שתף קטע נבחר

העליון מתעקש: רצח דפנה כרמון - תיק סגור

בית המשפט דחה את בקשתה שלישית של האחים כמאל ומוחמד סביחי, שהורשעו ברצח החיילת ב-1982, למשפט חוזר. אדמונד לוי: לא התרשמתי שהורשעו בעבירות שלא ביצעו

בית המשפט העליון דחה היום (ד') את בקשתם של האחים כמאל ומוחמד סביחי, שהורשעו ברצח החיילת דפנה כרמון ב-1982, לקיים משפט חוזר בעניינם.

 

רצח דפנה כרמון - עוד כותרות ב-ynet:

 

עוד בערוץ החדשות :

כרמון נעלמה ביוני 1982, כשהייתה בדרכה לביתה בחיפה. שנתיים לאחר מכן, במהלך חקירת רצח דני כץ, הגיעו החוקרים לקצה חוט בעניין היעלמה, ועצרו ארבעה גברים. אלה הורשעו בהמשך כי חטפו, אנסו ורצחו את כרמון. אחרי שהורשעו הגישו הארבעה לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר שנדחתה. למרות זאת, לפני כשנתיים הגישו שני האחים סביחי בקשה נוספת למשפט חוזר.

 

עורכת הדין אפרת פינק מהסנגוריה הציבורית, שייצגה את האחים סביחי, נימקה את הבקשה בכך שהשוטרים שחקרו את הפרשה שיקרו לכאורה, וטענה כי התגלו ראיות חדשות בתיק וכי בהליכים קודמים היו פגמים רבים שמנעו מהאחים להוכיח את חפותם. הפרקליטות מצדה התנגדה כמובן למשפט חוזר, וטענה כי עיקרי הבקשה כבר הובאו בפני ערכאות קודמות.

 

שופט העליון אדמונד לוי, שהחליט לדחות את הבקשה, כתב בהחלטתו כי הניסיון לנתח מחדש את חומר החקירה שהוצג בבית המשפט המחוזי לא יכול להקים עילה לקיומו של משפט חוזר. עוד כתב לוי, כי "בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים, כאשר חלפו שנים רבות מתום המשפט, יש קושי ניכר לדון בטענות בעלות אופי ערעורי במהותן או כאלו שדורשות בחינה מחדש של חומר הראיות תוך מתן הסברים חדשים להתרחשויות".

 

לוי כתב כי לאחר שעיין בחומר נחה דעתו כי הראיות החדשות, כמו גם הטענות הרבות שפורטו בבקשה, אינן מלמדות על חפותם של האחים. לדבריו, גם אם התנהלות החוקרים חרגה מההתנהלות הנדרשת כיום, הרי שנותרה בעינה העובדה שכל החשודים מסרו לא פעם אחת גרסאות מפלילות. לבסוף, כתב השופט לוי כי לאחר שהביט על ההליך המשפטי שבמרכזו עמדו שני האחים, לא הגיע למסקנה שמדובר באנשים שהורשעו בעבירות שאותן לא ביצעו.

 

בתגובה לדברים, מסרה הסנגוריה הציבורית כי היא "תלמד את ההחלטה הארוכה והמפורטת של בית המשפט. אמנם ההחלטה התייחסה בצורה מנומקת לכל טענות הסנגוריה, אך יחד עם זאת, עולה ממנה כי המערכת אינה מוכנה לבדיקה חוזרת של טענות חפות ממשיות. המבקשים ימשיכו להילחם על חפותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החיילת שנרצחה. דפנה כרמון
ראיות חדשות? כמאל סביחי
צילום: חגי אהרון
הבקשה שוב נדחתה. מוחמד סביחי
צילום: גיל נחושתן
מומלצים