שתף קטע נבחר

צילום: ירון ברנר

שמולי: לא נשתף פעולה עם טריקים של נתניהו

יו"ר התאחדות הסטודנטים יצא נגד "צוות רוטשילד" והזכיר לנתניהו: "בעפולה תמכו בליכוד, כשהזכרתי את השם שלו שרקו בוז". מובילי המאבק הציגו את צוותי החשיבה שלהם וטענו שראש הממשלה "משחק פוקר ומסכן את עתידו של ציבור שלם"

מחאת האוהלים הגיעה לנקודה קריטית? לאחר שהצוות החברתי בראשות פרופסור מנואל טרכטנברג החל בעבודתו, מנסים מובילי המאבק להציב אלטרנטיבה ומסרבים לשתף פעולה עם הממשלה. יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, תקף היום (ב') אישית את ראש הממשלה, והזכיר לו שמצביעיו בורחים ממנו. 

 

מחאת האוהלים - כל הכותרות האחרונות

 

הסטודנטים, שהיוו כוח משמעותי מאז החל המאבק, קיימו מסיבת עיתונאים בה הגיבו לאירועים ופירטו את תוכניותיהם למשך המאבק. "אין כאן מחאה לשם מחאה, אך גם לא תהיה הידברות לשם הידברות", הדגיש שמולי. "לא נשתף פעולה עם טריקים של ראש הממשלה. ביקור באוהל הוא לא הדבר הכי חשוב". ynet העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.


שמולי (במרכז). "ראש הממשלה פשוט מאכזב" (צילום: מוטי קמחי)

 

בפתיחת דבריו התייחס שמולי להפגנות שנערכו בסוף השבוע בפריפריה. "אני חושב שזה יתברר כיום החשוב של המאבק הזה. זה יום שבו קיבלנו פעם אחת נוספת תמיכה מאוד רצינית לאמירה שלנו שזה מאבק חברתי רחב, שנוגע לכל האזרחים במדינת ישראל".

 

שמולי הדגיש כי הזנחת הפריפריה לאורך השנים הביאה לכך שכל פתרון לדרישות המפגינים יחייב טיפול יסודי באזורים אלה. "הכאב משותף והמטרה משותפת - הדברים האלה מצליחים להפיל את כל החומות שצמחו בחברה הישראלית".

 

הוא בחר לעקוץ את ראש הממשלה: "עפולה נתנה בבחירות האחרונות לליכוד תמיכה גורפת, וכשאני אמרתי את השם בנימין נתניהו על הבמה זה גרר גל מאוד חריף של שריקות בוז. זה מגיע מתוך מקום שבו ראש הממשלה והדרך החברתית כלכלית שלו מאכזבת את אזרחי המדינה".

 

באשר לפעילותו של נתניהו, הדגיש שמולי כי "ראש הממשלה פשוט מאכזב את אזרחי המדינה. יש לו הזדמנות לעשות פניית פרסה. היו מנהיגים קודמים שעשו פנייה כזו, שתכליתה רווחה גדולה יותר לאזרחי מדינת ישראל. אני מחפש מישהו שיגשים את החזון הזה ולא איכפת לי מי יהיה קבלן הביצוע. זה יכול להיות ראש הממשלה הנוכחי או ראש ממשלה אחר, זה לא רלוונטי".

 

בהמשך, תקף שמולי את הפתרונות שהציע עד כה נתניהו, בהם קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, עליו שמע לטענתו. "זה טריק שאנחנו כבר מכירים אותו, ואני אומר עוד פעם - אני לא במשחק של לקחת ממישהו אחד ולתת למישהו אחר. אנחנו מחפשים פתרון אמיתי ושורשי למצב אליו הגיעה החברה הישראלית".

 

שמולי בירך את פעילות "צוות רוטשילד", אך הדגיש כי המוחים רוצים לדעת מה מתווה ההידברות. אנחנו רוצים לדעת שניכנס למתווה הידברות אמיתי שבו העמדות שלנו יילקחו באופן אמיתי בחשבון. רוצים לדעת שהמטרה לא סומנה מראש". הוא סיכם כי "ביקור באוהל זה דבר חשוב, אבל זה לא הדבר החשוב ביותר. הדבר החשוב ביותר זה לגבש תכנית פעולה לאומית אמיתית, שמגובה במעשים ומגובה בתקציבים ופתרון לבעיות שאליהן נקלעה החברה הישראלית".

 

פסח האוספטר, יו"ר תנועת "דרור ישראל", הביע שמחה על ביקורו של טרכטנברג במאהל בכיכר המדינה. "הוא צוטט שהוא מאוד מודאג ממה שהולך לקרות בספטמבר. אני רוצה לומר לו שאנחנו כבר לא ישנים בלילות הרבה שנים כתוצאה מזה שאנחנו מאוד מודאגים ממה שמתרחש בחברה הישראלית. אז אני מציע עצת ידיד לפרופ' טרכטנברג - להיות יותר מודאג ממה שקורה כאן הרבה שנים".

 

"צוות רוטשילד האלטרנטיבי"

מוקדם יותר היום, הוצגו במסיבת עיתונאים בתל אביב צוותי החשיבה החברתיים, שהוקמו לסייע לאנשי מחאת האוהלים. הצוותים, עליהם דווח לראשונה ב-ynet, מורכבים ממומחים מהשורה הראשונה בישראל בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה, שיפעלו בתחומי התמחותם. הם יספקו נתונים, ידע וגיבוי מקצועי.


מאהל המחאה ברוטשילד (צילום: בן קלמר)

 

פרופ' יוסי יונה, המרכז את עבודת הצוותים יחד עם פרופ' אביה ספיבק, אמר כי הם יפעלו לשנות את השיטה: "בדומה לצעדה הגדולה, העולה מהמאהלים, גם אנחנו סבורים שמשהו הלך לאיבוד ויצא משליטה". לדבריו, "הממלכתיות הישראלית קורסת ובמקומה הוקמה רפובליקת בננות".

 

"אנו תובעים מראש הממשלה להבהיר את מגבלותיה ואת סמכויותיה של הוועדה", נמסר בהמשך ממטה המאבק. "למיצג השווא של שקיפות בביקור במאהלים ובאינטרנט אין ערך כל עוד שמנדט הוועדה נשמר בסוד מפני הציבור. ראש הממשלה משחק פוקר ומסכן את עתידו של ציבור שלם. ללא מדיניות, ללא אחריות, ללא מענה למצוקות".

 

אמש תקפו הסטודנטים את ביקורו של טרכטנברג במאהל המחאה בכיכר

המדינה בתל אביב, הנחשב לקטן ושולי יחסית. "אנחנו מכירים בחשיבות ההידברות, אך מביעים פליאה מדוע בחר פרופ' טרכטנברג להתרחק ממרכז המחאה", נמסר מהתאחדות הסטודנטים.

 

"על מנת שמהלך ההידברות יוכל להיות אפקטיבי אנו מבקשים לדעת מה תכניותיו של טרכטנברג לקראת פתיחת תקציב 2012. האם מדובר בהסטת תקציבים זניחה של מיליארדים בודדים או בסכום שיאפשר שינוי מהותי. כמו שאנחנו לא מקדשים מחאה לשם מחאה, איננו מחשיבים שיח לשם שיח", הדגישו.

 

בהכנת הידיעה השתתף יואב זיתון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שמולי, היום. "פתרון אמיתי ושורשי"
צילום: מוטי קמחי
הצגת צוות מומחי המחאה, היום
צילום: מוטי קמחי
מנואל טרכטנברג בכיכר המדינה, אמש
צילום: ירון ברנר
מומלצים