילום: אבישי זיגמן
סאמיה מפראדיס: לבדוק שאין "דודה" בחומוס
צילום: אבישי זיגמן
ככה עושה חומוס בבית. נסו ותהנו
לאשה בפייסבוק
מומלצים