שתף קטע נבחר

צילום: AFP

צוואת מובארק: "רוצה להיקבר לצד נכדי האהוב"

בעוד משפטו ממשיך להתנהל, כלי התקשורת במצרים דיווחו כי הנשיא המודח ביקש בצוואתו להיקבר לצד נכדו הבכור, שמת ב-2009 מהרעלת מזון. "סוזן סייעה לבעלה בכתיבת הצוואה"

אם כבר למות, אז לפחות שיהיה לצדו של בן המשפחה האהוב: נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, ציווה לקבור אותו לאחר מותו סמוך לקברו של נכדו האהוב מוחמד. כך דיווחו היום (יום ג') כלי תקשורת במצרים. נכדו של מובארק בן ה-13, בנו של עלא, מת לפני שנתיים בבית חולים בפריז בעקבות סיבוכים בריאותיים, אשר נבעו - לפי הדיווחים בתקשורת הערבית - מהרעלת מזון. 

 

נשיא מושפל - כתבות אחרונות ב-ynet: 

 

עוד בערוץ החדשות :

 

על פי הדיווח בתקשורת המצרית, מובארק העביר לפני כחודש לעורך דינו, פאריד א-דיב, את צוואתו. בצוואה ביקש מובארק, שעומד בימים אלה למשפט בגין מתן הוראה להרוג מפגינים, כי ייערך לו טקס הלוויה. עוד דווח כי מובארק נעזר באשתו סוזן בעת כתיבת צוואתו, שמשתרעת על פני כעשרים עמודים.

 

אחד נמלט על חייו, השני דואג לחיים שאחרי המוות. קדאפי ומובארק (צילום: MCT) (צילום: MCT)
אחד נמלט על חייו, השני דואג לחיים שאחרי המוות. קדאפי ומובארק(צילום: MCT)

 

בשבוע שעבר נפתח הדיון השני במשפט המתוקשר של מובארק, כשברקע הדיווחים על שיפור במצבו הבריאותי הנשיא המודח.

למרות זאת, הוא הוכנס לאולם כשהוא שכוב על אלונקה. בניו של מובארק, עלא וגמאל, התייצבו לפני מיטתו כדי למנוע מהמצלמות לתעד את אביהם. חלקו הראשון של הדיון התרכז בעניינים טכניים ומנהלתיים הקשורים לעדויות ולעתירות.

 

הופעתו הדרמטית של מובארק בבית המשפט כשהוא שוכב על אלונקה, עוררה סערה במצרים כבר ביום הדיונים הראשון. רבים האשימו את הרשויות בהשפלה מיותרת של האיש שנחשב בעבר לחזק במצרים. אחרים ייחסו את המניפולציה הרגשית דווקא למובארק "יש כאן ניסיון לשחק ברגשות של האנשים כדי שכולנו נתחיל לבכות ולרחם על האיש הזקן", אמר תושב שארם א-שייח.

 

בית המשפט הורה על הפסקת השידורים הטלוויזיוניים ממשפטו של מובארק, עד לגזר הדין. השופט, אחמד רפעת, נימק את ההחלטה בצורך "לשמור על האינטרס הציבורי" וקבע כי היא תיכנס לתוקף כבר בדיון הקרוב, שיתקיים ב-5 בספטמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוצה להישאר קרוב לנכדו עלא. מובארק
צילום: רויטרס
סייעה לבעלה לכתוב את צוואתו. סוזן מובארק
צילום: EPA
מומלצים