שתף קטע נבחר

ג'נרל מוטורס תפתח כלי רכב חשמליים בסין

ג'נרל מוטורס הודיעה כי תשתף פעולה עם SAIC הסינית בפיתוח כלי רכב חשמליים. "כך נוכל להעביר במהירות רבה יותר טכנולוגיה חדשה לפס הייצור", מסביר נשיא היצרנית הסינית

הטרנד הלוהט בתעשיית הרכב: שיתוף פעולה. ענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס הודיעה כי חתמה על הסכם עם שותפתה הסינית SAIC, לפיו יפתחו ביחד כלי רכב חשמליים. על-פי ההסכם, היצרניות יפתחו במשותף מכלולים ופלטפורמות, שישמשו לייצור כלי רכב שיימכרו בסין תחת המותגים השונים של השתיים. בנוסף, ג'נרל מוטורס ו-SAIC יוכלו להשתמש בתוצרי הפיתוח המשותף לייצור כלי רכב שיימכרו גם בשווקים אחרים.

 

שתי היצרניות משתפות פעולה כבר יותר מעשור, אך עד כה התמקדו בפיתוח וייצור של כלי רכב ומנועים "רגילים", וכן בהפעלת מערכי שיווק ומכירות משותפים. הרחבת שיתוף הפעולה לתחום כלי הרכב החשמליים, כך מבהירים בג'נרל מוטורס, נועד בין השאר לאפשר לשתיים להתמודד עם תקנות צריכת דלק ופליטת זיהום מחמירות.

 

ההכרזה על ההסכם מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שהודיעה ג'נרל מוטורס על שיתוף פעולה דומה עם קונצרן LG הקוריאני - הסכם שמתמקד גם-הוא בתחום כלי הרכב החשמליים. לאחרונה הודיעו יצרניות נוספות על שיתופי פעולה, חלקם מפתיעים. כך למשל, פורד וטויוטה - יריבות מרות ברוב ימות השנה - ישתפו פעולה בפיתוח הנעה היברידית לטנדרים ורכבי פנאי גדולים. בתחילת החודש הודיעה וולוו על הסכם שחתמה עם קונצרן הענק הגרמני סימנס, לפיתוח משותף של מערכות הנעה חשמליות, מערכות לניהול סוללות, וטכנולוגיות טעינה מהירה.

 

"ההסכם שחתמנו יאפשר לג'נרל מוטורס ו-SAIC לנצל את יתרונות הגודל המשותף, ולהעביר במהירות רבה יותר טכנולוגיה חדשה מפיתוח לפס הייצור", מסביר צ'ן הונג, נשיא היצרנית הסינית. "ההסכם יעזור לנו להגשים את היעד של הובלת תעשיית הרכב בתחום ההנעה החלופית, ויממש את החזון של תחבורה בת-קיימא".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נרל מוטורס ו-SAIC ישתפו פעולה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים