שתף קטע נבחר

המסחר ננעל בירידות; ת"א 25 איבד 0.82%

מדד ת"א 100 נחלש ב-0.9%. לדברי קובי אליסוף ממרווחים, המחאה החברתית תשפיע לא רק על חברות הנדל"ן אלא גם על תוצאות שטראוס, אסם והבנקים. מניית טבע נפלה ב-3.4% במחזור הגבוה בבורסה

המסחר בתל אביב התנהל היום (ד') בירידות שערים אחרי שסוכנות הדירוג S&P החליטה להכניס את דירוג האשראי של אג"ח ישראליות בערבות ממשלת ארה"ב לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. בבורסות אירופה ירידות שערים והחוזים בוול סטריט עולים קלות.

 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.82% ל-1,178.21 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-0.86% ל-1,069.00 נקודות, מדד בלוטק 50 עלה ב-0.16% ל-270.11 נקודות ומדד נדל"ן עלה ב-1.04% ל-295.84 נקודות - על רקע אישור חוק הווד"לים בכנסת .

 

"אנחנו בדרך להקלה כמותית שלישית בארה"ב" אומר היום קובי אליסוף, מנכ"ל מרווחים שוקי הון. לדבריו, הפד יודיע על תוכנית כזו על מנת להגדיל את הנזילות בשווקים שתוריד את התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ארה"ב מתחת ל-2.5%.

 

"הירידות מהוות הזדמנות" אומר אליסוף בקשר לשוק הישראלי, "קשה לחזות תחתית אבל 15 מיליארד שקל שיצאו מהאפיקים המסורתיים ימצאו את הדרך חזרה אל שוק האג"ח ושוק המניות" ציין אליסוף שאומר כי כבר היום ישנם מציאות יפות. לגבי המחאה החברתית אמר אליסוף כי היא תגרום לחברות הפועלות בשוק הישראלי כמו שטראוס, אסם והבנקים להיפגע בנוסף לחברות הנדל"ן שכבר עכשיו מציעות הנחות ותוספות שונות על מחירי הבתים.

 

הסנאט האמריקאי אישר אתמול את ההצעה להעלאת תקרת החוב של ארה"ב. מאוחר יותר אף חתם אובמה על הצעת החוק והיא נכנסה תוקף. למרות זאת, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו אתמול בירידות שערים חדות אחרי האכזבה שסיפקו נתוני הצריכה הפרטית.

 

הצריכה הפרטית בארה"ב נפלה ב-0.2% ביוני, זאת לאחר עלייה של 0.1% במאי. תחזיות האנליסטים ציפו לעלייה של 0.1%, כך דיווח אתמול משרד המסחר האמריקאי.

 

בנק ישראל עדכן אתמול שוב את תחזיות הצמיחה שלו, בפעם השלישית תוך ארבעה חודשים. הפעם העדכון הוא כלפי מטה - עכשיו מעריך בנק ישראל כי המשק הישראלי יצמח השנה רק ב-4.8%. זאת לעומת תחזית לצמיחת המשק בשיעור של 5.2% שפרסם הבנק לפני חודשיים, ותחזית צמיחה של 4.5% שפורסמה על ידו בסוף חודש מרץ.

 

מניות במרכז

בחברת הדירוג מעלות מביעים שביעות רצון מהחלפת השליטה בחברת הבנייה אזורים וטוענים כי מהלך שזה שיפר את נזילותה ואת הפרופיל הפיננסי. בתוך כך החליטה מעלות לאשרר את דירוג האג"ח של החברה ברמה של BBB והוציאה אותה מרשימת מעקב עם השלכות שליליות.

 

S1 הודיעה אתמול כי החליטה להמשיך בתוכנית לרכוש את פאנדטק (ירדה ב-2.28%) ובכך דוחה את הצעת הרכישה של ACI. בכך נראה כי נסללה הדרך למיזוג פאנדטק ו-S1 דרך החלפת מניות. שווי החברה הממוזגת יעמוד על 700 מיליון דולר.

 

קבוצת דלק (ירדה ב-1.6%) פרסמה אתמול הצעת רכש מלאה למניות דלק אנרגיה (עלתה ב-0.16%) המוחזקות על ידי הציבור שאם תתקבל תהפוך את החברה לפרטית בבעלות מלאה של קבוצת דלק.

 

גולדמן זאקס חזרה על המלצתה למניית אפריקה ישראל (ירדה ב-1.08%) פיתוח עם אפסייד של 93%. בבנק ההשקעות מאמינים כי הביצועים החלשים של המנייה, אשר איבדה 21% בשנה האחרונה לעומת מניית MSCI Russia אשר עלתה ב-11%, יוצרים הזדמנות כניסה אטרקטיבית להשקעה במניה.

 

ספלון שנרכשה על ידי חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, טבע, פרסמה אמש את תוצאותיה לרבעון השני והחמיצה את תחזיות האנליסטים. למרות זאת, הרווח הנקי של ספלון זינק ב-33% בעקבות מכירות טובות מהצפוי של תרופות לסרטן.

 

טבע (צנחה ב-3.4%) הודיעה אתמול כי קיבלה אישור שיווק באירופה של גלולה למניעת הריון, ZOELY, במינונים של 2.5 ו- 1.5 מ"ג. כך תוכל החברה לשווק את המוצר לפני סוף 2011. אישור ZOELY תקף ב-27 מדינות האיחוד האירופי, וכן בנורבגיה, איסלנד וליכטנשטיין.

 

בצלאל איגר, בעל השליטה בדוראה (ירדה ב-0.94%), הציג אתמול לבעלי איגרות החוב של החברה את התוכנית שלו להסדר החוב. בשורה התחתונה מציע בצלאל איגר להעביר 90% ממניות החברה לידי בעלי האג"ח וכן תשלום מיידי של 15 מיליון שקל לבעלי האג"ח.

 

מניית קרדיט סוויס, בה מחזיקה דיסקונט השקעות (ירדה ב-1.6%) באמצעות כור (שיורדת ב-3.3%), איבדה אתמול 4.3% בוול סטריט.

 

מג'יק תעשיות תוכנה (זינקה ב-7.95%) פרסמה היום תוצאות כספיות חיוביות עבור הרבעון השני של 2011. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני ב-27.4 מיליון דולר, עלייה של 27% מ-21.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

חברת אבגול תשקיע 10.2 עד 12.4 מיליון דולר בקו ייצור נוסף בשותפות בסין. לפי הודעת החברה, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים בישראל ובחו"ל, קו הייצור הנוסף ימוקם במפעלי השותפות הסינית Hubei Gold Dragon.

 

אפי פיתוח, חברה בת של אפריקה ישראל (ירדה ב-2.03%), השלימת את רכישת 25% מהזכויות באפימול וכן מקומות חנייה מעיריית מוסקבה תמורת 310 מיליון דולר.


פורסם לראשונה 03/08/2011 10:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בת"א
צילום: דנה קופל
מומלצים