שתף קטע נבחר

צילום: ירון ברנר

מחכים לרבבות בכיכרות: "יש לי סימפטיה למחאה"

אחרי ההיסטוריה שעשתה תל-אביב, תנסה הפריפריה להוכיח שגם היא יודעת למחות בגדול. בבאר-שבע, עפולה וחיפה צפויים להגיע רבבות לעצרות. אמנים יופיעו בעוד ערים, ושלמה גרוניך עדכן את שירו: "יש לי סימפטיה לאנשים שמתייבשים באוהלים"

מרכז המחאה עובר לפריפריה: ברחבי הארץ נשלמות הערב (שבת) ההכנות לקראת מפגן המחאה של הפריפריה על רקע יוקר המחיה ומצוקת הדיור. אחרי שבשבועות הקודמים הצליחו לגייס הפעילים מאות אלפי מפגינים שבאו למחות בתל-אביב, מקווים בבאר-שבע ובעפולה - שני המוקדים הראשיים של ההפגנות הערב - להוציא בעצמם רבבות בני אדם לרחובות. גם בחיפה צפויה הפגנה גדולה. ynet יעביר שידור חי ומשולב מההפגנות השונות.

 

התאחדות הסטודנטים הודיעה כי כ-50 אוטובוסים יצאו לדרך ממרכז הארץ להפגנות השונות על מצוקת הדיור בפריפריה, רובם להפגנה בעפולה. באוטובוסים נמצאים סטודנטים ממגוון מוסדות אקדמיים ביישובי המרכז.

  

מחאת האוהלים - עדכונים אחרונים ב-ynet:

נתניהו למשטרה: לא לפנות את מאהלי המחאה

קבלת שבת במאהלים: 'הכוח העדין יביא לפריחה'

הפריפריה במרכז: "באר-שבע תקבע פני המחאה"

יוצר 'סדאם המטומטם' חוזר: "ביבי, יא קמצן". צפו

דפני של 1991: "משהו בי בוער"

 

המארגנים בבאר-שבע ניצבים בפני אתגר גדול במיוחד, משום שמעולם לא הפיקו בעיר אירוע בסדר גודל כזה. ברחבת מרכז הנגב עמלים מאז אתמול על הקמת הבמה המרכזית, תוך סיוע של אנשי סאונד. "דאגנו גם לשילוט, למחסומים ולחניה. חשוב להדגיש שזו מחאה ולא פסטיבל", אמר בועז גורדוס, מאנשי המחאה בבאר-שבע, "הנגב לא ראה עצרת גדולה כזו. פעם היינו קוראים לחבר'ה מתל-אביב לעשות את העבודה, אבל היום כל מי שהשתתף בהכנות הוא תושב האזור".


נערכים להפגנה במאהל בבאר-שבע (צילום: רועי עידן)

 

בהפגנה בבאר-שבע תופיע מרגלית צנעני, שיצאה בשבוע שעבר נגד המחאה אך מאז חזרה בה. דורון אמנו, גם כן ממובילי המחאה, סיפר כי התאכזב מכך שמלבד מרגול, כוכבי זמר מזרחי לא נרתמו לאירוע: "לצערי פנינו לזמרים רבים, אבל הם לא נענו", אמר. הפגנות ייערכו הערב גם בנהריה, בהוד השרון, במודיעין, בבית שמש, באשקלון ובאילת. באריאל תיערך צעדת עגלות. בנתניה יופיע ליאור נרקיס.

 

רשף פלד, סטודנט ממכללת עמק יזרעאל המתגורר במאהל בעפולה זה שלושה שבועות, אמר כי מטרת ההפגנה בבירת העמק היא אחדות. "אנחנו רוצים להראות שבצפון ובדרום כולם ביחד, מאוחדים למען מטרה אחת, גם בינם לבין עצמם וגם יחד עם התושבים במרכז הארץ".

 

בחיפה עסקו הערב כ-60 פעילים בהכנת שלטים ודגלים של הרגע האחרון. "ההתרגשות גדולה מאוד", אמר בני אדרי, מהפעילים המרכזיים במאהל המקומי. "זו עצרת שבה ישתתפו בני כל השכבות, העמים, העדות והגילאים. בין הדוברים יש ילדה בת עשר ואיש בן 70. יש דוברי עברית, דוברי ערבית, דוברי רוסית ודוברי אמהרית".

 

לקראת העצרות המרכזיות ברחבי הארץ הודיעה המשטרה על סידורי תנועה מיוחדים. בבאר-שבע שדרות רגר ייחסמו מרחוב יעקב אבינו עד וינגייט, דרך מצדה תיסגר מרחוב טשרניחובסקי עד שדרות רגר, ושדרות בן גוריון ייסגרו משדרות רגר עד אצ"ג. גם הרחובות למדן ושלמה המלך ייסגרו לתנועה. בכל הרחובות שייסגרו תיעצר התנועה לשני הכיוונים. שוטרים יכווינו את הנהגים לדרכים חלופיות, והמשטרה ממליצה שלא להגיע להפגנה עם כלי רכב פרטיים.


לקראת ההפגנה בבירת הנגב. רחובות נסגרים (צילום: רועי עידן)

 

המשטרה אישרה למארגנים בבאר-שבע לקיים את העצרת בהשתתפות של עד 30 אלף איש, אבל מובילי המחאה שם מקווים כי מספר המשתתפים יהיה גדול יותר. אחרי שבשבוע שעבר התקשו נוסעים רבים להגיע להפגנת הענק בתל-אביב בשל הדוחק והצפיפות, הודיעה רכבת ישראל כי תתגבר את מערך הרכבות מאזור המרכז לבאר-שבע לקראת העצרת.

 

בעפולה ייסגרו עם צאת השבת הרחובות ארלוזורוב, הנשיא וחטיבה 9, וכן כיכר העצמאות. הרחובות יהיו סגורים עד לפיזור הקהל, לפי ההערכה בסביבות חצות הלילה. גם ברחובות הסמוכים ייתכנו עומסי תנועה. מהמחוז הצפוני במשטר נמסר כי מי שיגיעו לעצרת בכלי רכב פרטיים, יופנו לחניה באזור תחנת אגד בעפולה ובאזור התעשייה הסמוך. במשטרה מעריכים כי בהפגנה ישתתפו כעשרת אלפים מתושבי עפולה, העמקים והגליל.

 

בחיפה תיערך העצרת המרכזית בעיר התחתית. רחוב רוטשילד ואזור כיכר מאירהוף בשכונת קריית אליעזר ייסגרו לתנועה לפני תחילת העצרת ויישארו סגורים עד לסיומה. כן ייסגרו רחוב המגינים, רחוב הגנים ושדרות בן-גוריון לכל אורכן. ממשטרת חיפה נמסר כי גם ברחובות הסמוכים צפויים עומסי תנועה. באי העצרת יוכלו להחנות את כלי הרכב שלהם בחניות תחנת אגד הישנה ובחניון הרכב בשכונת בת-גלים. במשטרה מעריכים כי 20 עד 30 אלף בני אדם - תושבי העיר, הקריות, טירת הכרמל ונשר - ישתתפו בהפגנה.

 

כמו בשבועות קודמים, גם השבוע יירתמו אמנים רבים למאבק וישתתפו בעצרות המחאה בהתנדבות. לקראת ההפגנות אף הגדיל שלמה גרוניך לעשות, וחיבר גרסאות חדשות לשניים משיריו המוכרים עם מלים אקטואליות, שישיר בעצרת ברמת השרון. את שם שירו "יש לי סימפטיה" שינה ל"יש לי סימפטיה למחאה", ובמילותיו החדשות כתב: "יש לי סימפטיה למחאה שמציפה את המדינה / בכל הארץ, במאהל / המון קהל דורש שינוי!". במילים החדשות לשירו "שירים פשוטים" כתב: "רוצים למחות, רוצים לצרוח / לטלטל את השלטון / מספיק כבר לקשקש במקום למצוא פיתרון". להלן השירים החדשים שחיבר:

 

יש לי סימפטיה למחאה

יש לי סימפטיה למחאה שמציפה את המדינה

בכל הארץ, במאהל

המון קהל דורש שינוי!

 

יש לי סימפטיה לעם הזה שמתעורר למציאות

יש לי סימפטיה לאנשים שמפגינים בכיכרות

יש לי סימפטיה לאנשים שנלחמים כדי לחיות


המארגנים מצפים לפחות ל-30 אלף איש בבאר-שבע (צילום: אליעד לוי)

 

מחאה צודקת

דיור, חינוך וגם רפת

אימהות ורופאים

 

יש לי סימפטיה לאנשים שמתייבשים באוהלים

העם דורש שינוי!

 

שירים פשוטים

העם הזה רוצה שינוי, העם הזה רוצה שינוי

כולם רוצים שינוי עמוק במדינה שלנו

רוצים לחיות כמו בני אדם, הרי לא באנו הנה סתם

 

רוצים למחות, רוצים לצרוח

לטלטל את השלטון

מספיק כבר לקשקש במקום למצוא פיתרון

 

נמאס כבר מהאטומים שמטייחים אותנו

הגיעו מים עד צוואר מהעיוות המכוער

 

רוצים למחות, רוצים לצרוח

לטלטל את השלטון

מספיק כבר לקשקש במקום למצוא פיתרון

 

רוצים לחזור למולדת, החזירו לנו את התקווה

המחאה היא צודקת, העם שלנו חוזר לתמונה

זוהי מהפכה!

 

זה לא רק בית או חינוך, הכול רקוב מלמטה

שנו סדרי עדיפויות, רוצים בארץ לחיות

 

רוצים למחות, רוצים לצרוח

לטלטל את השלטון

מספיק כבר לקשקש במקום למצוא פיתרון

 

העם אומר בקול רהוט: זהו יום העצמאות

העם הזה רוצה שינוי.

 

בהכנת הידיעה השתתפו אילנה קוריאל, אחיה ראב"ד וחסן שעלאן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נערכים לקרב על הבית בבאר-שבע
צילום: אליעד לוי
מפגינים בצמח שלשום
צילום: חגי אהרון
מומלצים