שתף קטע נבחר

וינשטיין עושה היסטוריה: השופט דנציגר ייחקר

אחרי ששמע על ההודעה הצפויה והוציא עצמו לחופשה, לראשונה צפוי להיחקר באזהרה שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר. היועמ"ש: דרושות הבהרות לגרסתו לגבי קשריו עם שלומי לחיאני

לראשונה בתולדות מדינת ישראל, שופט בית המשפט העליון הוא חשוד בפלילים. היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (ב') כי החליט, בהתייעצות עם פרקליט המדינה, ראש אגף החקירות במשטרה וגורמים נוספים, לאשר את חקירתו באזהרה של השופט יורם דנציגר. מוקדם יותר היום - אחרי ששמע על כוונת היועמ"ש - הודיע דנציגר כי הוא יוצא לחופשה.

 

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי כפי שנמסר בעבר, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי-דין על-ידי עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, לרבות משרדו של דנציגר, טרם מינויו לשופט. במסגרת הבדיקה והחקירה ב"פרשת לחיאני" נגבתה עדות מדנציגר.


"בכוונת מערכת האכיפה להחיש השלמת הטיפול" (צילום: גיל יוחנן)

 

"לאחר בחינת הדברים החליט היועץ המשפטי לממשלה כי נדרשות הבהרות לגרסת השופט דנציגר בהתייחס לנסיבות העסקת משרדו על-ידי עיריית בת-ים, ובנוגע לשירותים משפטיים שהעניק לראש עיריית בת-ים", נמסר, "ולתקינות מערכת היחסים האמורה, וכי יש לחקור את השופט דנציגר באזהרה".

 

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי בתום החקירה והבהרת החשדות, "בכוונת מערכת האכיפה להחיש את השלמת הטיפול בפרשה זו על מנת שבמועד קרוב תגובש עמדתו והחלטתו בפרשה".

 

"לא להיאחז בקרנות המזבח"

דנציגר הודיע על יציאתו לחופשה לאחר ששוחח בארבע עיניים עם נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והבין כי חקירתו באזהרה בלתי נמנעת מבחינת הפרקליטות. בסביבתו של דנציגר הבהירו כי הוא לא רצה להיאחז בקרנות המזבח וכי החליט לצאת לחופשה לפני הודעתו הרשמית של וינשטיין.

 

בחודש ינואר אשתקד החלה להיחקר פרשת לחיאני, ואחד החשדות שעלו בה היה שיתוף פעולה בעייתי בין דנציגר, אז עו"ד פרטי, לבין לחיאני, אותו ייצג עוד לפני כניסתו לתפקיד ראש העיר, ואף היה שותף איתו בקרקעות בשרון. במהלך החקירה, התברר כי לאחר כניסת לחיאני לתפקיד ראש העיר הועסק דנציגר על ידי עיריית בת-ים בעסקאות שונות, בהן קיבל כ-823 אלף שקלים.

 

מקורביו של השופט הדגישו כי אין ספק שדנציגר, המוערך מאוד בבית המשפט העליון, לא עשה דבר בכוונה פלילית וכי אין כל ספק שלא יוגש נגדו בעתיד כל כתב אישום. לאחר שחוקרי המשטרה והפרקליטות יחקרו אותו ויבדקו את העניין בצורה טובה, הוא יוכל לחזור לכהן כשופט, העריכו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השופט יורם דנציגר. יחזור לכהן?
צילום: אביגיל עוזי
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים