שתף קטע נבחר

אקסבוקס 360: סוף הדרך ביפן?

מכירות הקונסולה במזרח יורדות לשפל חדש, וחנויות מפסיקות להחזיק בה

 

השאלה קצת מטעה, כי אפשר לטעון ולא בקשיים מרובים שה-360 בקושי החלה את דרכה ביפן. למרות מאמצים מוכפלים של מיקרוסופט ביחס לדור הקודם בגיוס מפתחים יפניים והתאמת הקונסולה לשוק המקומי, הקונסולה המערבית מכרה שם בשש שנות קיומה רק 1.5 מיליון יחידות מתוך 55 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם - ומול 7 מיליון מכשירי PS3 שמכרה שם סוני וכמעט 12 מיליון יחידות Wii של נינטנדו.

 

עוד ב-games.co.il:

מגזין Edge מדווח על נתונים שכנראה מראים שה-1.5 הזה כבר לא יגדל הרבה. בחצי השנה הראשונה של 2011 מכרה ה-360 רק חצי ממה שהיא מכרה בחצי השנה המקבילה ב-2010 - רק כ-70 אלף יחידות (עשירית ממכירות ה-PS3 באותה תקופה). בקצב כזה אפילו להגיע ל-2 מיליון קונסולות בבתים של יפנים יקח לה יותר משלוש שנים, ככל הנראה אחרי השקת הדור הבא.

 

לפי הדיווח, הירידה בביקוש הנמוך גם כך גרמה לאחת מרשתות המשחקים הגדולות ביפן, Geo, להיפטר ממלאי ה-360 ברוב חנויותיה בעזרת קיצוצי מחיר כואבים. Geo תמשיך למכור את ה-360 ומשחקיה, אבל רק במספר חנויות מתמחות שבהן נותר ביקוש יציב.

 

באמריקה מצב ה-360 מצויין והיא מוכרת כרגע משמעותית יותר מהתחרות ומובילה ב-12 מיליון יחידות סך הכל על ה-PS3, אבל באירופה התחילה ה-PS3 לפתוח עליה פער של כמה מיליוני יחידות בשנתיים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקרוב ביפן: אקס-אקסבוקס. ה-360
צילום: פי סי מגזין
מומלצים