שתף קטע נבחר

Luxottica רוכשת את אירוקה ב-20 מיליון אירו

לקבוצת Luxottica האיטלקית כ-7,000 חנויות למכירת משקפיים בצפון אמריקה, אסיה-פסיפיק, סין, דרום אפריקה, אמריקה הלטינית ואירופה

קבוצת Luxottica האיטלקית, חברה בינלאומית לעיצוב, ייצור, הפצה ומכירה של משקפי אופנה, יוקרה וספורט, הודיעה היום (ו') כי חתמה על הסכם לרכישת אירוקה, הרשת הקמעונאית למשקפי שמש לה למעלה מ-60 סניפים בישראל.

 

שווי העסקה, הכפופה לאישור הרשות להגבלים עסקיים, וצפויה להיסגר סופית עד סוף אוקטובר 2011, עומד על 20 מיליון אירו בקירוב.

 

בכוונת Luxottica להיכנס לתחום הקמעונאי של משקפי שמש בישראל. עם הזמן, ימותגו סניפי הרשת מחדש למותג Sunglass Hut, הרשת הגדולה בעולם המתמחה במשקפי שמש.

 

"רכישה זו חשובה ל-Luxottica מבחינה אסטרטגית, מכיוון שהיא מאפשרת לנו לבסס נוכחות קמעונאית משמעותית בישראל, שוק דינמי מאוד הגדל במהירות", אמר פאביו ד'אנג'לנטוניו, סגן נשיא חטיבת Sun & Luxury Retail בקבוצה. "המיצוב של אירוקה בשוק הישראלי מתאים בהחלט למותג Sunglass Hut על מורשתו וערכיו".

 

"ישראל מייצגת שוק חשוב ביותר עבור Luxottica", אמר פאולו אלברטי, סגן נשיא בכיר של החטיבה הסיטונאית ב-Luxottica. "מחויבותה החזקה של Luxottica ללקוחותיה הסיטונאיים ולמצוינות בשירות לא תשתנה, וייתכן כי אף תשתפר לאור ההשפעה החיובית הצפויה מההשקעה זו עבור הענף כולו. במהלך זה מוכיחה Luxottica מוכיחה במהלך זה עד כמה ישראל היא אסטרטגית עבור הקבוצה".

 

לדברי מייקל וולף, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אירוקה: "מדובר בתעודת כבוד של ממש לתעשייה הישראלית ולענף האופטיקה בישראל. כניסתה של LUXOTTICA צפויה לחולל מהפך בתחום משקפי השמש בישראל. גודל הקולקציות ומגוון המותגים שיגיע לישראל צפוי לגדול דרמטית תוך הצבת התחום כולו במקום הראוי לו". משפחת וולף תמשיך את פעילותה בענף כסיטונאית וכבעלים של חברת "עינית".

 

הכניסה לשוק הישראלי היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut בארצות "רצועת השמש", כינוי לאזורים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה ומספר רב של ימי שמש בשנה.

 

ב-2011 נכנסה Sunglass Hut לשוק הקמעונאי של מקסיקו באמצעות רכישת שתי רשתות – Stanza ו-High Tech, ופתחה את החנויות הראשונות שלה בברזיל ובסין.

 

ל-Luxottica כ-7,000 חנויות למכירת משקפיים בצפון אמריקה, אסיה-פסיפיק, סין, דרום אפריקה, אמריקה הלטינית ואירופה. מותגי הבית כוללים את ריי-באן, מותג משקפי השמש הידוע בעולם, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו-REVO, ומותגים ברישיון הכוללים את בולגרי, ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, דונה קארן, פולו ראלף לורן, פראדה, ורסאצ'ה וטיפאני.

 

מוצרי הקבוצה מעוצבים ומיוצרים בשישה מפעלי הייצור שלה באיטליה, בשני מפעלים בבעלות מלאה של הקבוצה בסין, ובמפעל אחד בארה"ב המתמחה במשקפי ספורט. סך המכירות נטו של קבוצת Luxottica בשנת 2010 עמד על כ-5.8 מיליארד אירו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים