שתף קטע נבחר

חיסול אל-אוולקי: "מייצר הפצצות לא נהרג"

בכיר בצבא-ארצות הברית אישר כי איברהים אל-אסירי, שהכין את מטען הנפץ שהיה אמור לפוצץ מטוס בדטרויט - לא נהרג יחד עם אל-אוולקי בתימן

השמחה בארצות-הברית היתה גדולה מדי? גורמים בכירים בתימן מסר אמש (יום א') כי בניגוד לטענת האמריקנים, איברהים אל-אסירי, פעיל אל-קאעידה שנחשב למייצר הפצצות הראשי של ארגון הטרור, לא נהרג בעת חיסולו של אנואר אל-אוולקי, ממנהיגי רשת הטרור בתימן.

 

החיסול בתימן - כתבות אחרונות:

אל-אסירי, סעודי בן 29, הכין בין היתר את מטען הנפץ שהוצמד לתחתוניו של "מחבל חג המולד", שניסה ללא הצלחה לפוצץ מטוס שהמריא מאמסטרדם לדטרויט ב-2009 וגם בחבילות נפץ, שנשלחו בשנה שעברה במטוסים.

 

גורם בכיר בצבא ארצות-הברית אמר לרשת ABC כי בזמן שמודיע תימני העביר מידע כי אל-אסירי נהרג בהפצצה, ידעו בצבא האמריקני כי הדברים לא נכונים ומכין הפצצות לא נהרג בתקיפה.

 

גורמים בארה"ב ובתימן אמרו כי בתקיפה בה חוסל אוולקי נהרג פעיל נוסף של אל-קאעידה, סמיר חאן. לדברי גורם אמריקני, חאן היה העורך של "השראה" - מגזין שהפך לאמצעי התעמולה העיקרי של אל-קאעידה בשפה האנגלית.

 

הבוקר חשף ה"טלגרף" הבריטי כי שליח, שהיה ממעגל המסייעים לאל-אוולקי, נעצר לפני שלושה שבועות בידי סוכנים תימנים שעבדו עבור ה-CIA, סוכנות הביון האמריקנית. החוקרים הבהירו לשליח כי עומדות בפניו שתי אפשרויות: מאסר ממושך, או חיים חדשים, ללא טרור. הוא החליט לדבר. "המידע שהם ליקטו אפשר ל-CIA להוציא לפועל את מבצע החיסול".

 

"מבצע טרויה" יצא לדרך והחל במעקב של שבועיים של סוכני CIA ואנשי הפיקוד המשולב למבצעים מיוחדים, יחידת העלית שעומדת גם מאחורי חיסול בן-לאדן במאי. כנראה שהירי עצמו עוכב עד למצב שבו נמצא אל-אוולקי בשטח פתוח, באופן שימנע פגיעות בחפים מפשע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוסל. אנואר אל-אוולקי
צילום: רויטרס
מומלצים