שתף קטע נבחר

קטטה בתיכון: עצורים, פצועים וגז מדמיע

המשטרה נאלצה הבוקר להתערב בקטטה ענקית שפרצה בתיכון בשפרעם בין עשרות תלמידים בני 15-17. שישה מהם נעצרו. בני הנוער הפעילו גז מדמיע - מנהל, מורה ו-3 תלמידים נפגעו קל

האלימות בבתי הספר רושמת הבוקר (יום ה') שיא חדש, כאשר המשטרה נאלצה להתערב בקטטה ענקית שפרצה בבית ספר תיכון בשפרעם בין תלמידים בני 15-17. המתפרעים עשו שימוש בגז מדמיע, שממנו נפגעו באורח קל מנהל, מורה ושלושה תלמידים. שישה בני נוער נעצרו.

 

אלימות בבית הספר - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

המתפרעים עשו שימוש בגז מדמיע. בית הספר בשפרעם (צילום: www.alarab.net) (צילום: www.alarab.net)
המתפרעים עשו שימוש בגז מדמיע. בית הספר בשפרעם(צילום: www.alarab.net)

 

במשטרה אומרים כי עשרות תלמידים היו מעורבים באירוע האלים. למקום הוזנקו כוחות מהמשטרה המקומית וכן אמבולנס "חיאת", שפינה ארבעה מהם למרכז הרפואי בשפרעם. מנהל בית הספר טופל במקום. דובר המרכז, וואסף עאסי, אמר ל- ynet כי "מצבם של הפצועים היה קל, הם נפצעו מגז מדמיע. טיפלנו בהם בתוך המרפאה ונתנו להם הפנייה לבית החולים".

  

עוד בערוץ החדשות:

 

אחד התלמידים סיפר ל-ynet: "הקטטה פרצה בין שתי קבוצות תלמידים מהיישוב שעב ומכסרא סמיע והחלה כאשר אחד המעורבים השתמש בגז פלפל בתוך בית הספר. זה עצבן תלמידים אחרים שביקשו ממנו להפסיק להשתמש בגז. הם התווכחו וזה נגמר בקטטה אלימה. האירוע גרם לאווירה של פחד בבית הספר וחלק מהתפקידים התחילו לזעוק ולבכות. מספר תלמידות רצו לחזור הביתה אבל הנהלת בית הספר סגרה את כל השערים ומנעה את יציאת התלמידים וגם מנעו מאנשים להיכנס לתוך בית הספר".

 

"למורים היה קשה להשתלט על התלמידים" (צילום: www.alarab.net) (צילום: www.alarab.net)
"למורים היה קשה להשתלט על התלמידים"(צילום: www.alarab.net)

  

תלמיד אחר סיפר: "זו הפעם הראשונה שאני רואה קטטה מהסוג הזה. ראיתי שהיה קשה למורים להשתלט על התלמידים. אין לי חשק ללמוד עכשיו". במקביל, הגיעו הורים רבים לבית הספר כדי להרגיע את הרוחות. "המעשה הזה חמור מאוד", ציין אחד מהם, "וצריך לחקור איך הוכנס גז מדמיע לתוך בית הספר. זו סכנה לתלמידים, ולא נעבור על כך בשתיקה. זו רשלנות מצד האחראים".

 

ישקלו להרחיק לצמיתות תלמידים

ממשרד החינוך נמסר כי הם רואים בחומרה רבה את האירוע הקשה בשפרעם. מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, שוחחה עם מנהל בית הספר והנחתה אותו "לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו בזיקה לאירוע ולנוגעים אליו ובמקביל לקיים פעילות חינוכית, הסברתית וערכית מול התלמידים". 

 

מנהלת המחוז הנחתה את המנהל לכנס מיד את המועצה הפדגוגית הבית ספרית כדי לדון, לבחון ולשקול נקיטת אמצעי הרחקה לצמיתות מבית הספר של התלמידים המעורבים.

 

עוד אירוע אלים בצפון, גם בו מעורבים תלמידים: משטרת חיפה עצרה הבוקר עשרה נערים, בני 14 עד 17, סמוך לבית ספר תיכון בעיר התחתית, בעקבות מידע מודיעיני על קטטה המונית המתוכננת בין נערים משכונת כבביר שבכרמל, לבין נערים משכונת חליסה. ברשות הנערים נתפס נשק קר הכולל סכינים, אגרופנים ואלות. במשטרה אמרו כי בני נוער נוספים היו מעורבים בתכנון הקטטה ההמונית, והם ייעצרו בהמשך.

  

אתמול דווח כי תלמיד בכיתה י"א בבית ספר בתל-אביב נעל מורה במחסן ולאחר

 מכן ריסס בפניו גז פלפל לנגד עיניהם של שאר התלמידים. אחר כך גם השליך לעברו חפצים. על פי החשד, התקרית אירעה במהלך יום הלימודים, כשהמורה נכנס למחסן קטן שנמצא סמוך לכיתה. מיד לאחר כניסתו, נעל הנער החשוד - יחד עם חבריו - את המורה במחסן במשך כרבע שעה. אחר כך ריסס את המורה בגז פלפל.

 

הוא נמלט לאזור חדר המורים ושם ניסה להתערב בנעשה גם שומר בית הספר, אך גם הוא הותקף, על פי החשד, על ידי הנער, שזרק לעברו חפצים שונים.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית הספר שבו נעל התלמיד מורה
צילום: ירון ברנר
מומלצים