שתף קטע נבחר

פשטות טהורה: כך עובד בעצם מנוע חשמלי

אחד מיתרונותיו הגדולים של המנוע החשמלי על-פני אחיו הוותיק והפופולארי שמונע בדלק, הוא פשטות פעולה ושימוש בחלקים מעטים העשויים להתבלות ולהתקלקל. סרטוני וידיאו מאלפים מסבירים זאת היטב

מנוע שעושה שימוש בבנזין או סולר, או מנוע חשמלי מתקדם? רק מי שמצא עצמו בשנים האחרונות על אי בודד ומנותק מהציוויליזציה, הצליח שלא להיחשף לאותות הברורים שמסמנים את גסיסתו הקרובה של מנוע הבעירה הפנימית. ובאותה מידה, על צמיחתו האדירה בפופולאריות של המנוע החשמלי, המאפשר הנעה נקייה של כלי רכב. באותה מידה, רק מעטים מודעים ליתרונותיו של המנוע שאינו שורף דלק. שכן מעטים בלבד יודעים עד כמה פשוט להפעלה המנוע החשמלי בכלל, ומול מנוע רגיל בפרט.

 

בסרט הווידאו המצורף מוענקת לצופים הדגמה ברורה ופשוטה של פעולת מנוע חשמלי בסיסי. מאד-מאד בסיסי. החלקים הנדרשים הם חוט מתכת פשוט, סוללה ומגנט - ותאמינו או לא, זהו. עקרון פעולת המנוע פשוט למדי, ונסמך על שדות מגנטיים מנוגדים, אחד הזורם מהסוללה דרך חוט הברזל, והשני מהמגנט עצמו, פעולה שגורמת למתכת לנוע בתנועה סיבובית. שני המנועים המוצגים בסרטונים המצורפים אמנם לא מציגים את עקרון העבודה של מנוע במכונית, אך הם מראים את פשטות פעולתו באופן עקרוני - ותודות ל"Auto Blog Green".

 

ועכשיו נשאל בשנית, מדוע מכוניות חשמליות כה יקרות ביחס למכוניות רגילות? נסו להיזכר כמה שילמתם עבור סוללת מכשיר הטלפון הסלולארי שבידכם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים