שתף קטע נבחר

הכנר זוזו מוסא הלך לעולמו

המוזיקאי זוזו מוסא, מנהל תזמורת קול ישראל בערבית, הלך לעולמו בגיל 86. בשנות התשעים, עם פרישתו מהתזמורת, החל בתהליך חזרה בתשובה והופיע באירועים דתיים בלבד

זוזו מוסא, מנהל תזמורת קול ישראל בערבית, הלך לעולמו ביום ו' בגיל 86, בבית החולים "וולפסון" בחולון. לדברי הקלידן ויקטור מזוס, שעבד איתו בתזמורת, חש הכנר ברע ואושפז בבית החולים, שם נפטר. הלוויתו של המוזיקאי, שהתגורר בבת ים, תתקיים היום (א') בבית העלמין ירקונים בשעה 16:00.

 

זוזו מוסא בפעולה

 

מוסא, שנולד בשם מוסא ז'וזף אלקיס, נולד במצרים והיה כנר מצליח במולדתו, שאף הופיע בסרטים וליווה את הכוכב עבד אל וואהב. הוא עלה לישראל בשנת 1956. עם עלייתו הצטרף חבר בתזמורת הערבית של בית השידור הישראלי, שעם הזמן הפכה לתזמורת קול ישראל בערבית. תוך שנים ספורות החליף את מנהל התזמורת, עזרא אהרון.

 

הוא ניהל וניצח על התזמורת הנודעת עד לפרישתו בשנת 1993. בעקבות פרישתו פורקה התזמורת. בערך באותו זמן החל בתהליך חזרה בתשובה בעקבות אשתו השנייה, ומאז הקפיד להופיע באירועים בעלי אופי דתי בלבד. בראיון ל"הארץ" בשנת 2002 אמר: "אני, אחרי שפרשתי מהרדיו לפני תשע שנים, חזרתי בתשובה. אני מנגן רק דברי קודש". כשנפטרה הזמרת פאיזה רושדי, כוכבת התזמורת, אמר זוזו מוסא ל-ynet: "במשך יותר מ-40 שנה ליווינו את אחת הזמרות הגדולות. היינו יחד כמעט כל יום. כשחזרתי בתשובה נפרדתי מהשירה הערבית, אבל מעולם לא נפרדתי מפאיזה. היינו חברים, ביקרתי אותה בבית האבות בו היא גרה. הפסדנו זמרת גדולה, קשה להפרד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זוזו מוסא. הלך לעולמו
צילום: ערוץ 1
לאתר ההטבות
מומלצים