שתף קטע נבחר

המוסכים: דיווח עקיף על ליקויים בטיחותיים

איגוד המוסכים מבקש לדווח על ליקויים בטיחותיים על ידי מוסך עמית. טוענים: אנו חשופים לאיומי לקוחות. משרד התחבורה: על הגורם הבודק להיות המדווח

איגוד המוסכים מבקש ממשרד התחבורה, לשנות את חובת הדיווח על בעלי רכב המסרבים לתקן ברכבם ליקויים בטיחותיים, שהתגלו במהלך הטיפול ברכב. האיגוד מבקש לאפשר למוסכים להעביר את המידע למוסך עמית - שידווח במקומם.
החוק מחייב כיום את המנהל המקצועי של המוסך שבו מטופל הרכב ליידע את בעל הרכב על כל ליקוי בטיחותי שנתגלה במהלך הטיפול, ולדרוש מבעל הרכב לתקן את הליקוי. אם בעל הרכב מסרב, חייב המנהל המקצועי לדווח על כך למשרד התחבורה וזה פועל לאיתור הרכב והורדתו מהכביש.
באיגוד המוסכים טוענים, כי "לבעל המוסך אין כל אפשרות לכפות על בעל הרכב תיקון הליקוי הבטיחותי, וכל שנותר לו הוא לדווח לרשויות. אלא שיש מקרים שבהם נקלע בעל המוסך לדילמה, האם "להלשין" על לקוח טוב שלו, המתקשה לעתים מסיבות כלכליות לבצע את התיקון. לעתים, טוענים בעלי המוסכים, מגיבים בעלי הרכב באלימות ומאיימים לנקום אם ידווח עליהם. במקרים כאלה מעביר המוסך את המידע למוסך אחר, שמדווח עבורו. איגוד המוסכים מבקש לתת גושפנקא רשמית להסדר.
במשרד התחבורה דוחים את הפנייה. מנהלת אגף הרכב במשרד, חוה בן-ארי, אומרת כי החוק מטיל על מנהל מקצועי במוסך מספר חובות, ובהן שמירה על תקינות כלי רכב. "לא ייתכן שעל תקלה בטיחותית ברכב, שמשמעותה הורדת הרכב מהכביש, ידווח לא מי שבדק את הרכב וראה את החלק הפגום במו עיניו. דיווח של מוסך עמית לא יעמוד במבחן משפטי", אומרת בן-ארי.
איגוד המוסכים פנה ליועצים משפטיים כדי לקבל חוות דעת על הצעת השינוי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים