שתף קטע נבחר

במקום גלויה: שלחו "שנה טובה" וירטואלית

רוצים לשגר גלויית "שנה טובה" לדוד גיבור אשר בקליפורניה, ולכל נוטר בעיר בירה באירופה? אתר של משרד ההסברה והתפוצות נועד לחבר בין יהודים בעולם על-ידי שליחת ברכה לראש השנה, שנשלחת באופן רנדומלי בין הרשומים באתר

גלויות "שנה טובה" עושות קאמבק. ברשת: תפוח בדבש, תקיעות שופר וגלויית שנה טובה היו בעבר שלושה אלמנטים שבלעדיהם ראש השנה אינו מושלם. אבל בשנים האחרונות השתלטה קדחת הסמסים והמיילים על הימים שלפני החג - והגלויות נמוגו.

 

עוד בערוץ יהדות - קראו:

 

משרד ההסברה והתפוצות החליט לנצל את הטכנולוגיה החדשה כדי להחזיר את הגלויות לאופנה, בגלגול חדש, כשהמטרה היא לחבר בין יהודים בכל רחבי תבל.

 

לקראת ראש השנה מציע המשרד לשלוח ברכה באתר "שנה טובה" שהושק כעת, ולקבל בתמורה לה ברכת "חג שמח" אישית ממישהו אי-שם בתפוצות. האתר מאפשר לגולש לבחור את הרקע לברכה, יחד עם נוסח קצר שהוכן מראש - ועל כך גם להוסיף כמה מילים אישיות.

 

ברכה לדוגמא מאתר "שנה טובה" ()
ברכה לדוגמא מאתר "שנה טובה"

 

הגלויה נשלחת באופן רנדומלי לגולש אחר שנרשם באתר ומתורגמת באופן אוטומטי לשפתו של הנמען. תוך 24 שעות משליחת הברכה, יקבל גם השולח ברכה מרחבי העולם, שתתורגם לשפתו המקורית. המערכת עודכנה כך שתוכל לתרגם את הברכה לשבע שפות שונות: עברית, אנגלית, רוסית, איטלקית, צרפתית, ספרדית וגרמנית.

 

צילום מסך מתוך אתר "שנה טובה" ()
צילום מסך מתוך אתר "שנה טובה"

 

השר יולי אדלשטיין, יוזם הפרויקט, השיק אותו הבוקר (יום ב') לראשונה, בשיעור מיוחד שהעביר לתלמידי כיתות ו' מבית הספר "יהודה הלוי" בירושלים, ובשידור לכיתה מקבילה מהקהילה היהודית ברומא.

 

"בניסיון למצוא פתרון יצירתי להידוק הקשר בין ישראל והתפוצות, לקחנו את המנהג הישן והנפוץ לשלוח גלויות לקראת ראש השנה, ועידכנו אותו לעולם האינטרנט של ימינו", הסביר אדלשטיין, "אחד החידושים באתר הוא מוטיב ההפתעה ואי הוודאות

שמעודד יצירת קשרים חדשים. אני מאמין שבדרך זו תיווצר תקשורת אישית ישירה בין יהודים בעולם, שתחזק את המסר שכולנו ביחד חלק מהסיפור הגדול והמופלא שנקרא העם היהודי. מי יודע, אולי עד השנה הבאה גם יוולדו מהיוזמה סיפורים מרגשים ומפתיעים".

 

במשרד ההסברה והתפוצות מבהירים כי הם רואים בפרויקט עניין חינוכי, ולכן בשיתוף פעולה עם משרד החינוך קיימת כוונה להציג את האתר לתלמידי בית ספר ולעודד אותם להשתמש בו. הפרויקט יופץ בעולם באמצעות מאות ארגונים וקהילות ברחבי העולם היהודי, ובדומה לארץ גם בבתי הספר.

 

Shana Tova!  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שנה טובה לעולם
צילום: מיכאל קרמר
יולי אדלשטיין
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים