שתף קטע נבחר

סוריה "המפגינים מקבלים כסף מטרוריסטים"

בכירים בדיר א-זור סיפרו לסוכנות הידיעות הרשמית הסורית על אזרחים שקיבלו כסף, כדי להרוג אזרחים אחרים. הם קראו להתערבות הצבא

התעמולה הסורית במיטבה: אחרי עוד יום שישי בו נהרגו לפחות 22 בני-אדם בהפגנות ברחבי סוריה, טוענים בשלטון בדמשק כי המפגינים מקבלים כסף כדי להפגין נגד הנשיא, בשאר אסד.

 

סוף שבוע לא רגוע בסוריה - הכותרות האחרונות:

 

סוכנות הידיעות הסורית "סאנ"א" דיווחה היום (שבת) כי כמה בכירים בממשל המקומי בדיר א-זור טוענים כי המפגינים מקבלים כסף, כדי להפגין נגד אסד. חמוד חסן אל-פאנאש אמר לתחנת הטלוויזיה הסורית: "דיברנו עם כל הצדדים ושוחחנו עם הנערים. בהתחלה הם הבינו והסכימו למחאה שקטה. אבל לאחר מכן, כמה קיצונים שילמו להם כסף - כדי שיפגעו במדינה".


העיר חמה ביום שישי (צילום: EPA) 

 

אל-פאנאש אמר כי אותם טרוריסטים מעודדים את התושבים להפגין. לדבריו, מי שאחראי להרג הן אותן קבוצות חמושות, שמאשימות את הצבא בהריגת המפגינים.

 

הוא הוסיף כי אותם "גורמים זרים" לא יצליחו במזימה שלהם. "בשבוע שעבר, גורמים קיצוניים שילמו לאנשים כדי שייקחו נשק, הם הגיעו לנקודת מעבר - שם הם ירו באזרחים. הם שלחו גם תמונות וקטעי וידאו, בהם מואשם הצבא בפשעים האלה. הצבא בכלל לא נכנס לעיר, והם מטעים את כל ערוצי הטלוויזיה ופוגעים ביציבות של סוריה. אנחנו בסוריה, הצבא והאזרחים, מאוחדים", הוא אמר.

 

הוא קרא לצבא להיכנס לעיר, כדי להגן על האזרחים ועל-מנת להחזיר את הסדר על כנו. הוא אמר כי "זקני העיר" יודעים מי עומד מאחורי הפגיעה באזרחים.

 

עוביד עבדול אל-ג'אסים, גם הוא מהממשל באזור דיר א-זור, אמר כי על הצבא להתמודד עם אלו שמקבלים כסף, כדי לפגוע במדינה. "היה ויכוח בין שני אנשים, כששאלתי מה הבעיה? אחד מהם אמר לי שהאדם השני הציע כסף לקבוצת אנשים, כדי שהם ייצאו להפגין במשך ארבע שעות. אבל אז הוא נתן להם רק 1,500 לירות סוריות".

 

סוף להפגזות בחמה?

המשטר בדמשק הודיע גם הלילה כי אנשיו הצליחו לדכא את

 התקוממות האזרחים נגד שלטון אסד בעיר חמה, בתום שישה ימי מצור. הטלוויזיה הסורית שידרה תמונות של מבנים שרופים ורחובות זרועי הרס בחמה.

 

במקביל, ארגון זכויות אדם בסוריה דיווח כי 22 בני אדם נהרגו אתמול בעימותים בין אזרחים לבין כוחות הביטחון. על פי הדיווח, שבעה אזרחים נהרגו במהלך הלילה, והשאר בהפגנות ההמונים שהתקיימו ברחבי המדינה אתמול.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיר רפאים. חמה
צילום: EPA
הפגנה בדיר א-זור. ארכיון
צילום: EPA
מומלצים