שתף קטע נבחר

צילום: MCT

דיוויד קמרון בפרלמנט: "איש לא יתחמק מהחוק"

הפרלמנט התכנס לדיון חירום לאחר לילה שקט ומתוח. ראש הממשלה קמרון הזהיר את המתפרעים: "נמצא אתכם ונעניש אתכם. איש לא יתחמק". הוא הוסיף כי אי אפשר לתרץ את "הפעילות הפלילית הזאת" כמחאה פוליטית, אך הודה שיש לבדוק לעומק הסיבות לפרוץ האלימות. לדבריו, תישקל הגבלה של הרשתות החברתיות. צפו בשידור החי מהדיון בפרלמנט

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, מכנס כעת (יום ה') דיון חירום בפרלמנט הבריטי על המהומות שטלטלו את הממלכה המאוחדת. הוא אמר בפני המחוקקים כי ממשלתו פועלת "בהחלטיות" כדי להחזיר את הסדר לרחובות. "לא נאפשר לפחד להתקיים ברחובותינו. נשתמש באמצעים קשים נגד האלימות ונשקול כל אפשרות", טען. הוא הוסיף אזהרה למתפרעים: "אנחנו נמצא אתכם, נעצור אתכם ונעניש אתכם. איש לא יתחמק מהישג ידו של החוק".

 

ההתפרעויות בבריטניה, כל הדיווחים ב-ynet:

 

 

על אף מילות התמיכה החמות שהרעיף ראש הממשלה הבריטי על המשטרה, הוא הוסיף: "זו אחריות הממשלה להבטיח כי כל אפשרות פעולה תיבחן, ובהן האם ישנן משימות שהצבא יכול לבצע כדי לשחרר עוד שוטרים לפעולה בקווים הקדמיים".

 

כמו כן, שלל קמרון את הטענות כי גל ההתפרעויות הוא ביטוי למחאה פוליטית ואמר כי "אין לכך תירוץ. מדובר בפעילות פלילית לכל דבר ועניין". הוא הכריז כי החובה הראשונה של הממשלה היא לשמור על ביטחון האזרחים וטען: "הצעירים שגנבו ובזזו לא מחו על מדיניות מסוימת, אלא רצונם היה פשוט לגנוב". עם זאת, הוא הודה כי יש מקום לבחינת הסיבות העמוקות יותר שהביאו להתפרצות האלימות.


ראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, מסייר ברחובות עירו (צילום: MCT)

 

הוא סיפר כי  יותר מ-1,200 בני אדם נעצרו ברחבי בבריטניה, וכי כל מי שיימצא אשם יישלח למאסר. עם זאת, הוא הודה כי בתחילת המהומות היו "מעט מדי שוטרים ברחובות" וכי תגובתם לא היתה יעילה. ראש הממשלה השמרני אמר כי יתייעץ עם גורמי אכיפת חוק בארצות הברית, שהתמודדו עם בעיות דומות.

 

כיוון אחר שהממשלה הבריטית בוחנת הוא הגבלת הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק או טוויטר, כדי למנוע התארגנויות פליליות באינרטנט. מקור ממשלתי הוסיף על כך, כי נשקלת הפרעה ישירה לפעילות הרשתות.

 

ראש האופוזיציה, אד מיליבנד מהלייבור, הצטרף לגינוי החריף של קמרון לבזיזה ולאלימות הקשה של המתפרעים ברחבי בריטניה. "המהומות הללו החרידו את כולנו, ואי אפשר להרשות להן להמשיך להתקיים", אמר מיליבנד.


ראש הממשלה קמרון בהתייעצות עם בכירי המשטרה (צילום: MCT)

 

עם זאת, הוא מתח ביקורת מרומזת על מדיניות הממשלה, שהחליטה לקצץ 80 מיליארד לירות שטרלינג בהוצאה הממשלתית עד 2015 כדי לצמצם את הגירעון. דו"ח שהוגש בחודש שעבר קבע כי פירוש הדבר, שבאותה שנה יהיו 16 אלף שוטרים פחות ברחובות. 

 

המשטרה פשטה על בתים בלונדון

במקביל, פשטה המשטרה הבריטית הבוקר על בתים ברחבי לונדון, כדי לעצור מאות מתפרעים שזרעו הרס ברחובות הבירה הבריטית בלילות האחרונים. מסוף השבוע נעצרו בלונדון כמעט 900 איש ונגד 371 הוגשו כתבי אישום.

 

הלילה עבר בממלכה בשקט יחסי, לאחר שאלפי שוטרים התפרסו ברחובות. "עכשיו שקט בלונדון אבל אנחנו לא מאמינים שזה הסוף", אמר ל-ynet אלן מביקורת הגבולות בנמל התעופה היתרו.

 

"יש יותר מדי זעם", הסביר, "יותר מדי תסכול בשביל שיסתיים בתוך כמה ימים. הממשלה הפנתה כוחות משטרה גדולים מאד ללונדון כדי להשתלט על הסדר, אז עכשיו 16 אלף שוטרים מפגינים נוכחות.

 אבל המהומות מתפרצות במקומות נוספים והשוטרים מלונדון, במוקדם או מאוחר, יופנו לשם. ואז החוליגנים של לונדון ירימו שוב את ראשם".

 

קארים, בעל מכולת במרכז לונדון, מסכים איתו. הוא נמצא מאז שבת דרוך בפתח החנות, כל אדם הנכנס לחנות זוכה למבט חשדני. "בשל מה שקרה פה בימים האחרונים, אי אפשר להסתכן. כולם כאן חוששים מהפורעים החוליגנים. אשמור על החנות בגופי גם אם המשטרה לא תגיע לכאן".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כמעט 900 עצורים בלונדון
צילום: AFP
"נשתמש באמצעים קשים". קמרון
צילום: רויטרס
נזקי המהומות
צילום: MCT
מומלצים