שתף קטע נבחר

שביתת הרעב בשיבא הופסקה: "נמשיך במאבק"

רק אתמול הכריזו כעשרה מתמחים בתל-השומר כי לא יאכלו עד לשינוי ההסכם של ההסתדרות הרפואית עם משרד האוצר, שלדעתם מקפח אותם. אחרי שלא רבים הצטרפו אליהם, החליטו להיאבק בדרכים אחרות: "נפרוש מההסתדרות"

המתמחים בבית החולים שיבא בתל-השומר שהכריזו אתמול על שביתת רעב, הודיעו היום (ב') על הפסקתה אחרי 24 שעות בלבד. המתמחים הכריזו על השביתה במחאה על הסכם השכר שעליו חתמה ההסתדרות הרפואית עם משרד האוצר והחלטת בית הדין הארצי לעבודה שקבע כי אסור להם להתפטר באופן קולקטיבי. היום הסבירו כי הם אינם רואים עוד בצעד הזה מעשה שיסייע למאבקם.

 

מאבק הרופאים לא נגמר - כתבות אחרונות:

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

 

בבית החולים תל-השומר לא נרשמה היענות של רופאים נוספים ליוזמה, מלבד כעשרה מתמחים שנרתמו לה, ולכן החליטו השובתים להפסיקה. עם זאת, הם הבהירו כי ימשיכו במאבקם נגד ההסכם, שלטענתם אינו עונה על צורכיהם של המתמחים: "בעקבות בקשתם של מנהל בית החולים, מנהלי המחלקות ומשפחותינו, החלטנו להפסיק את שביתת הרעב. כרגע היא מזיקה לנו, וכנראה לא תשנה את פני המאבק".

 

מתמחים בבית החולים שיבא בתל-השומר (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
מתמחים בבית החולים שיבא בתל-השומר(צילום: עופר עמרם)

 

ד"ר ורד דולברג, אחת המתמחות ששבתו, אמרה: "נמשיך במאבק שלנו בעזרת כלים אחרים, ואנחנו נחושים להשיג את מטרותינו". ד"ר אלדר כרמל, שהיה הראשון להכריז על שביתת רעב, הוסיף: "אין לנו אפשרות אחרת מלבד לנצח. נמשיך להשמיע את זעקתנו. הגשנו את מכתבי ההתפטרות שלנו, ואנחנו מתכוונים לעזוב את הארגון שמייצג אותנו, ההסתדרות הרפואית, ובמקום זאת להקים ארגון חדש שייצג אותנו באופן ראוי".

 

חרף הצהרת הרופאים בשיבא כי הם מפסיקים את שביתת הרעב, רופא אחד - ד"ר איתן בן-עמי - הודיע כי הוא מתכוון להמשיך לשבות רעב לבדו. "הלבד בשביתת הרעב הוא חסר משמעות, הם מאמינים שצריך לעשות דברים במקביל וזה טוב מאוד. הנחישות וזעקת הסבל מראה שאנחנו דורשים לא רק כסף, המערכת חולה וצריך להבריא אותה. אני כבר הגשתי את מכתב ההתפטרות שלי והשביתה שלי לא באה במקום שום דבר, אלא רק על מנת לחזק את הנחישות של

כולנו".

 

הבוקר ביקש מנהל בית החולים שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, מהמתמחים שהכריזו על שביתה לחזור לאכילה סדירה. לאחר הודעתם, אמר: "אני שמח שהם ישבו ודנו והחליטו להפסיק את שביתת הרעב, אני מקווה שעוד אנשים משפיעים ימשיכו את ההידברות עם אותם מתמחים שסובלים ופגועים, כי אני חושב שבמתינות אפשר להשיג יותר מאשר עם מקלות".

 

יממה אחרי שבית הדין הארצי לעבודה אילץ אותם לשוב לבתי החולים, 300 מתמחים בכמה מוסדות רפואיים כבר התפטרו בשנית. אחד הצעדים שעליהם חושבים רופאים רבים בבתי החולים הוא הפסקת התשלום על החברות בהסתדרות, שלטענתם יצרה הסכם שאינו מטיב עם הרופאים שנמצאים תחתיה. לעת עתה, נראה כי צעד זה מסובך מבחינה משפטית, ויבא לשלילת זכויות רבות מהרופאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתמחה בשיבא. לא שובתים, אבל ממשיכים עד לניצחון
צילום: עופר עמרם
מומלצים