שתף קטע נבחר

צילום: AP

אליפות העולם באתלטיקה: הכוכבים אינם בשיאם

העיר דאגו שבדרום קוריאה תארח החל משבת את האירוע הגדול של 2011. אוסיין בולט צפוי לשמור על תאריו בעקבות היעדרותם של אסאפה פאוול וטייסון גיי, אבל לא לקבוע שיאי עולם. קנניסה בקלה לא התחרה מאז ינואר, בלאנקה ולאשיץ' פצועה ויילנה איסינבייבה מקווה לא לפשל שוב. תמונת מצב

תחרויות האתלטיקה לשנת 2011 יגיעו לשיאן באליפות העולם ה-13, אשר תיפתח בשבת הקרובה בדאגו שבדרום קוריאה. בניגוד לתחרויות גדולות מהעבר, דומה כי הציפיות לתוצאות איכויות במיוחד ושבירת שיאים אינן גדולות, בעיקר מכיוון שהכוכבים הגדולים ושיאני העולם אינם נמצאים כעת במיטבם. זאת, למרות שאיגוד האתלטיקה העולמי הכריז על פרס של 100,000 דולר לכל אתלט שישבור שיא עולם.

 

 

לאוסיין בולט אין מתחרים בריצות הקצרות וכרגיל, הוא אמור לזכות ב-100 וב-200 מטר. האיש רץ למעשה נגד עצמו בלבד בשנים האחרונות, אבל לא השיג השנה תוצאות מדהימות במושגים שלו. הוא קבע 9.88 שניות ב-100 מ', לעומת שיא העולם 9.58 ש' שקבע באליפות העולם בברלין 2009. בולט החלים מפציעה בגיד אכילס בגללה נעדר כחצי שנה מהמסלול וכבר הכריז שאין לצפות ממנו לשיא עולם, כפי שעשה פעמיים בברלין.

 

כצפוי, עורר סקרנות עם הגעתו לדרום קוריאה. בולט (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
כצפוי, עורר סקרנות עם הגעתו לדרום קוריאה. בולט(צילום: רויטרס)
 

עם הגעתו לדרום קוריאה עורר בולט כצפוי סקרנות רבה והכריז: "אם אתחיל כמו שצריך לא תהיה לי שום בעיה ואנצח בקלות. כשאני נכנס לקצב אני לא חושב שמישהו יכול להשתוות אליי ולא משנה באיזה כושר אני נמצא". הג'מאייקני בטוח בעצמו גם בגלל ההיעדרות של מתחריו העיקריים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בן ארצו של בולט, אסאפה פאוול, קבע את תוצאת השנה בעולם (9.78 ש'), אבל ייעדר בגלל פציעה וכמוהו האמריקני טייסון גיי , שזכה בשלוש מדליות זהב באוסקה 2007 וסיים שני בברלין. הבריטי דוויין צ'יימברס מקווה לזכות במדליה ב-100 מטר. האלוף האולימפי והעולמי ב-400 מ', לשון מריט, חזר השנה להתחרות אחרי שסיים לרצות עונש השעייה בגלל נטילת סטרואידים. הוא הספיק לקבוע 44.74 שניות, והיעדרותו של ג'רמי וורינר בוודאי תעזור לו לזכות בתואר. 

 

חזר מעונש השעייה, לשון מריט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חזר מעונש השעייה, לשון מריט(צילום: AFP)
 

הקופצת לגובה בלאנקה ולאשיץ' מקרואטיה, אלופת העולם פעמיים (2007 ו-2009), נפצעה לאחרונה ברגלה במהלך אימון. למרות שהודיעה כי תתחרה בכל זאת, קשה לצפות ממנה להיות במיטבה והיא עצמה הודתה בכך: "אני לא בכושר טוב, רחוק מזה, אבל אצטרך לנשוך שפתיים ולהסתדר. אני לא יכולה לקפוץ 2.05 מ', אבל לא מסוגלת להישאר בבית ולראות את המתחרות האחרות בטלוויזיה".  

 

ומה יעלה בגורלה של יילנה איסינבייבה? שיאנית העולם בקפיצה במוט (5.06 מ') איכזבה כזכור בברלין לאחר שלא השיגה גובה, יצאה לשנת חופש ונפצעה בחודש שעבר לפני תחרות בשווייץ. מאוחר יותר יצאה להתאמן בוולאדיווסטוק, העיר הרוסית הקרובה לדרום קוריאה על מנת להתכונן לתחרות הקשה. יריבתה העיקרית צפויה להיות האמריקנית ג'ניפר סור, שקבעה את תוצאת השנה בעולם - 4.91 מ'.

 

חזרה משנת חופש אחרי האכזבה בברלין, איסינבייבה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חזרה משנת חופש אחרי האכזבה בברלין, איסינבייבה(צילום: AFP)

 

סימן שאלה גדול היה לגבי השתתפותו של האלוף האולימפי ב-5,000 מ' ו-10,000 מ', קנניסה בקלה מאתיופיה, שלא השתתף בשום תחרות מאז ינואר האחרון וסובל מפציעה טורדנית בשריר השוק מאז פברואר 2010.

 

אם בקלה ינצח בריצת 10,000 מטר הוא יהפוך לרץ הראשון בהיסטוריה שזוכה בחמש מדליות זהב רצופות באליפות העולם. קופץ המוט לשעבר סרגיי בובקה הוא האתלט היחיד שעשה זאת בתולדות הענף. שיאן אירופה מו פראח מבריטניה ינסה לנצח בשתי הריצות הארוכות.

 

יכולתו בסימן שאלה גדול. קנניסה בקלה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יכולתו בסימן שאלה גדול. קנניסה בקלה(צילום: רויטרס)

 

גם תקוותיה של המשלחת הדרום אפריקנית לזכייה במדלייה ספגו מכה קשה לאחר שאלוף העולם ב-800 מטר, מבולאני מולאודזי, פרש בגלל פציעה. בהיעדרו צפוי שיאן העולם הקנייתי דויד רודישה לנצח בנקל. מייקל וואט האוסטרלי נראה כמועמד הבכיר לניצחון בקפיצה לרוחק.

 

ב-110 מטר משוכות צפוי להתקיים מאבק מעניין בין האלוף האולימפי ושיאן העולם, דיירון רובלס, מקובה לבין האמריקני דייויד אוליבר והסיני לי שיאנג, אשר ניצח השנה את אוליבר בליגת היהלום.

 

ב-400 מטר משוכות מעניין יהיה לראות מה יצליח לעשות הדרום אפריקני לואיס ג'ייקוב ואן זיל, אשר קבע את ארבע התוצאות הטובות ביותר השנה (הטובה ביותר 47.86 ש'), אבל לא העפיל לגמר בשתי אליפויות העולם האחרונות.

 

הוא יזכה לתחרות צמודה מהאלוף האולימפי אנג'לו טיילור מארצות הברית, הפורטו ריקני חאבייר קולסון והאמריקני ברשאון ג'קסון. בהטלת כידון צפוי ליטול את הזהב האלוף העולמי והאולימפי, אנדריאס טורקילדסן מנורבגיה.

 

תנסה לעשות היסטוריה, אליסון פליקס (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
תנסה לעשות היסטוריה, אליסון פליקס(צילום: gettyimages)
 

ניצחון אמריקני צפוי בקרב 10, בו ייאבקו אשטון איסטון (קבע השנה 8729 נקודות) ואלוף העולם טריי הארדרי על הזהב. האלוף האולימפי בראין קליי ייעדר בגלל פציעה.

 

בריצת המרתון צפוי ניצחון קנייתי בזכות מספר הרצים האיכותיים שתציג כרגיל המדינה המזרח אפריקנית. לאלוף העולם אבל קירוי יתווספו וינסנט קיפרוטו (בעל התוצאה השלישית בטיבה השנה, 2:05.33 שעות), דויד ברמסי (2:07.18 ש' השנה), בנג'מין קיפטו (2:06.31 ש') ואליאוד קיפטנוי. האתיופי גברה גרבמריאם, מנצח מרתון ניו יורק בנובמבר האחרון, ינסה לאיים עליהם.

 

שליטה קנייתית במרתון, אבל קירוי (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
שליטה קנייתית במרתון, אבל קירוי(צילום: gettyimages)
 

מי שתנסה לעשות היסטוריה ולהפוך לאתלטית השלישית בכל הזמנית שתזכה בזהב כפול ב-200 ו-400 מטר היא אלופת העולם שלוש פעמים ב-200 מטר, אליסון פליקס.

 

"התלבטתי קשות בטרם קיבלתי את ההחלטה הזו", סיפרה האמריקנית. "חשבתי בהתחלה לשמור על רגליים רעננות על מנת להגן את התואר שלי ב-200 מ'. בסופו של דבר החלטתי לנסות לעשות משהו שונה. ארוץ גם בשליחות 400X4".

 

מועמדת לניצחון בקרב 7, ג'סיקה אניס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מועמדת לניצחון בקרב 7, ג'סיקה אניס(צילום: AFP)
 

פליקס תתחרה ב-400 מטר נגד יריבות חזקות כמו אלופת העולם ובת ארצה סאניה ריצ'ארדס רוז, הרוסיה אנסטסיה קפאצ'ינסקאייה ואמנטלה מונטשו מבוטצוואנה.

 

ב-100 מטר תתקיים תחרות צמודה ומעניינת בין הג'מייקנית ורוניקה קמפבל בראון לאמריקנית כרמליטה ג'יטר, אחותו של כדורסלן הפועל ירושלים לשעבר פו ג'טר והאשה המהירה השניה בכל הזמנים (10.64 ש' ב-2010). אלופת העולם והאלופה האולימפית, שלי אן פייזר-פרייס מג'מייקה, סיימה לרצות עונש השעייה לחצי שנה לאחר שנתפסה בבדיקת סמים ולא נראית במיטבה.

 

האשה השניה המהירה בכל הזמנים, כרמליטה ג'יטר (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
האשה השניה המהירה בכל הזמנים, כרמליטה ג'יטר(צילום: gettyimages)

 

ב-800 מטר יתקיים מאבק בין קסטר סמניה מדרום אפריקה לרוסיה מריה סבינובה. ב-1,500 מטר מועמדת לזהב מרים יוסוף ג'מאל מבחריין (ילידת אתיופיה).

 

מלכת האתלטיות מועמדת שוב להיות ג'סיקה אניס הבריטית, שזכתה בזהב בקרב 7 בברלין 2009 ובאליפות אירופה בברצלונה 2010.

 

כל אתלט שיזכה במדליית זהב מבלי לשבור שיא עולם יקבל 60 אלף דולר. מדליית כסף תזכה ב-30 אלף וארד ב-20. גם עלייה לגמר שווה כסף, מכיוון ש-8,000 דולר יוענקו לכל אחד מהמשתתפים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוסיין בולט
צילום: AFP
דייויד אוליבר
צילום: AP
בלאנקה ולאשיץ'
צילום: AP
מומלצים