שתף קטע נבחר

שיבא: קוצב הלב יצא משליטה וחשמל 25 פעמים

קוצב לב שהושתל בגופו של תושב השרון התגלה כפגום ושלח בו 25 מכות חשמל חזקות. כתוצאה מכך נגרם נזק ללבו, הוא סבל מקריש דם ואף לקה בהפרעות חרדה. מאז הוא מסתגר בביתו, וכעת תובע מבית החולים שיבא פיצוי על רשלנות רפואית

הבוקר הוגשה תביעת רשלנות רפואית נגד בית החולים שיבא בתל השומר ונגד חברת מדטרוניק המספקת קוצבי לב, לאחר שקוצב שהושתל בחולה יצא מכלל שליטה ושלח 25 מכות חשמל מיותרות. האיש הובהל לבית החולים, שם הופסקה פעולת הקוצב ומאוחר יותר הושתל בו קוצב חדש.

 

 

בתעודת חדר המיון נכתב כי "היה ידוע על קיום מחזור פגום של אלקטרודות". בכתב התביעה טוענים עורכי הדין דן אשכנזי ודקלה ברנס, המייצגים את החולה, כי האירוע לא היה בלתי צפוי, וכי בית החולים חייב היה לקרוא לחולים שבגופם הושתלו קוצבי לב מהסוג הפגום, ולכל הפחות ליידע אותם על הפגם, אם לא להחליף את הקוצב ביוזמתם.

 

"כמו פיצוץ ממכת ברק"

בשנת 2005 הושתל בגופו של התובע, פ"ד מאזור השרון, קוצב לב. ההשתלה בוצעה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ואת קוצב הלב סיפקה החברה הבינלאומית מדטרוניק וורלד טרייד קורפוריישן לימיטד.

 

לפני כשנתיים וחצי חש פ"ד מכת חשמל שהגדיר אותה "עצומה", ובעקבותיה באו עשרות מכות זהות, שכל אחת מהן הייתה לדבריו כ"פיצוץ שנגרם על ידי מכת ברק". בחדר המיון בשיבא, שאליו הגיע התובע, הבינו שמדובר בתקלה באלקטרודה המזהה בעיית קצב, והקוצב נוטרל.

 

"שתי הנתבעות חבו חובת זהירות מיוחדת לספק קוצבים תקינים", נכתב בכתב התביעה. "לאחר שהתברר כי יש מחזור פגום של קוצבים, עליהן היה ליידע את החולים שבגופם הושתלו קוצבים ממחזור זה בדבר הפגם, ולייעץ להם בדבר האמצעים שניתן לנקוט כדי למנוע נזק". 

 

לאור האמור לעיל, מטילים עורכי הדין את האחריות הן על בית החולים והן על ספקית הקוצב: "לאחר שהיה ידוע להן שהקוצב או האלקטרודה שלו הם חלק ממחזור של מוצרים פגומים, לא קראו לתובע על מנת להחליף את הקוצב או לפחות ליידע אותו בדבר הפגם". 

 

עורכת הדין ברנס הוסיפה: "כאשר מתגלה פגם זעיר במכונית מסדרת ייצור מסוימת, יצרנית הרכב קוראת למיליוני בעלי מכוניות להגיע למוסכים ברחבי העולם כדי להחליף את החלק החשוד כפגום, אפילו הסיכוי לכך שהפגם מצוי ברוב המכוניות קלוש, ואפילו הנזק שעלול להיגרם אפסי. על הפגם בקוצב הלב, העלול לגרום למות החולים שבהם הוא מושתל, עברו בשתיקה".

  

סיבוכים בלב ובוורידים

כנטען בכתב התביעה, בנוסף לכאבים העזים שגרמו לתובע ממכות החשמל של הקוצב המשתולל, נגרמו לו נזקים בלתי הפיכים: הוא לקה בסיבוך של קריש דם בווריד ונגרמו לו הפרעות בינוניות עד קשות בהתכווצות החדר השמאלי של לבו.

 

בנוסף לנזק הישיר, נטען בתביעה, נגרם לפ"ד נזק נפשי גדול: לדבריו הוא חי בחרדה מתמדת מפני חזרת האירועים, הוא מסתגר בביתו, נמנע מפעילות גופנית, מתקשה להירדם וממתין בחרדה לבואן של מכות החשמל.

 

על פי כתב התביעה, הוא יזדקק כל חייו לסיוע, שאותו מעריכים עורכי דינו בסך של 4,000 שקלים בחודש. כמו כן, הם תובעים פיצוי בגין כאב וסבל שאותו הם אומדים בסך חצי מיליון שקלים. 

 

מבית החולים שיבא נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה הבוקר לבית המשפט וטרם הגיעה לידינו. היועצים המשפטיים של המרכז הרפואי שיבא ילמדו את פרטי המקרה לכשיתקבל כתב התביעה, ואת תשובתנו המלאה נמסור במסגרת כתב ההגנה שיוגש לבית המשפט במועד".


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חי בחרדה מתמדת בהמתנה למכות חשמל נוספות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים