שתף קטע נבחר

וילנאי: עכשיו ברור למה לא הוארכה כהונת אשכנזי

לפי הפרסומים, אשת הרמטכ"ל לשעבר העבירה לבועז הרפז 1,500 מסרונים והייתה מעורבת בפרשת גלנט. השר וילנאי, מקורבו של ברק, כינה זאת "שערורייה חמורה", ואמר: "כעת אנו מבינים למה שר הביטחון לא הסכים להאריך את כהונת אשכנזי"

פרשת הרפז שוב מסעירה את הצמרת המדינית-ביטחונית: השר להגנת העורף, מתן וילנאי, התייצב הערב (יום ג') לצד שר הביטחון, אהוד ברק, וצידד בהחלטתו שלא להאריך את כהונת הרמטכ"ל הקודם, רב-אלוף גבי אשכנזי, על רקע הגילויים החדשים בפרשת מסמך הרפז. וילנאי, מקורבו של ברק, כינה את הפרשה "שערורייה חמורה שנחקרת כעת".

 

ערוץ 1 דיווח הערב כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, זימן את אשכנזי להעיד בעניין הרפז, אבל דובר המבקר, שלמה רז, אמר ל-ynet כי "למבקר לא ידוע על כל פגישה שנקבעה בין אשכנזי לבין המבקר או מי מאנשיו". עם זאת, ייתכן כי בעתיד תתקיים פגישה כזו.

 

מסמך גלנט-הרפז - הכותרות האחרונות:

 

"עכשיו אנחנו מבינים למה שר הביטחון לא הסכים להאריך את הכהונה לאשכנזי", אמר וילנאי במהלך סיור בתרגיל העורף הגדול בנגב. "היה מהלך מורכב שגלנט לא יהיה רמטכ"ל, של קצינים שכביכול הוא לא הכיר אותם, אבל מתברר עכשיו שהיו ביניהם קשרים הדוקים לאורך כל הזמן. זו שערורייה בפני עצמה שעכשיו נחקרת".

 

אשכנזי עם ברק בטקס חילופי הרמטכ"ל (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
אשכנזי עם ברק בטקס חילופי הרמטכ"ל(צילום: גיל יוחנן)

 

וילנאי אמר הערב עוד: "הייתה פה תופעה שאני עצמי מופתע. היתה פה מערכת שניסתה להוליך שולל את הדרגים המחליטים. סיפרו פה, דיברו פה בשפות כפולות, הרמטכ"ל אמר דבר אחד וידע דבר אחר, דברים מאוד חמורים שאני מניח שעכשיו מכיוון שזה בחקירה זה יבוא לידי ביטוי. זה מסביר מדוע שר הביטחון ברק אמר שהוא לא מוכן שזה יימשך. עכשיו הציבור מבין את זה יותר ויותר".

 

במסגרת פרשת הרפז, פרסם בתחילת השנה ערוץ 2 מסמך סודי ובו לכאורה תוכנית לקידום מועמדותו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל תוך הכפשתם של מתמודדים אחרים על התפקיד. לפי הערכות, מטרת המסמך הייתה ליצור מראית עין כאילו גלנט פועל לקידום מועמדותו תוך שימת רגליים ליריביו. בסופו של דבר התברר כי מאחורי המסמך עומד סגן אלוף במיל' בועז הרפז. גלנט נבחר לרמטכ"ל אך מינויו בוטל, בעקבות תלונות נגדו כי השתלט על קרקעות סביב ביתו במושב עמיקם.

 

ברק הסביר בפברואר השנה את החלטתו שלא להאריך את כהונת אשכנזי: "מעורבים פה עניינים אתיים, נורמטיביים ואפילו מקצועיים ממדרגה ראשונה. אינני רוצה לפרט מעבר למה שאמרתי עכשיו".

 

על רקע הגילויים החדשים על הקשר בין הרפז לבין אשת הרמטכ"ל לשעבר, רונית אשכנזי, הודיע אתמול מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כי יבדוק את הדברים באופן יסודי. "צריך לראות מה קיים בדיוק בחומרים החדשים",

אמר לינדנשטראוס בעקבות הפרסום בערוץ 1. "צריך לסקור אותם, להבין אותם, לשמוע תשובות עליהם. בסך הכל זה יעבור תהליך בדיקה יסודי כמקובל במשרדי. נשקיע את כל המאמץ בכיווני החקירה האפשריים בחקירת הרפז".

 

על-פי הפרסום, אשתו של הרמטכ"ל לשעבר תיווכה בין הרפז לגורמים אחרים שאספו מידע, לכאורה, על חריגות הבנייה של האלוף יואב גלנט במושב מגוריו עמיקם. בנוסף, דווח כי אשכנזי הודיעה להרפז לפני פרסום מסמך גלנט בערוץ 2 וכי בהמשך עוזרו של אשכנזי, אל"מ ארז וינר, אף הודיע להרפז כי המשטרה בדרכה אליו. על פי הפרסום, בין הרפז לרעייתו של אשכנזי הוחלפו לא פחות מ-1,500 מסרונים טלפוניים.

 

בהכנת הידיעה השתתף אביעד גליקמן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתן וילנאי
צילום: עופר עמרם
מומלצים