שתף קטע נבחר

4.5 ח' מאסר לבריטים שדקרו כלבה בקולפן ירקות

בית המשפט בבריטניה גזר עונש מאסר של 4.5 חודשים ואיסור לגדל בע"ח לכל החיים לשניים מתושבי המדינה, לאחר שניסו להרוג את כלבתם של חברם, שנדרסה ע"י רכב ונפצעה קשה. הם שברו את צווארה ודקרו אותה בעזרת קולפן תפו"א. למרות ההתעללות הקשה, הכלבה שרדה ואף זכתה לבית מאמץ

נציגי האגודה המלכותית למניעת התאכזרות בבעלי חיים בבריטניה (RSPCA), המטפלים מדי שנה במיליוני פניות לאגודה בנושאי בעלי חיים נטושים או שעברו התעללות, עדיין מתקשים להאמין שהכלבה מאגי-מיי, בת כשישה חודשים, הצליחה לשרוד מסכת התעללות מחרידה ועדיין לבטוח בבני אדם.

 

תחילת הפרשה לפני כחמישה חודשים. הכלבה הגזעית נרכשה על ידי קלארן ווין, בן ה-18 ממגדל פרטי. מספר שעות לאחר הרכישה, הכלבה שככל הנראה שוטטה ללא השגחה, נפגעה בשעת לילה מאוחרת ממכונית ונמצאה על ידי הבעלים כשהיא סובלת מפציעות ואחת מרגליה האחוריות נשברו.

 

 

עוד בנושא:

 

לדברי פקחי האגודה, הבעלים מצא אותה פצועה על הכביש, אך לא לקח אותה לווטרינר כדי שיעניק לה טיפול רפואי. הצעיר שרכש את הכלבה, אמר בבית המשפט כי לא יכל לממן את הטיפול הרפואי ולכן קשר שני מקלות אכילה מעץ אל הרגל השבורה וקשר אותם באמצעות שרוכים ודבק נייר. לדבריו, הוא התכוון לקחת אותה בעתיד לווטרינר כשמצבו הכלכלי יאפשר זאת. 

 


צילום: RSPCA 

המתעללים הורשעו. הכלבה זכתה למשפחה מאמצת (צילום: RSCPA)

 

החברים הציעו להרוג את הכלבה בעצמם

למחרת הגיעו שני חבריו לבקרו, קווין וראטי (43) ואנדרו פיינטר (33). השניים ראו את מצבה של הכלבה ולדברי האגודה, הם החליטו להרוג בעצמם את הכלבה.

 

בבית המשפט טענו אנשי האגודה, כי השניים עמדו על הכלבה וניסו בכוח רב להצמיד את רגליה האחוריות לראשה. כתוצאה מהפעולה, צווארה נשבר, אך בזאת לא תמה מסכת ההתעללות. וראטי הגיע מצוייד בקולפן תפוחי אדמה חד ודקר את הכלבה מספר פעמים בכל חלקי גופה.

 

בתום המעשים, השליכו את הכלבה הפצועה באזור נטוש בתקווה כי תמות מפצעיה. עוברי אורח הבחינו בה והזעיקו למקום את המשטרה המקומית ופקחי האגודה. הכלבה הובהלה לניתוח אצל וטרינר וחייה ניצלו, אך הרופאים נאלצו לכרות את הרגל השבורה.

 


צילום: RSPCA

הכלבה מאגי-מיי לאחר ההתעללות וכריתת הרגל (צילום: RSCPA)

 

העונש: 4.5 חודשי מאסר ואיסור לגדל חיות לכל החיים

בעלי הכלב הודו באשמה בחודש שעבר בגין גרימת סבל לא נחוץ לכלבה בכך שלא העניקו לה טיפול וטרינרי מיד לאחר תאונת הדרכים. בבית המשפט טענו שני חבריו של בעלי הכלבה כי ניסו לגאול את החיה מייסוריה לאחר התאונה ואחד מהם טען כי דעתו השתבשה עליו עקב צריכת אלכוהול.

 

למרות שהשלושה הביעו חרטה על מעשיהם, הרשיע בית משפט את שני המתעללים בעונש מאסר בפועל וגזר עליהם 4.5 חודשים בכלא, בנוסף לאיסור לגידול חיות לכל ימי חייהם. זר דינו של בעלי הכלבה יינתן בהמשך החודש.

 

פקחית האגודה, קלייר ווילסון, אמרה לאחר החלטת בית המשפט כי "מה שקרה לכלבה הוא איום ונורא. קשה להבין מה הכלבה עברה, בתחילה כשנפגעה ממכונית ולא קיבלה טיפול רפואי ואת האירוע האכזרי שהגיע אחריו. זה בלתי יאומן שהיא שרדה וממשיכה להפגין אהבה כלפי בני האדם הסובבים אותה".

 

וטרינר שהעיד מטעם האגודה בבית המשפט אמר כי הכלבה היתה נתונה בכאבי תופת, שחלפו רק לאחר שהתאוששה מהפציעות בתום ארבעה שבועות של אישפוז. למרות האירוע הקשה שעברה, מאגי-מיי שהתה אצל משפחת אומנת מטעם האגודה במהלך תקופת השיקום. לאחר שבית המשפט אישר את העברת הבעלות של הכלבה לחסות האגודה, החליטה המשפחה הזמנית לאמץ את הכלבה אליהם ולהעניק לה בית קבע.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נדרסה, נדקרה ושרדה. הכלבה מאגי-מיי
צילום: RSPCA
איבדה רגל וזכתה למשפחה מאמצת
צילום: RSPCA
מומלצים